• Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • cajsasmamma
    Fru X skrev 2010-01-10 21:54:31 följande:
    Jag ska fan slänga i nåt farligt nån gång. Så hästkraken gissar rätt...
    ja gör det... min pappa hade en häst engång(en av hans egen uppf. ) hon var rädd för ett trä som vi hörde förbi 5ggr/vecka i 5år sen såga dom ner trädet men lika förbannat så var hon rädd på samma ställe fortfarande...
  • Sarah84

Har en liten fråga som någon här inne kanske kan svara på.
    Vem är det som skall stå som uppfödare på en häst, den som ägde stot då hon blev dräktig, eller den som ägde stot då hon fölade?

• Nemia noj

Har haft en underbart skit kul kall kväll, någon stanna utanför vår tomt och varva med en V8, så O och B skena genom grinden.. Var bara att ut och fånga in dom skärrade pollarna, få in dom i hagen och tyna staket i närmare 30-35 min. De var KALLT och man blir inte mycket gla när man redan har en sjuhelvetes tandvärk.. *Tycker synd om mig själv *

• Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:01:43 följande:
    Har en liten fråga som någon här inne kanske kan svara på.Vem är det som skall stå som uppfödare på en häst, den som ägde stot då hon blev dräktig, eller den som ägde stot då hon fölade?
    Den som äger stoet när det fölar.
  • Fru X
    Nemia noj skrev 2010-01-10 22:25:07 följande:
    Har haft en underbart skit kul kall kväll, någon stanna utanför vår tomt och varva med en V8, så O och B skena genom grinden.. Var bara att ut och fånga in dom skärrade pollarna, få in dom i hagen och tyna staket i närmare 30-35 min. De var KALLT och man blir inte mycket gla när man redan har en sjuhelvetes tandvärk.. *Tycker synd om mig själv *
    FY så trist... *tycker synd om dej*
  • Sarah84
    Fru X skrev 2010-01-10 22:27:11 följande:
    Den som äger stoet när det fölar.
    Är du säker på de? Vad jag läst mig fram har de vart tvärtom förut, men att det ändrats, frågan är ju då när de isf ändrades & om de då ändrades för föl födda tidgare.
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:29:26 följande:
    Är du säker på de? Vad jag läst mig fram har de vart tvärtom förut, men att det ändrats, frågan är ju då när de isf ändrades & om de då ändrades för föl födda tidgare.
    Vart har du läst det? Vilken ras gäller det? Specialregler?
    du kan ju köpa ett dräktigt sto, då är du uppf. Sen kan du alltid överlåta uppfskapet (ASVH)
  • Sarah84
    Fru X skrev 2010-01-10 22:40:27 följande:
    Vart har du läst det? Vilken ras gäller det? Specialregler?du kan ju köpa ett dräktigt sto, då är du uppf. Sen kan du alltid överlåta uppfskapet (ASVH)
    En vän till mig läste de någonstans.
    Vi köpte ett Arabiskt fullblod som va dräktigt, som efter ett halvår fölade hemma hos oss, vi sålde "fölet" 2005, nu hitta jag ägarens hemsida som äger hästen & på dennes sida står de att uppfödare är han som ägde vår häst innan oss. Det är alltså fel då?
    Vill ju att rätt ska va rätt.. men vill ju inte dra upp något om jag inte är helt säker på att jag har rätt.
  • Fru X
    Sarah84 skrev 2010-01-10 22:43:55 följande:
    En vän till mig läste de någonstans.Vi köpte ett Arabiskt fullblod som va dräktigt, som efter ett halvår fölade hemma hos oss, vi sålde "fölet" 2005, nu hitta jag ägarens hemsida som äger hästen & på dennes sida står de att uppfödare är han som ägde vår häst innan oss. Det är alltså fel då?Vill ju att rätt ska va rätt.. men vill ju inte dra upp något om jag inte är helt säker på att jag har rätt.
    Vem står som uppf i passet? Ägde ni fölet nät det reggades?
Svar på tråden Hästtråden v. 11