• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Piken - Håller tummarna för att du får ett plus om några dagar! Glad

Poussin - Lycka till på ÄP!! Glad

PP08 - Lycka till på VUL och ÄP!! Glad

Apropå det här med läkare...jag vet faktiskt inte vem vi träffade, kommer inte ens ihåg om det var samma vid ÄP som vid ET. Vi fick inte mycket förklarat av läkaren, tycker inte jag. Minns bara att jag tyckte att ET gjorde ont och det tyckte läkaren var konstigt. Jag skrek till osv. Fick typ ingen förståelse från honom. Däremot minns jag att all annan personal vi träffade var mycket bra!! Fast vi har ju haft BM hemma som förklarat och informerat, så det är kanske därför. Läkaren hemma träffade jag bara vid utredning och VUL. Vid VUL för att kontrollera äggblåsor hade jag en kvinna som inte förklarade något, fick inte se vad hon såg...
    Ja, ja...så olika de är, alla man träffar. Precis som vi andra, men man tycker att de borde vara bra på att "vårda"!!

• Marvin

Piken - Åh, vad tråkigt att du misstänker missfall...fast det är iof bra att kroppen stötte bort det om det är fel på embryot!! Plus att det är positivt för då borde ju nästa fästa också!! Hoppas att nästa ger plus!!

Poussin - Lycka till!! Håller tummarna!!

• Marvin

pp08 - Grattis till ruvning!!

Kramiiis - Gör som det känns bäst för dig!!

• Marvin

Grattis Ullis!! Inte ska du tänka på missfallsrisker...tänk att nu växer det en liten krabat hos dig!! Superbra!!

Hoppas nu att det vänt och kommer massor av Plus

• Marvin

Piken - Lycka till med FET på fredag!! Hoppas det blir ett syskon!! Glad

Välkomna thezz och Jagvilloxå!!

Vi kom via Sörmlandslandsting till CvL. Gjorde undersökningar, info och VUL hemma och ÄP och ET på CvL. I vårt landsting har man två försök. Vi hade enorm tur och lyckades på första försöket!! Glad

Förresten...någon som tittade på "Barn till varje pris" i måndags. Jag gjorde det. Väntar också med spänning på TV3s liknande program.

• Marvin

Cah - Oj, stackare...låter inte kul och visst är det tråkigt att inte kunna njuta av att vara gravid. I slutet på min graviditet tyckte en läkare att jag skulle vara sjukskriven 100% bla pga den långa bussresan till jobbet. Har inte du också långt till jobbet? Fast det kanske var för att jag var så tung och klumpig då och hade risk för högt blodtryck. Hoppas det går bra på TUL!! Har en kompis som fick gå på det pga liten mage och hennes bebis var inte liten!! Om det kan vara till tröst!!

Poussin - Åh, hoppas att det går bra, jag håller tummarna!!

• Marvin
    CurlyRed skrev 2011-10-07 19:02:05 följande:
    Test svar avklarade idag... Inte så illa som jag befarade - men jag blev inte så mycket klokare på vår "oförklarliga barnlöshet" heller... Summa summarum:
    S-AMH bra (2,1) dvs t o m högre än för 2 år sen... go figure...?  OK sköldkörtelvärden. Men låga Hypofysvärden (S-FSH 5,2 (men var 4,9 sist) och LH på 3,6 dvs också lite lågt.
    TSH hade sjunkit fr 2,0 till 1,5, så det är väl bra gissar jag. 
    T4 fritt var på 13... låter högt spontant? Vad tror ni?
    --- Någon som har något tips för hur man kan öka Hypofysvärdena? Tänkte på DHEA tex, skulle det hjälpa? Eller Inofolic?  

Gjorde VUL också och han kunde se att min ena äggstock är mindre än den andra, vilket skulle förklara varför vi alltid får så få ägg från den sidan (typ 30% mindre än den andra äggstocken). Återigen - ny information, fastän man varit i "svängen" i 4 år... Någon som har ngn erfarenhet av detta??

Dvs inget som förklarar orsaken, men heller inget som hindrar att vi fortsätter m nytt frys-försök.
    Kände mig lättad men ändå lite snopen på något sätt - som att man hela tiden hoppas att man ska hitta "nyckeln" till mysteriet...

Ha en skön fredagkväll alla! 
    Tänkte på dina värden...nu sitter jag vid datorn där jag har mina TSH och T4...
    Har visst skrivit att TSH bör ligga på 1,0...men mitt TSH verkar variera mellan 1,5 och 3. Fast det var ganska länge sedan de togs, har nog tagit fler prover som inte är med.
    T4värdet har jag bara skrivit ner två gånger...jag har haft 15 och 16.

Hoppas frysförsöket fungerar bra!! 
  • Marvin

cah - det är skit att ha ont och att vara orolig och allt det där...men det är bara att vänja sig att bli mamma är en ständig oro!! På gott och ont!! Dessutom börjar man ju lära sig att det blir inte som man planerat...eller hur!? Jag har känt att man är knäpp som tycker att det är jobbigt att kämpa med amning och sömn...jag har ju fått det efterlängtade barnet, ja, men det innebär ju kanske ändå inte en dans på rosor och dåliga dagar kommer...både för en själv och för bebisen!! Och att inte få amningen att fungera gör att man tycker att man är en dålig mamma (i alla fall lite), även om man vet att det har mindre betydelse!! Vi får ju inte glömma alla hormoner heller...de finns ju i kroppen under graviditeten och under amning och gör en gråtmild och annorlunda!! Jag grät i telefonen när jag pratade med dem som höll på att renovera vårt badrum i hyreslägenheten...stackaren undrade nog vad det var för fel på mig som grät då.

Vet inte om jag yrar så här mitt i natten, men det var lite av mina tankar

Cah - Hoppas att det blir bättre nu när du får vara hemma mer!! Det är ju viktigt att du och bebisen kan ta det lugnt och vara harmoniska!! Vilken vecka har du kommit till nu!?

• Marvin
    Piken skrev 2011-10-11 08:46:07 följande:
    Hej alla kämpare, vill tacka verkligen för allt stöd och peppning man fått på denna tråd genom åren! Det har varit guld värt. Vår resa är nu över, fick blödning igår, rd 10 som "vanligt" när det inte fungerat. Har inga ägg kvar i frysen och orkar inte med nya behandlingar. Vi har vår prins som vi är så innerligt glada över, tack vare linne. Ni är så otroligt starka människor och så modiga. Jag hoppas att ni får barn allesamman, på något sätt. Jag hoppas ni orkar, för ibland tar det tid och man nästan tappar hoppet. Jag kommer att följa tråden trots att min tid som kämpe är över, ska försöka peppa er så gott jag kan. Turbolina, så tråkigt att frysisarna inte klarade sig. Jag är en smygföljare på din blogg, tycker om att läsa vad ni har för er, och ser att du har två helt underbara barn. Kram till er alla!
    Piken - Tråkigt, men jag förstår. Funderar en hel del på hur vi ska göra. Vi har inga i frysen. Men ännu är det inte bråttom, om man inte vill ha ett tre pack för då tickar klockan högt. Vet inte vad Linne säger om BMI, mitt ligger på 35 efter förlossningen, men det borde gå att ta tag i det, om man bara får lite motivation.
  • Marvin
    Cahela skrev 2011-10-11 13:15:37 följande:
    Nu har vi varit på TUL. Det gick bra och jag är sååå lättad! Hon beräknas väga ca 1,6 kilo nu vilket är -14 % men det är ok. Beräknad födelsevikt är 3,2 kilo. Så söt liten tjej på skärmen men jag fattar inte att det är vårt barn som visas från min mage. Känns som att det är ett barn man ser på skärmen, som vilket som helst. Blir nog inte riktigt verkligt förrän hon är född.
    Vad skönt att höra!! Runt 3 kilo låter lagom tycker jag!!
    Det blir verkligt!! Det blir det!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen