Inlägg från: littlemum |Visa alla inlägg
  • littlemum

Hästtråden v. 11

Stallägarna hade fixat i stallet så inget var fruset nu på morgonen. De hade satt in en värmefläkt och "isolerat" vid "gödseldörren" med halm. Hängt upp täcke på väggen osv. Måste säga att det var en glad överraskning!

Hade med båda barnen imorse. Packade ner varm oboy och smörgåsar så de satt och åt frukost medan jag släppte ut hästarna. Sedan var de med och sopade stallet medan jag mockade och fixade mat. Hur mysigt som helst!

• littlemum
    Nemia noj skrev 2010-01-07 13:07:18 följande:
    Men ÅHHH är det bara vid mig som texterna är helt flumm?? Skit jobbigt att läsa ju. Allt står så här.. lang_emotions_flower}" src="www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley- flower.gif" border="0" alt="{#lang_emotions
    Jag har det också så!! Blir helt snurrig... 
  • littlemum
    Nemia noj skrev 2010-01-07 13:36:44 följande:
    Ahh oki, nu verkar de ok igen..
    Tack och lov!! Nu är det som det ska igen! Visst jag är trött som aldrig förr efter att ha fått jobba 20 timmar i sträck igår men när jag inte kunde tyda texten hoppades jag att det inte bara var jag...
  • littlemum

Har precis varit i stallet och fixat lite. Tog in V för att mysa/kolla igenom henne lite. Upptäckte då att hon har fått två ganska stora bitar av strålen, på ena hoven, uppfläckta. Det är liksom två flikar på sidan av strålen som är lösa. Är rädd att de ska fläckas upp mer? Eller att det ska fastna skit/sten eller något där som gör ont. Vad gör man åt det här? 

Jag drar till stallet istället....
  • littlemum
    Fru X skrev 2010-01-11 16:50:23 följande:
    Om hästen inte är halt: Ingenting.Den gör så. Den "ömsar skinn". Inget farligt. Hovis skär ren det som är löst. låt det vara.
    Ok, så bra! Tyckte att det såg ut att vara så mycket, men då är det ingen fara då. Tack för hjälpen! Är så mycket "nytt" man möter nu tillskillnad från åren i ridskola. Då missade man allt det här som jag gillar så mycket. Omvårdnaden och stallsysslorna.  
    Jag drar till stallet istället...
  • littlemum

Lyckliga jag tog en kort liten promenadtur barbacka med V idag. Äntligen lite ridning

• littlemum
    ModestyB skrev 2010-01-15 14:59:33 följande:
    För att nyansera bilden av mig som rabiat så kommer nu ett trevligare inlägg, tycker det behövs eftersom jag är nyinhoppad i tråden;)Har någon här återupptagit ridningen i vuxen ålder efter ett långt uppehåll? Jag har ridit från 6-17 år, haft häst men sedan blev det väl för så ånga andra för mycket med resten av livet och jag la ridningen på hyllan... Har även (och har alltid haft) ett brinnande hundintresse också=)Har ridit en terin på ridskola för kanske 3-4 år sedan sedan dess ingenting... Jag saknar ridningen och hästeriet så oerhört att jag lovat mig själv att jag till sommaren ska försöka hitta en trevlig häst att vara medryttare åt, en långsiktig relation till både ägare och häst... Någon annan nygammal ryttare som gjort som jag tänkt göra?=) Hur lång tid tog det innan du satt som förr i sadeln igen?
    Jag är näst intill i precis samma sits! Red på ridskola som yngre. Sedan ett "återfall" för några år sedan, även det på ridskolan. För några månader sedan blev jag tillfrågad om att vara medryttare. Kan säga att jag blev GLAD, det var ju precis vad jag önskade!
Svar på tråden Hästtråden v. 11