Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Zvartaliljan skrev 2010-01-28 23:11:08 följande:
    Jag tycker det var så fint gjort att döpa ert sista barn efter ert första Hade det varit en tjej och ni döpt till samma hade det varit lite lustigt...men nu är det ju mer som ett minne av henne, inte en "ersättning". Hoppas du förstår hur jag menar...
    Jag förstår precis hur du menar och det var så vi tänkte.
    Jag var jättebesviken, eller vad man ska säga, när Michaela kom och jag insåg att jag hade förbrukat det finste namnet jag visste.. Men att använda det på ett barn till var ju otänkbart!
    Känns helt rätt att vi gjorde så här till hennes minne.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Bybo1 skrev 2010-01-28 23:11:57 följande:
    Tycker oxå aston är coolt men oj vilka protester det fick  jaja mitt krav var bara att namnet skulle börja på A  visst hade han kunnat heta Goliat men tycker ändå att E är en riktig Emilio men sina fina mörka ögon..
    Ja det blev allt helt rätt det där. Vi garderade oss med att döpa honom till Viking ifall han skulle bli blond.
  • lillronya
    Å så fina små kläder!!

Jag tycker det riktigt trist att vi inte ska ha fler barn på många sätt. Ett av de är att jag aldrig får klä en liiiten bebis i molosar och sånt fint.
    Emilio var ju 6 månader nästan när jag hittade hit.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-01-29 08:37:30 följande:
    Åh men du, har man 5 kan man lika gärna ha 6 tror jag Ja denna gången är det kul att handla kläder, har plockat fram Milos gamla 56or men det är bara vitt och beiget och sååå tråkigt! Jag upptäckte molo när Milo var 5-6 månader oxå.
    JA vi skulle nog kunna ha 10 Men jag orkar inte vara gravid och föda fler gånger.
    Mår dåligt när jag är gravid, som du gör nu ungefär. Palla det med fem till som behöver sin mamma. Dessutom är den psykiska pressen mycket stor i perioder pga Emilia.
    Men ååå nån till skulle jag vilja ha. Och säger jag det till mannen håller han med.
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-01-29 08:43:35 följande:
    Jag vill åxå ha en liten till   Ska till läkaren nu den 18:e och jag ska kolla vad han säger om en graviditet.. Vi hade ju planerat för en till liten så nu hoppas jag verkligen det är safe!!
    Håller tummarna att du får ett positivt besked!
    Tjollabolla skrev 2010-01-29 08:44:12 följande:
    Usch nej jag förstår det. Förstår inte att du orkat så många ggr! Jag skulle nog vilja ha en till, men efter denna gången vet i fasen om jag orkar. Isåfall får det bli en sladdis när dessa börjat skolan och klarar sig själv lite mer...
    Önskan efter flera barn har varit större än rädslan helt enkelt. Ångrar inte det en sekund.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-01-29 09:09:51 följande:
    Vi kan göra en deal, jag är gravid och föder som så tar du hand om dom. Ensam som läget är nu så orkar jag aldrig mer än Teolin! Kalla mej klen man jag pallar inte Håller tummarna för bubblis!!
    Låter som en bra deal!!
    Alla är vi olika, så är det ju.
    Ett är lagom för dej just nu.
  • lillronya
    Buttelina skrev 2010-01-29 09:12:45 följande:
    godmorgon tjejer.sitter här och är lite orolog för isabel. jag har fått i henne 2 tsk vatten på ett helt dygn. hon har spytt typ 20ggr och har dessutom fått feber 39.5... jag får inte i henne nån alvedon heller provade med en stolpilla men den bajsade hon ut igen hoppas att hennes kropp hann ta upp lite av den så att hon mår lite bättre annars måste vi in och ge henne dropp min lilla bella
    Åh lilla vännen!
    Ska du inte ringa, eller har du gjort det?
    Ett dygn är lång tid...
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-01-29 09:14:28 följande:
    Nej men gumman då Hur är hon annars då, är hon väldigt medtagen?Hoppas alvedonet hjälper och att hon piggnar till.Prova att ge henne ipren också annars, det kan man ge samtidigt som alvedon och det har i alla fall bättre verkan på mina barn
    Fast man ska inte ge ipren när de är dåliga i magen fick jag lära mej härom dagen, av ett surskåp till sköterska på barnakuten.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16