Inlägg från: Mickes puma |Visa alla inlägg
  • Mickes puma

Vi på CvL fortsättningen

Piken: Mensvärken kan bero på "växtvärk" när livmodern vidgar sig, men ring och kolla om du får göra ett vul så slipper du oroa dig längre än nödvändigt.
    Håller alla fingrar och tår att allt är ok!!!

Embla82: Lycka till idag, hoppas på stor samling befruktade ägg ikväll! Och ja, jag har eget + CvLs gravtest med i bagaget :) 

cookie27: Jag är nog inte inne innan torsdag så lika stort lycka till, hoppas att ni också får till många fina embryon!

Kommer tänka på er!

• Mickes puma

Grattis Embla och cookie! Hoppas att ET går/har gått bra!

Sitter i ett varmt Thailand nu och tror att mensen är på ingång. Gjorde ett FET 28/1 och har nu fått sega flytningar som jag brukar få innan :( Tur i oturen är att jag hinner komma hem till det är dags för nästa försök (tror jag kommer ha 2-3 dagar tillgodo) :)

Lycka till allihop, håller tummarna!!!

• Mickes puma

Grattis alla nyblivna ruvare håller tummar och tår att det går hela vägen!!! Embla82, du kommer väl ihåg vad jag skrev om trådstartare :) Hoppas att allt går bra, skönt med lite ruvarsällskap ..

...dock börjar det oundvikliga närma sig. Åh det är så jobbigt sista dagarna innan mens!!! Känner absolut ingenting utom flytningarna jag skrev om tidigare.. Funderar på att tjuvtesta imorgon för att slippa den värsta ångesten sista dagarna, då är det ju bara att acceptera faktum :(

Varma hälsningar från Thailand!

• Mickes puma
    Embla82 skrev 2010-02-07 18:52:59 följande:
    Mickespuma, jag minns mycket väl vad du skrev!! Det har faktiskt fått mig att hoppas extra mkt på att det ska funka nu...men vi får se! Mensen håller väl sig borta för din del? Lycka till imorgon om du väljer att tjuvtesta. Jag håller tummarna!! 
    Tjuvtestade imorse (inatt hemma) med en billig sticka, var tvungen att väcka maken kl 04.51 för att fråga om han såg ett eller två streck... Han såg två, men eftersom det var så svagt tog jag ett CB som jag hade med, och det visade ett starkt pluss!
    Har fortfarande som äl-flytningar så jag hoppas att mensen inte kommer i veckan!!!

Lycka till alla ruvare, känner med er!!!!

Jättevarma och glada hälsningar från Thailand!
  • Mickes puma

Tack allihopa!!!

Nu vill jag att alla ruvare ska sällskapa mig och oss som fått pluss!

Turbo: Det stämmer min dotter är bara 5 månader men eftersom allt inte alltid går som man hoppas så ville vi försöka snabbt igen :)
    Ska/skulle börja jobba i Maj och vill att mina anställda ska få ha kvar samma vikarie, så hade det inte blivit/blir något syskon på gång innan dess så hade vi nöjt oss med Erica. Lyckas vi nu så kommer jag troligtvis vara sjukskriven från april-maj (pga av min blödarsjuka och foglossning).

Fortsätter hålla tummar och tår för alla som är inne i "karusellen"!!!

• Mickes puma
    Kakor skrev 2010-02-09 08:31:38 följande:
    För mig känns det också som om vaggisarna spökar nu. Brösten växer och värker men det är magen som är värst. Sover alltid på mage annars men nu är det hopplöst. Den är så öm! Annars känns det bra hittills. Tiden går långsamt! Har ju inte testdag förrän 22/2. Undra om jag vågar testa lite tidigare. Min man fyller år ett par dagar innan... Ska nog testa i smyg på hans födelsedag :)
    Jag smygtestade faktiskt redan i fredags och fick negativt (RD 7), men sedan positivt i måndags (RD 11), har TD på torsdag egentligen. Så om du testar tidigt så ta det med ro... Växande bröst känns ju som ett poitivt tecken och den ömma magen kan ju vara en implantation :) Hoppas!
    Lycka till!!!
  • Mickes puma

Grattis Anlo!

Gjorde CvL-testet idag och det var positivt (som tur var) så jag flyttar mig i listtråden och hoppas på att det kommer att gå vägen!

Ruva lugnt!

• Mickes puma

Embla82 skrev 2010-02-11 10:20:30 följande:
    Mickes puma, grattis igen. Verkar blivit fullträff båda gångerna för dig. Är det från samma äggkull eller vad man ska säga som din barn du har? Så det blir liksom en tvilling fast senare skulle man kunna säga... Tycker jag är lite ballt. 
    Tack igen, det är verkligen fullträff. Det känns konstigt efter att man kämpat så länge innan, men det här verkar tydligen vara rätt hjälp för mig :) Önskar bara av hela mitt hjärta att alla skulle få samma goda resultat! Ägget är från samma kull så om de är tvåäggstvillingar eller "bara" syskon vet jag inte :0...

Hoppas att det går bra för dig och er andra som ruvar vidare!
    DjurgårdsRutan skrev 2010-02-11 10:40:09 följande:
    Stort grattis till er som plussat. Hoppas att ni smittar ner oss andra med era grav-baciller ;)
    Jag sprider så mycket baciller jag bara kan, hoppas att det hjälper!!!!
  • Mickes puma
    Hhoppas skrev 2010-02-14 16:14:13 följande:
    tjena!!tror jag har alla gravsymptom man kan ha snart. men - på test. dock är det ju bara ruvar dag 9. Sjukt trött, inget tålamod, plötsligt illamående ömma bröst, sticker lite i magen. Men det är ju typ samma som pms och vaggsymptom. så det är väl bara att vänta ett par dagar till. Hade varit en fin alla hjärtans present med ett plus.ha en trevlig kväll brudar!!
    Testade också minus rd 9 men plus på rd 12 så misströsta inte!!!
    Lycka till!!!
  • Mickes puma
    tiamant skrev 2010-02-15 14:33:22 följande:
    Hej alla!I går på RD8 tjuvtestade jag och det vart ett svagt plus. I dag är det ett tydligt plus! Är himmelskt glad!!!!
    Stort GRATTIS!!!!!
  • Mickes puma

Hej

Är nu tillbaka från Thailand...

Vad ledsen jag blir när jag läser hur det gått för er andra ruvare! Ville så gärna att ni också skulle lyckas!!!
    Hoppas att vägen till FET går bra och att ni får guldäggen då...

Själv ska jag på VUL nästa måndag för att se att det gått som det ska hitills.

Lycka till allihop!!!

• Mickes puma

Kan börja med att säga att jag håller tummarna för er ruvare!

Embla82: Kommer att hålla tummar och tår för att det går bra på söndag och kommande ruvarveckor!

Piken: jag gjorde KUB förra gången och kommer att göra det även nu. Säger som Turbo om något inte är normalt kan det vara bra att kunna förbereda sig på hur det kommer att bli då.

Var på första VUL igår hos min hemläkare, såg en liten böna på 8-10mm med ett tickande hjärta. Känner mig så otroligt lyckligt lottad. Min läkare var också "förvånad", han sa att det är inte vanligt att ha sån "tur" att ha två graviditeter på ett ET och ett FET. Vi pratade om mina tidigare infertilitetsbehandlingar (som pågick under ca 7 år) när jag var i 20-årsåldern, som aldrig ledde till något barn. Har haft samma läkare sen jag var 16 år och fyller 40 i år.
    Nu hoppas jag bara på att det går hela vägen den här gången också...

Önskar att alla skulle ha samma framgång med IVF-behandlingarna som jag haft, skulle vilja sprida många "tur"-baciller så att ni som sprutar,ruvar, väntar lyckas i nästa/detta försök!

• Mickes puma

Usch, vad är det jag läser!
    Sitter med tårar i ögonen och känner att livet är bra orättvist, önskar att jag på nåt sätt kunde dela med mig av min tur!!!
    Hoppas, hoppas att ni inte ger upp även om det är skittungt med alla misslyckade försök. Vill att ni också ska lyckas få till det!
    Håller tummarna för alla här inne, speciellt ts (som inte fått den turen som ts ska ha)...

Många kramar till er allihop!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen