Inlägg från: Mickes puma |Visa alla inlägg
  • Mickes puma

Vi på CvL fortsättningen

Hoppas att det går bra för alla sprayare och sprutare.
    Piken: håller tummarna för dig på tisdag eftermiddag!

Har några frågor om FET (ska gör mitt första denna månad).
    Kan FET göras samtliga dagar i veckan (även söndagar)?
    Vad jag förstår så görs FET 3 dagar efter omslag på äl-testet, men hur gör man om man får omslag på en lördag/söndag när de inte har telefontid?
    Hur stora är chanserna att lyckas med FET jämfört med ET?
    När rekommenderar de hormonstimulering i samband med FET (jag kommer inte att få några)?
    Vilka kontroller (om ni gjort några) har ni gjort hos er hemläkare innan FET?

Tillhör en av fåtal lyckliga som lyckades bli gravid på första IVF-försöket, vi tänkte nu försöka få till ett syskon med hjälp av de ägg som finns frysta på CvL.
    Känner mig otroligt nervig att inte hinna med att göra FET denna månad (åker till Thailand om 3 veckor) då jag missade förra månaden pga av att äl inte kom förrän på julafton. 

• Mickes puma

Tusen tack för alla svaren! Ni är supergulliga som svarar!!!

Piken: Håller tummarna för dig imorgon!

Embla82: Jag var ts i en CvL-tråd för drygt ett år sedan och under ts-tiden blev jag gravid, om jag inte minns helt fel så blev även ts innan också gravid. Så jag tror att du ökade dina chanser med ett par procent ;) Hoppas att att går som det ska med spray, sprutor och ÄP!

• Mickes puma
    tulip79 skrev 2010-01-11 20:32:00 följande:
    Här är en till som hittat tråden!I november gjorde vi vår första ivf (icsi) vilken misslyckades. Fick dock 8 småttingar till frysen. Ska testa med ett av dessa nästa vecka - hoppas jag! Mensen är över så det är bara att vänta några dagar innan ÄL-testandet startar. Använder ni clearblue som är rekomenderat eller andra märken?
    Jag använder cb digital så slipper jag analysera och fundera, tydligare än så kan det inte bli. Funkar bra för mig då jag annars är rädd att söndertolka streck till höger och vänster. Det blir dock lite dyrare i kronor räknat men billigare i hjärnspöken räknat...
    Lycka till!
  • Mickes puma
    Kakor skrev 2010-01-15 20:57:38 följande:
    Det bar för att jag hade för många blåsor och så var det blodvärdet som man mäter (vad heter det??) som hade blivit alldelles för lågt.
    Embla82 skrev 2010-01-16 11:06:01 följande:
    Cookie, ja blodprov tar dom ju jämt vid varje vul. Är det inte östradiol dom mäter? vet iof inte vad det betyder (hrmm.. det här borde jag ha bättre koll på känner jag. Men kan det vara så att dom mäter hormonnivån och jämför med äggblåsutvecklingen?). Jag hade också för lågt väldigt länge (sprutade totalt 15 dagar innan det var dags för äl-spruta). Så värdet var lågt länge länge och sen i slutet blev det till på gränsen för högt om jag minns rätt.
    Cookie27 jag hade likadant som Embla82. Jag hade knappt någon utveckling alls av äggblåsorna och östradiolvärdet var lågt fram tills sista VUL då var det många utveklade blåsor och snudd på höga värden. Jag blev på gränsen till överstimulerad, tillräckligt för att de på CvL ville att jag skulle väga mig varje morgon för att säkerställa att jag inte samla på mig vätska. Utbytet för mig blev 12 ägg, 10 befruktades varav 2 inte fortsatte dela sig, jag fick tillbaka ett och 7 frystes ner. Vi fick bedömningen att vi hade 30% chans att lyckas vilket räckte för oss.
    Jag hoppas verkligen att ni har lika stor "tur" som vi!!!

Nu väntar jag på äl (ska börja kolla på onsdag) för att få tid för vårt första FET, har ett 5-celligt och 6 st 4-celliga embryon kvar...
    Piken skrev 2010-01-16 10:42:25 följande:
     Själv ruvar jag på, känner inget, och det kritiska tiden för mig är i slutet av nästa vecka så stresser inkommer väl under kommande vecka.
    När jag gjorde min lyckade IVF kände jag ingenting förutom äggplockningsvärken, när den gått över kände jag ingenting. Hade förväntat mig olika graviditetssymtom men de kom långt efter att det konstaterats att vi lyckats.. Håller tummarna stenhårt!

cah håller tummarna för dig också att det blir ÄP på fredag!
  • Mickes puma
    Cahela skrev 2010-01-17 19:45:20 följande:
    Piken: Glöm inte de här heller:  KIIO (kissar inte i onödan). En överlevnadsinstikt som sker för att undvika psykbryt/ångest/gråt vilket uppstår när urinen visar sig vara blodblandad.... Ett annat syndrom är TIT (tvångstitta i trosorna), detta görs vääääldigt ofta veckan innan mens. Uppstår pga nerverna flyttat ut och lagt sig utanpå kroppen och minsta känning från magtrakten måste studeras i trosorna dvs finns några rosa fläckar i trosan/trosskyddet som visar att mensen är på G? Även det är ett mkt jobbigt syndrom och som i perioder kan ske varje halvtimme. Sen finns ju även det mer delikata syndromet VIG (vågar inte trycka) när man går på toaletten för att bajsa. Detta innebär att man helt enkelt inte vågar bajsa ordentligt för då kan ev embryo tryckas ut ur sitt bo/alt mensen komma.....Säger sig självt att det här syndromet är mycket påfrestande.TPA är toapappersanalys för de som undrar.
    LOL {#lang_emotions_laughing}!!!
  • Mickes puma
    Piken skrev 2010-01-18 06:34:52 följande:
    Cah: Ha ha ha, just den veckan är jag i nu, skulle göra allt för att slippa denna hemska, långa och stressande vecka. Hoppas du mår bättre idag!Mickes puma: LOL??? Jag har inte fantasi för detta så himla nyfiken!
    Laugh out loud...  Har sett det flera gånger tidigare och inte heller vetat vad det betytt, fick reda på det här om dagen. Trodde jag var ensam om att inte veta (det känns skönt att veta att man inte är ensam) :)
  • Mickes puma

Väntar ff på äl, är på dag 16 och allt känns drygt! Ska ringa gyn och be om ett ul imorgon så att vi får se om det öht är nåt på g. Hade bett om pergo men det tyckte de inte att jag behövde :(. Måste ha äl senast på lördag om vi ska hinna göra ett FET innan resan...

cah: håller tummarna för att allt går bra. Tänker på dig, det måste vara skit att behöva avbryta! Hoppas att nästa försök går som på räls.

Piken: Håller tummarna för dig med. Vid vårt lyckade försök testade jag pos 4 dagar innan testdag (nyårsafton och jag ville veta om jag kunde dricka vid 12-slaget).

• Mickes puma

Piken: Håller tummarna för dig imorgon! Önskar att du plussar fett!

Embla82 och cookie27: hoppas att era vul går bra och att det finns många (dock inte för många) växande blåsor!

För mig verkar det som om det hjälpte att gnälla av sig igår. Imorse var där en glad gubbe på testet, så på tordag ska jag till CvL på FET :) Är så himla nervös, för man vet ju vilken ångest som ligger framför en i två veckors tid efteråt...

• Mickes puma

STORT GRATTIS PIKEN! Förstår att du ff känner ångest trots plusset, speciellt om du fått ma tidigare. För mig hängde ångesten i ända till v 10 trots vul som visade pickande hjärta...

Embla82 Lycka till idag!

Ha det bra allihop!

• Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-01-26 14:26:03 följande:
    Vad kul att du fått omslag!! Lycka till på fet, så är kan du hänga på Piken sen!
    Tack, ska göra mitt bästa!
    Håller med Piken att om dr H tycker att det ser bra ut så är det troligast så, min erfarenhet är att han är rak och lindar inte in saker och ting i rosa bomullstussar... Lycka till på fredag!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen