Hästtråden v. 11
Hästtråden v. 10
Hästtråden v. 10
välkommen Sara84!
Nu är jag arg... ena fjärdern ha gått sönder på vagnen :( så blir inget körande igår heller.. ska till sjukgymnasten och kolla upp rygg/bäckenet i eftermiddag sen...
Har precis varit i stallet och fixat lite. Tog in V för att mysa/kolla igenom henne lite. Upptäckte då att hon har fått två ganska stora bitar av strålen, på ena hoven, uppfläckta. Det är liksom två flikar på sidan av strålen som är lösa. Är rädd att de ska fläckas upp mer? Eller att det ska fastna skit/sten eller något där som gör ont. Vad gör man åt det här?
Min lilla pärla verkar ha lite ont igen. :( När ska våran otur försvinna?
I fredags när jag red kändes hon toppen! Vi började trava på en grusad väg, och de första stegen märkte jag att hon markerade lite på vänster fram, så jag bad ridsällskapet att kolla. Satte igång till trav igen, men då markerade hon ingenting. Trodde att det var för att hon kanske trampat på en sten eller liknande, jag har ju en väldigt ömfotad häst. Väldigt!!
Red till en äng, som är helt jämn, som vi brukar "dansa" lite på, dressyrarbeten, och hon jobbade så fantastiskt bra! Kändes kanon! Dock kändes hon lite sämre i vänster varv,men det brukar hon göra eftersom hon är lite svagare i ena bakbenet. Så jag reflekterade ingenting i det. Galoppen satt som ett smäck!
I lördags tänkte jag rida dit igen, bara för att känna igenom henne, det var väl någonting som varnade i bakhuvudet på mig. Innan jag tog in henne gick jag med henne på vägen, kände efter värme osv, men hittade ingenting. Gjorde iordning henne och satte upp. Hon var jätte pigg och jätte framåt. Kändes riktigt bra!
Sen kom vi till grusvägen igen, tog 5-6 travsteg, och då markerade hon lite igen.
Jag satt av, sprang med henne och försökte kolla, men då verkade hon inte markera alls. Satte upp igen och tänkte på stenar.. igen!
Kom till ängen, började trava i högervarv och hon kändes toppen! Bytte varv, och då började hon markera igen. Hon "nickade" lite lite smått på höger fram, så det betyder ju att det är vänster som spökar. (oftast så är det så iallafall) Det var ingen jätte nickning, men jag kunde ändå se det.
Red hem igen och kände igenom benen igen, och alla kändes likadana..
Hon är inte svullen eller någonting.
Kan ha min aning att det är en stukning/vrickning, det är VÄLDIGT kockligt i hagen som dom gick i förra veckan. Så hon får vara ledig ett par dagar nu. Hon visar ju absolut ingenting i skritt, så jag ska kanske promenera med henne iallafall?? Har ju hört att dom ska röra på sig om det är stukning eller vrickning.. Men hur mycket? Ska jag ta in henne i en mindre hage?
Tror den här nya är bättre, eftersom ingen häst har gått i den sen i somras, så den är jämn och fin. Den mindre hagen är lika kocklig som hagen innan.
Råd tack :)
Jepp, ett Chess sto. Helt galen och alldeles underbar. Aldrig har jag varit så kär i en häst. Det taktas och hoppas och stegras men där mellan är hon.... alldeles underbar.
Jag skulle iväg på kurs i helgen men nu är den inställd. Bajs. Undrar om man skulle iväg på en pay´n´jump istället?
Har föresten min gerswinbebis på annons. Jäklar vad segt det går att sälja häst. Jag har verkligen dumpat priset men det går som sagt segt.