• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Embla82: Ah, denna spray, men vad gör man inte för dessa försök! Har det lite lugnt nu då det blir ett antal fet, såvida dessa små själar klarar upptiningen, men vet ju aldrig. Bra med ny tråd, och det är klart att vi hittar hit!

• Piken

Embla83: När det blir fet, beror på när jag får omslag på ägglossningsstickan. Hade ju lite smått panik om det skulle bli omslag som idag, då jag hade fått upplysning om att cvl öppnar inte förrän måndag och då är det ju försent (det ska tydligen vara dag 3 efter omslag som återinföring sker), men har stressat i onödan. Få se om det blir omslag imorgon. Men mest troligt blir det fet till veckan som kommer. Känns ok faktiskt.

Känner mig lite hängig, är det någon fara tro, måste väl vara ok att bli förkyld? (har passat på att ta influensasprutan nu under väntetiden iaf{#lang_emotions_smile})

Finns det någon som plussat vid fet på denna tråd? Har själv aldrig lyckats och funderar på om det är svårare än ved et.....???

Turbolina: Bra att du hittade hit. Kallt som sjutton, pratade med en kollega på jobbet idag, hon bor norröver, och där hade de bara -23 idag som hon uttryckte det, igår hade det varit över -30! Tur man bor lite söder om stockholm då.

Nu ska jag testa årets första semla! Trevlig kväll till er alla!

• Piken

Äntligen är en del av oss igång igen! Nu går det väl undan här, och snart är vi alla inne i ruvarångesten{#lang_emotions_smile}. Jag fick omslag igår, vilket betyder att vi far till cvl på tisdag, det brukar ju bli eftermiddagar för återföring. Har önskat att de tinar upp två och klarar sig båda så vill vi ju ha dem båda. Har läst någonstans att föra in två ökar möjligheten till att något fastnar med 5-10% och dessa procent är så värdefulla för oss där det aldrig fastnar. Men vet ju inte förstås om det stämmer på frysåterföring.

Nu håller jag tummar i första hand till er som startat med spray och sprutor, så att det blir en massa bra och många ägg!

• Piken

Imorgon klockan 14.30 är man ruvare igen (förhoppningsvis, dvs om någon av de fyra ägg klarar upptiningen){#lang_emotions_sunny}.
    Mickes puma: så himla många bra frågor!
    Jag vet att om du får omslag lördag eller söndag på ägglossningstestet ringer du dirket på måndag morgon för tid till fet. (så gjorde jag idag, fick ju omslag i lördags).
    Hoppas någon annan kan svara på de andra frågorna!

• Piken

Jaha, då har man ruvarångest, igen! Fick tillbaka två, de var fyrcelliga vid nedfrysning men den ena tappade två och den andra en cell vid upptiningen. Så vi får se, tror inte jag fått någon tvåcellig tidigare, de ha klarat upptiningen bättre. Vi får se, det känns bara att dessa är svagare än tidigare ägg. (kan inte låta bli att vara negativ bara...)

Hur går det med sprayandet och sprutandet? Embla82 har du fått börja med sprutorna? Cah när är det dax för vul?

• Piken

Cah: Lycka till idag!!! Håller tummarna att det finns en hel hög med äggblåsor!

• Piken

Var så sen imorse att det blev bara ett lycka till Cah, så jag tackade inte ens för din omtanke! Dina rader värmde mycket och jag hoppas oxå att det är vår tur, även om jag är negativ. Det är ju så att hoppet är det sista som lämnar en... 
    Dina ägg kommer igång! Du känner ju din kropp och vet det oxå. Blev inte du överstimulerad sist? Så ta det försiktigt och var uppmärksam på systom för det. Håller tummarna för dig och äggproduktionen! Det är faktiskt er tur oxå, ni har väntat länge.

Embla82 och cookie27: Snart ska ni oxå börja producera ägg. Jag vet att det är jobbigt med sprayen och tänker på er! Stå ut, snart slipper ni den!

• Piken

Embla82: Min hemortsläkare har alltid kallat det för blödning och inte mens, så det kanske inte är en "riktig" mens? Hur känns det annars?

Och det är klart det är vår tur i år!

• Piken

Cah: Men det händer ju något i maggen! Bra att du bokar om, så det blir en extra kontroll av dosen. Är det inte så att man brukar minska ganska ordentligt på dosen eller sluta helt i samband med ägglossningssprutan? (för mig har det varit förstås lite olika beroende på antalet ägg de kunnat se vid vul iof och olika oxå beronde på vilket medel man har)
    Bra med vetekudde, fick en elektrisk värmare i julklapp, eftersom jag gnällt över magont under behandlingarna och när det var infekterat, och det är ju helt suveränt skönt.

Själv ruvar jag på, känner inget, och det kritiska tiden för mig är i slutet av nästa vecka så stresser inkommer väl under kommande vecka.

Cookie27: Det där med blodvärdet lät läskigt, hoppas på bättre värden denna gång!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen