Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Piken, det där med nupp & kub förstår jag är ett svårt beslut. Jag läste en bok förut och då var det ett par som förlorat sitt barn pga det, vilket fick mig att då direkt bestämma för att jag skulle avstå om jag nu kommer så långt nångång. Men sen börjar jag tveka och se både för och nackdelar. Hoppas du kommer fram till något bra beslut!
    Nu när du är gravid kanske det är ok att jag säger att det är lite skönt för mig att läsa att du också behövt några försök på dig. Jag är ju snart uppe i samma. Har gjort 2 et och 2 fet, och vul idag visade att jag får göra mitt tredje fet på söndag.

Susie, det gick bra tack, fet på söndag. Har du bim på tisdag men när är testdagen? Det är väl ett tag kvar till den? Försök att hålla dig liiite till även om det är svårt. Om ni fått en dotter naturligt borde ni ju ha goda chanser att lyckas via ivf!

• Embla82

Susie, nej vad tråkigt att det blev mens Men du kommer säkert lyckas med ivf! Det verkar som man msåte ge det några chanser.

Själv skulle jag ha gjort fet idag, men strax innan vi skulle åka ringde dom och sa att inget av våra två embryon hade överlevt. Skittrist. Än så länge ingen ts-tur här inte... jag undrar jag när den ska dyka upp. 
  • Embla82

piken, tack tjejen. Jag skulle också tippa på att jag hade åttor i frysen kanske. Dom ville ju inte säga mer än att dom såg jättefina ut när dom frystes. Men deras statiskt är ju att 3 av 4 klarar upptining, och 3 av mina 5 klarade sig inte. Sämre än deras statistk alltså. Otur eller dålgia embryon, det är den svåra frågan...
    Hur är det med dig? Hoppas du hoppar runt av lycka och inte oroa dig för nåt

Djurgårdsrutan, tack. Hur e läget med dig?

Cookie, hoppas det ser bra ut idag då!! En av oss måste ju få ruva i alla fall. Klart vi inte ger upp...

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-08 12:04:57 följande:
    Embla 82. Känns som om Tant Röd e på G. Då jag alltid blir sur och galen på min man 5 dagar innan, å har lust att ha ihjäl han, och det hände i går. Så det är väl bara att invänta Skiten :(
    nej nej Nu måste vi ha lite glada besked här i tråden! Du får plussa djurgårdsrutan, så kan vi hurra för dig sen! Kram
  • Embla82

Cookie, åh nej, det låter precis som det blev för mig. Det verkar vara omöjligt för mina äggstockar att bara ta fram ett ägg. Det är allt eller inget som gäller, vilket tyvärr inte är så bra när man ska göra fet. Om det blir fem sex som växer till sig kan det ju funka för er ändå. Men då lär ni få sexförbud såklart. Hoppas det fixar till sig!!

Piken, nej men va sa jag. Borde såklart tänkt på att du inte kan hoppa runt som gravid! Hoppas det går bra på inskrivningen å att du får svar på dina frågor. 
    Själv tackar jag linne allra ödmjukast för jag får sätta igång direkt igen. Eller.. direkt och direkt... det blev långa metoden, vilket innebär 3 veckors sprayande med start från igår, men i alla fall. jag gör något och jag behövde inte vänta till slutet av maj som jag först trodde. Så nu är det nya ta å äp i mitten av april.
    Mickes puma, tack jag tar dina tummar Nog sjutton ska det bli en bra skörd denna gång i alla fall. Hur mår du puman? Semester å gravid å allt, och så vår nu efter det. Hoppas du har det bra!
    Jag hade egentligen inte kvar något försök eftersom ajg bytte bort ett färsk mot två frys, men dom var snälla och lät mig "byta tillbaka", så jag ska betala för ett frys och har därför ett sista färskförsök kvar.
  • Embla82

Djurgårdsrutan, jobbigt att du har svårt att andas, det är ju inte kul. Men du - när jag blev så där så pratade jag med superman många ggr, och han var så himla positiv jsut för att det kan bli så om ägget fäst. Så om du haft lungt ett par dagar och sen har det blivit värre igen, då tror jag kanske att det vara ett tecken på att ägget fäst. Hoppas verkligen att det är så!

• Embla82

Vad tyst det är här i tråden! Någon som har nåt roligt att berätta?

Cah, hur går det för dig med sprutorna? eller har jag missat att du haft äp?

• Embla82

ANlo, åh nej stackars lilla kisse Har ni satt upp lappar? Är det en utekatt? ibland kan det ju vara så att den inte kommer hem på någon natt. Nu är det ju mars också, den är inte ute på jakt? Hoppas verkligen att han kommer hem snart igen!

• Embla82

Anlo, men åh va skönt att kissen kom hem!! Han kanske satt som en räddhare i en tall ett tag innan han vågade sig ner. Jag tror att om gud lyssnade så ignorerade han nog vad du sa, så du får göra fet i alla fall. Hoppas du får utslag snart!

Jessie80, välkommen tillbaka då Du hade nästan rätt, jag skulle gjrot fet i söndags men inget av mina två ägg klarade upptiningen. Så nu har jag påbörjat mitt tredje färskförsök.
    Jag förstår att du är skraj för överstimulering, det är hemskt. Men ditt hormonvärde var ganska lågt om det var på 2000 (eller.. det beror iof på hur nära äp du är?). Det är nog ingen fara med puregonet, men det är kanske värt några extra vändor till uppsala bara för att vara på den säkra sidan med hur det går. Det är ju en ganska svår balansgång ibland att få till rätt antal ägg som är mogna. Ibland är dom omogna och ibland blir man överstimulerad. Klurigt.

Piken, jo tack. Jag sprayar på. Har fått startdatum för menopur 24/3 så nu räknar jag ner

• Embla82

Cockie, hoppas det blir äl-spruta på måndag nu då! Hur många ägg hade du i frysen nu igen? Hoppas du har bättre lycka när det kommer till upptinigen. 

Tänk, snart är du ruvare igen!!
    Jessie, lycka till imorgon! Det kommer gå bra ska du se, och hoppas verkligen att du slipper överstimulering. Jag tror det är den där jäkla äl-sprutan som sätter igång det hela... så den är jag livrädd för. 
    Jag har provat både menopur och puregon. Det blev väl egentligen ungefär lika skulle jag tro. Men jag har bara haft menopur en gång och det var förra våren inför ett inseminationsförsök. Då ville jag ju bara ha fram ett ägg men fick för många, perfekt för ivf som dom sa. Så nu hoppas jag det blir perfekt denna gång... vi får se.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen