• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer.

Jag är villrådig o skulle vilja ha nga kloka råd.

Min sambo vill gärna köpa en jazzuci alltså en bubbelpool som man har ute året runt. Håller 38 gr. Jag tvekar nu o känner att det är onödiga pengar samtidigt älskar jag att bada. Nu tänker jag: tänk om jag blir gravid denna ggr, då kommer jag inte kunna bada på typ ett år. OCh då är det bortkastade pengar för min del. Blir jag inte gravid så är det ett trevligt inslag men samtidigt ska man oroa sig för ivf kostnaderna.

Hur ska man tänka? Flört

• anlo24
    Susie skrev 2010-09-20 22:47:25 följande:
    Anlo, Heeej!
    Va skönt! Spännande med Vul nu då, jag hoppas allt ser bra ut!
    Såklart ni ska köpa en jaccuzzi om ni har pengarna, varför kan du inte bada om du blir gravid? Har jag missat nåt? Hi hi hi hi! Nu ska du bara bli gravid gumman! Och att ha en sån där hääärlig pool att flyta omkring i när man har en tung mage får ju en att känna sig både lätt och bortskämd!
    Många Kramar till dig, ser fram emot ditt Vul besök! Ps vad duktig du är som blandar så bra och borta också bland folk
    Nu blir jag osäker. Men jag har hela tiden trott att man inte får bada i sådanna pooler. Dels pga infektionsrisken o massagen. Men det låter ju trevligt om jag har fel. :) Nån som vet??

Idag har jag mycket känningar i magen. De ökar för varje dag. Inte så att jag mår dåligt på nått vis. Men som rejäl äl smärta typ. Ser fram emot VUL imorgon :)
  • anlo24
    pp08 skrev 2010-09-22 08:21:08 följande:
    Idag utslag på ÄL testet, tidigt igen Hoppas de har tid på lördag (!) på CVL för återföringen av vårt sista embryo. Annars får vi vänta till nästa månad.
    Grattis. Så roligt. Hoppas dom har tid på lö. Då kan vi ruva tillsammans :)
  • anlo24

Nu har jag kommit hem från VUL. Idag var det dr Holte som jobbade. Han är alltid så svår att tyda. Jag berättade att jag haft ganska mkt känningar i magen. Imorse gjorde det tom lite ont. Vaknade imorse att det körde runt i magen. Men han såg ca 10 äggblåsor så det var ingen risk för överstim enl honom. Det gjorde ont idag under VUL.Spände o var obehagligt. Mina blåsor hade växt på sig ganska fort. Den största var  redan 18 mm. Han blev nog lite fundersam. Har sprutat i 6 dgr. Han ville att jag skulle åka hem o ta Orgalutran sprutan direkt. Och ta den var 24 t. Skulle också ta den på dagen då jag tar ÄL sprutan. Först trodde han att det kunde bli ÄP på må men sa sen att även fre kunde bli aktuellt. Nu kommer blodprovet att  visa. Han nämnde inget om att det kunde bli i helgen. Vilket oroar mig.

Nu har jag en klump i magen att jag fått för stor dos Menopur o att jag skulle tagit Orgalutranet från igår. Rädd att jag kommer att ägglossa för tidigt eller att mina ägg kommer att vara omogna. Nu när jag kom hem har jag nästan äl sekret. Usch detta var inte vad jag sett fram emot. Vill inte övertyra nått nu när det är 4 försöket.

Vad är att föredra nu? Att jag har lågt Östrogen eller högt? :) Hur ska jag tänka?

• anlo24
    Cahela skrev 2010-09-22 10:36:46 följande:
    Anlo: Det är svårt det där med att rådge då vi alla har olika förutsättningar beroende på vilka äggstockstyper vi har. Jag tycker du ska skriva ner lite frågor som du undrar över och ringa Linné så du får riktiga svar av dom.
    Jag hoppas det går bra för dig, KRAM!!!! 
    Ingela ska ringa mig efter kl 13. Bra ide att skriva ner lite frågor. Känner mig nästan på gråten nu när jag tänker på det... tack för att du finns!!

Kram
  • anlo24

Jag har just pratat med kliniken o det blir ÄP på fre. Så det blir inget mera Menopur utan ÄL sprutan ikväll i stället. Den har jag inte hämtat ut så nu får jag åka runt o leta upp den på nått apotek. Typiskt...

Jag frågade om det fanns en risk att äggen inte hunnit mogna i rätt takt. Men hon sa att läkarna brukar avbryta beh om man inte trodde på den. Dom är två läkare som ordinerar beh tillsammans. Idag var det Holte o TorBjörn. Ingela skulle fråga dom o ringa upp mig igen i em. Det känns bra. Efter förra mnd nederlag när mina ägg dog vid upptiningen vill jag inte äventyra även denna. Då börjar jag hellre om på ny kula. Mitt östrogenvärde var på 5208 så det var det bästa hittills. Så det bådar kanske för nått gott.

• anlo24

Ingela ringde upp mig från kliniken i em. Hon har pratat igenom mina farhågor med dr. Och dom har kommit fram att mina äggblåsor och mitt Östrogenvärde såg bra ut. Men dom förstog mina farhågor. Nu finns det ju inga garantier förståss men det känns ändå bra.

Har pressat min sambo lite ikväll. Jag sa att jag får ställa in denna omgång om han inte kan följa med. Han blir helt knäckt o menar att han inte vill det. Men att han absolut inte kan vara ifrån jobbet. Så det verkar som jag får bita i det sura äpplet. Och göra detta ensam...

Kl 21 ikväll ska jag ta äl sprutan o sen är det ingen återvändo. :)

Usch vad man ska prövas mkt...

• anlo24

Hej embla. Jag frågade specifikt om äggen kanske inte hunnit mogna eftersom det gått så fort. Sa att jag gärna avbryter isf. Men läkarna trodde inte det utan ville köra. Men man ju självklart inte veta. Min bästa väninna erbjöd sig att följa med om jag ville. Hon skulle kolla av med jobbet imorgon. Men då får jag lite dålig samvete o känner att jag nog fixar det själv. Men ska bestämma mig till imorgon. Hon får ca 10 mil att köra enkel väg så det är en bit. Som du säger så tror jag att dom var bra hand om mig.

• anlo24

Hej hej.

Nu är jag hemma igen. Det tog långre tid att åka hem än vad jag trodde, 1 t o 45 min dörr till dörr. Tack o lov så mådde jag bra så det gick bra.

Annars har det gått bra idag. Fick ut 8 blåsor o 7 ägg. Hade förståss hoppats på fler. Men förra ggr fick jag 11 blåsor o 7 ägg så egentligen blev det hittills samma resultat. Holte sa att denna gång satsar vi på bra kvalite. 
    Har inte direkt ont i magen. Spänner lite bara. Jag kommer att ringa in imorgon fm o kolla statuset på mina ägg. Fått tid för ET på sö. Så snart kommer jag att ruva igen vilket känns så skönt. Ssk tyckte nog lite synd om mig för alla mina försök. Hon hoppades så att det skulle gå vägen denna gång.

Tack för ert stöd. Ni är super!

KRAM

• anlo24

Stackars dig pp08. Vet hur jobbigt det är. Sån urladdning. För oss dog alla fyra vi hade vid tiningen. Ni får bryta ihop. Tillåt dig att vara ledsen o kom tillbaka med ny energi. Styrkekramar till dig!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen