Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Myran - jag har också ofta fått UVI och har ofta undrat om inte det kan påverka fertiliteten negativt. Inte kan det väl vara nyttigt att äta antibiotika 3-4 gånger om året...? Men har inte hittat någon läkare som tar det på allvar - alla säger bara att vissa tjejer har lättare att få det, inget att göra... och att det inte inverkar på fertiliteten... hrmmmm
    Stort lycka till nu!!

Embla - ja jag tycker också att jag sprayat ett tag... 14 dagar idag för att vara exakt... ska till läkaren i veckan och då få börja m Puregon sprutorna... verkar ta lite tid det här! Men om allt går vägen är allt värt det förstås!! Träffade 2 kompisars nya baby's i helgen - hoppas hoppas hoppas nu att det det blir vår tur nästa gång!!

kram alla!

• CurlyRed

Ja exakt!! Säg att jag haft det ca 10 år och fått i snitt 3 UVI per år, ibland 2 och ibland 4. Dvs 30 kurer då ca m antibiotika... och ca 8-9 st av dem under de år vi försökt bli m barn... tycker också det borde haft ngn inverkan...
    Fler i tråden som har samma erfarenhet?

• CurlyRed

Usch vad vi alla går igenom
    jag fick iallafall tid hos läkaren imorgon, så det blir premiär sprutan Puregon på plats där. Känns spännande och lite nervigt att det drar igång på "riktigt" imorgon!!!
    Anlo:ha så kul på möhippan - klart du ska gå!!

visste faktiskt inte det här om alkohol - min läkare sa att man kan "leva som vanligt" och äta och dricka allt man brukar... men man kanske inte behöver festa till rejält just närmaste månaden. Men lite vin skadar väl inte!

• CurlyRed

Grattis Djurgårdsrutan! Förstår att det måste kännas overkligt - men även alldeles underbart:-!

Lycka till imorgon nu Myran! Vad kul m 3 av 4!!

Själva var vi o fick premiärspruta Puregon o läkarbesök m massa info. Återbesök på onsdag för VUL o se hur äggen ser ut o ta blodprov för hormonvärden osv. Så nu är vi "igång" på riktigt! ÄP beräknat v16 på CVL så nu är det nedräkning!!

• CurlyRed

Myran - ge inte upp nu!! Positiva tankar kan göra mirakel!! Läste i en annan tråd här på FL om en annan tjej som också satt in 3celligt som överlevde och nu var en frisk liten baby (medans samma tjej satt in "toppkvalite ägg som inte överlevt innan dess). Så allt är möjligt!! Klart en eller båda av dina är envisa kämpar !!

No2 spruta avklarad precis - känner ingenting, men gissar att det tar en vecka innan man känner ngn ev biverkning eller svullnad? Eller?
    Efter alla tips om alkohol tänkte jag ta en "vit" helg hi hi hi är väl överdrivet, men kan väl inte skada heller!

Hoppas på en skön helg i solen - och en utflykt till Trädgårdsmässan i Älvsjö för lite vår-inspiration!!
    Ha det bra alla!!

• CurlyRed

Hej alla!
    var några dagar sen jag var inne här - sambon varit iväg m jobbet o tagit med sig datorn... och på jobbet har jag ingen ro att surfa här tyvärr.
    Men nu är jag tillbaka och har läst ikapp 3 dagars forumsnack!

Välkommen igen Dahlia -och jag instämmer i alla andras kommentarer - det finns inga ord vad livet kan vara orättvist ibland!! Jag kan inte ens föreställa mig vad du måste ha gått igenom!! Och ändå är så stark så du/ni orkar starta om!

Själv var jag på VUL igår och fick se mina äggblåsor! 5 st 10-14mm och 11st små. Ingen aning om det är ett "bra" resultat eller inte. Vad hade ni på återbesöken tjejer??

CVL ringde idag och på tisdag morgon är det dags för mitt första ÄP! Är ruggigt nervös och pirrig på samma gång!!! Samtidigt känns det sjukt overkligt! Vi som kämpat på "naturlig" väg i snart 3 år... och så är det dags - och tänk tänk tänk om det går vägen med lite "hjälp" den här gången !!

Inga biverkningar än så länge - bara lite ont i huvudet av sprayen - och så kliar det så grymt under fötterna... helt galet, någon mer som haft sån bierkning av Synarela??? Köksstolarna och kanten på vardagsrumsbordet är kanon att klia sig mot har jag märkt...

Ha det gott alla!

• CurlyRed

Embla: ha ha ha ja det kanske är därför... men har inte känt mig så varm (är alltid superkall om fötter o händer annars, så har nog snarar känt mig "lagom")

Japp nu är det laddning... för den stora "läskiga" sprutan... jag som inte är jätteförtjust i sprutor i vanliga fall... men vad gör man inte....

Tänkte hämta ut Crinone gel imorgon från apoteket. tar man den direkt efter ET? (BM har nog sagt det... men måste ha glömt...)

• CurlyRed

Myran- tack för tipset om Crinone på kvällstid!

Dags för en kvälls-spray & örtte från akupunkturen. Gokväll alla!

• CurlyRed

japp - nojor är man bra på vid det här laget
    tack, då kan jag va lugn då och njuta av helgen trots sprutan på söndag!

• CurlyRed

Hej alla!
    och jag har tidsnedräkning till Ovitrelle/ÄL sprutan ikväll 21.30 ville CVL att den skulle tas - och så fick vi tid för ÄP på tisdag morgon 09.30.
    Har lite svårt att få ledigt, så får bli "sjuk" måndag kväll...
    ska bli skönt att sluta m Synarela sprayen o huvudvärken på morgnarna.
    Vet ni om det oftast då blir ET på torsdagen eller fredagen?
    Även om ruvardagar verkar vara jobbiga och nojiga{#lang_emotions_wink} så längtar jag ju just nu tills jag har något att ruva på

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen