ModestyB skrev 2010-01-15 14:59:33 följande:
För att nyansera bilden av mig som rabiat så kommer nu ett trevligare inlägg, tycker det behövs eftersom jag är nyinhoppad i tråden;)Har någon här återupptagit ridningen i vuxen ålder efter ett långt uppehåll? Jag har ridit från 6-17 år, haft häst men sedan blev det väl för så ånga andra för mycket med resten av livet och jag la ridningen på hyllan... Har även (och har alltid haft) ett brinnande hundintresse också=)Har ridit en terin på ridskola för kanske 3-4 år sedan sedan dess ingenting... Jag saknar ridningen och hästeriet så oerhört att jag lovat mig själv att jag till sommaren ska försöka hitta en trevlig häst att vara medryttare åt, en långsiktig relation till både ägare och häst... Någon annan nygammal ryttare som gjort som jag tänkt göra?=) Hur lång tid tog det innan du satt som förr i sadeln igen?
Jag är näst intill i precis samma sits! Red på ridskola som yngre. Sedan ett "återfall" för några år sedan, även det på ridskolan. För några månader sedan blev jag tillfrågad om att vara medryttare. Kan säga att jag blev GLAD, det var ju precis vad jag önskade!