Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Hästtråden v. 11
  • Nemia noj
    littlemum skrev 2010-01-07 13:19:11 följande:
    Jag har det också så!! Blir helt snurrig... 
    Ahh oki, nu verkar de ok igen..
  • Nemia noj

Johanna; aj vet bara hur j**a ont de gjorde att bli kickad av kallblod fölis på 2 mån gammal. Hoppas de blir bra snabbt.

• Nemia noj

Angelica: kastrera du någon av dina när vi prata om de sist? kommer du ihåg hur mycket det gick på ungefär allt som allt. För när jag gjorde de tillkom de ju massor av komplikationer så de blev ju mega dyrt. Fundera ju på att kastrera Tinker bebis, men kostar de för mycket så får de vänta.

• Nemia noj

Har haft en underbart skit kul kall kväll, någon stanna utanför vår tomt och varva med en V8, så O och B skena genom grinden.. Var bara att ut och fånga in dom skärrade pollarna, få in dom i hagen och tyna staket i närmare 30-35 min. De var KALLT och man blir inte mycket gla när man redan har en sjuhelvetes tandvärk.. *Tycker synd om mig själv *

• Nemia noj
    Fru Wirenborg skrev 2010-01-11 07:15:37 följande:
    V8 i all ära ...men när nån gör så är det inte roligt. Kramar
    Hehe ja V8 i all ära, men INTE i närheten av hagen.

Appropå linda i hagen, jag släpper oxå lindade hästar i hagen, har jag alltid gjort och aldrig haft en skdad häst pga lindorna. Inte heller har jag haft någon skadad som gått med täcke i hagen (trots ganska kuperad skog) har heller inte haft särskillt många täcken förstörda. MEN självklart en dåligt lindad linda kan lossna, och ett skit täckr för 500 dringen går lättare sönder i hagen. 

Har ett tjockt termo täcke till min gammel gubbe, de köpte jag till han första vintern när han var mellan 4-5 år gammal. Använt de ALLA vintrar sen dess och de håller ännu tjockleken, de håller för vint o vatten OCH de e HELT. Ganska coolt med tanke på att han är 16 år i år  
  • Nemia noj
    Nemia noj skrev 2010-01-11 20:34:55 följande:
    Hehe ja V8 i all ära, men INTE i närheten av hagen. Appropå linda i hagen, jag släpper oxå lindade hästar i hagen, har jag alltid gjort och aldrig haft en skdad häst pga lindorna. Inte heller har jag haft någon skadad som gått med täcke i hagen (trots ganska kuperad skog) har heller inte haft särskillt många täcken förstörda. MEN självklart en dåligt lindad linda kan lossna, och ett skit täckr för 500 dringen går lättare sönder i hagen. Har ett tjockt termo täcke till min gammel gubbe, de köpte jag till han första vintern när han var mellan 4-5 år gammal. Använt de ALLA vintrar sen dess och de håller ännu tjockleken, de håller för vint o vatten OCH de e HELT. Ganska coolt med tanke på att han är 16 år i år  
    Kom på att han har 2 sådana täcken, MEN ett av dom skrota jag i vintras då vi hade lånat ut de till en tras-maja, så de hade fått en stor reva och några spännen hade rykt.
  • Nemia noj

Behöver bola lite funderingar, är det någon av er som har erfarenhet av karprygg?? Positivt/negativt om de.

Det är ett vbl, va 155/160. Riden men inte på 1 år nu, körd men inte på något år.
    Tror ni de blir svårt att sätta igång henne i både? Något man bör tänka på en extra gång? Och något som kan ge värk?

• Nemia noj
    Fru X skrev 2010-01-12 20:53:19 följande:
    Oj vad det händer grejer...Här händer ingenting! Vi har gått i ide i väntan på varmamre väder.Badar bubbelbad, kör data o glider mest omkring = Lika bra att ha häst, då har man full sysselsättning Ja, utom nu då. Johanna: Ingen aning vad man ska ta för hingst.lurkan: Fatta ett beslut: Så har på håll (starka reservationer om att vara "dataveterinär") så har du två alt: Utred på klinik ELLER vila, Lång vila på minst ett par månader, kanske ett halvår/år.Nemia: Ingen erf av karprygg, beror ju på benställ, halansättning, ja hela hästens exteriör. Har hästen stått ett år så skulle jag låta igångsättningen ta 3-4 mån beroende på hur gammal hästen är.
    Hon är född 99.
    Hon rör sig luftigt i hagen, ser stark ut i steget. Tidigare ägare har inte haft några problem alls med hennes rygg i ridning, jag är ute efter en körhäst.
    Hon har det medfött (vet dom kan få det vid fölning oxå) men de vid fölning går oftast tillbaka efter ett tag, detta har hon haft medfött så det går ju inte tillbaka.
    Hon ser bra ut i benställningen, känns bra i benen. Inte haft några problem med hälta va fd ägaren vet.
Svar på tråden Hästtråden v. 11