Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

na96gen skrev 2010-03-18 16:45:34 följande:
    finns det inte några naturliga råvaror som är vätskedrivande som skulle kunna hjälpa då ? bara en tanke
    men det är ju just det, fungerar det vätskedrivande på mig så gör det ju det på Mateo också...precis som jag får gaser av bönor så får ju han gaser av det. Allt jag äter påverkar ju honom tyvärr så jag kan ju inte mixtra för mycket med maten...

Hmm han låg o sov i vagnen nu o jag hörde hur det small till ordentligt i blöjan o huuu vad det luktar, men ungen somnade om
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-03-19 09:07:52 följande:
    Hmm hur många filtar kan man ha utan att skämmas då? Jag har regnbågsfilten och en barbapappa filt. Alltid är en av dom nerkräkt så SÅ dumt köp kanske det inte var... Eller? Jag är väldigt sugen på denna mössan, den ser ut att sitta bra www.luckylittleme.se/product.asp?product=3969... Lia blir vansinnig på hjälmmössorna när dom ska knytas, så denna kanske hade varit ngt... Å så vill jag ha gul/rosa suit eller body!
    Om du skäms över tre filtar så får jag ngo skämmas rejält {#lang_emotions_embarassed}

Godmorgon förresten Mateo åt vid 20 igårkväll, o vaknade sen inte förränns vid 5(!!) så aj aj aj vad det spände i mina bröst då!!! Men SÅ skönt o få sooooova!! Men sen tog han igen med råge, han åt konstant i 2 timmar Sen blev Maia så otålig så hon tog tag i hans huvud o försökte ta bort bröstet o sa "Nu räcker det med mat, annars får du ont i magen!!"
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-03-19 09:16:46 följande:
    Jadu, frågar man i denna tråden så kan man ha hur många filtar som helst Meja har regnbågsfilten, rosa Katvig, en p.op, en hello kitty, en plastisock och 2 st från Lindex, men det är bara Molon och Katvig som vi använder. Men jag är såå sugen på dom här också: www.smavi.se/shop/show_product.asp?artnr=Filt... www.luckylittleme.se/Graphics/Products/39694.... Ja den mössan ser super bra ut, kanske värt att testa. Tycker också det är hopplöst med mössor till Meja, vi använder Molos regnbågs mössa nu, den sitter bra så länge hon inte rör på huvudet, i bilen blir det bara luvan på overallen.
    Jag använder bara kik*kids mössor och en lundmyr rånarluva på Mateo. Tycker de sitter jättebra Rånarluvan är verkligen bäst.
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-03-19 09:17:41 följande:
    God morgon! Är hemma och VAB:ar idag med kräksjuk kille So far so good. Hur är det med er andra?
    jag fasar inför en ny omgång av kräksjukan här...både Maia o jag satt o smällde i oss hallon i förrgår som bara den och igår läste jag att de dragit tillbaks dom *fy*

Hur är det med magen??
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-03-19 09:20:34 följande:
    Oh my, å jag som var överlycklig över att Lia sov 00-05 inatt!
    Ja men det var väl jättebra! Alltså Mateo sov inte från 20-05, han somnade vid 23 typ men det var sambon som var uppe tills då, jag la mig så fort han ammat klart

Han kan sova jättebra några nätter och vara jättepigg o glad på dagarna, sen kommer det några dagar med dålig sömn o bara skrik o gnäll. Så det går i omgångar hela tiden. Igår var en bra dag och nu en bra natt, får se hur dagen blir nu...
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-03-19 09:23:32 följande:
    Just det märket? Hoppas verkligen att ni klarar er. Jag äter hallon nästan varje dag (i smoothie). Det är bara bra med magen. Det är full aktivitet mesta delen av tiden. Kan bara inte fatta att den redan är så pass stor denna gång. :-0
    ja precis det märket...jag förasöker också äta hallon nu istället för godis när sötsuget sätter in.

Vilken vecka är du i nu??
    Nu låter det väl helt sjukt för o komma från mig men jag börjar sakna o vara gravid Iaf känslan av en liten som tumlar runt där inne {#lang_emotions_kiss} kanske inte sparkarna mot blåsan o revbenen o allt annat helvete...men det är konstigt vad man glömmer fort
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-03-19 09:23:48 följande:
    Ååååh så skönt Sova behöver man Jag har tvärtom problem, sover för mycket och vaknar med huvudvärk som håller i sej hela dagen Meja åt kl 19 igår, somnade kl 21 utan mat och sov till kl 08 imorse, trodde hon skulle vara vrål hungrig när hon vaknade men hon åt 100 ml sen låg hon bara och flinade
    Oj så duktig hon är! Längtar tills/om Mateo blir så duktig

ang. filtarna så fick jag för mig o räkna nu *ooops*

2 Me&I velourfiltar (Moln & grodor)
    Småfolk bilfilt
    Molo bilfilt
    Molo prästkragefilt
    Ralph Lauren Kashmirfilt (den där dunderdyra skapelsen....)
    Elodiefilt
    Lindex djurfilt
    sen några enfärgade billiga små fleecefiltar

Oj då Glömde säkert nån nu ändå...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-03-19 09:32:28 följande:
    Ja hon sköter sej minsann, hon har ju sovit natt sen hon var 2 mån, helt otroligt egentligen att dom hittar en dygnsrytm när dom är så små. Dessutom gjorde det verkligen susen när hon flyttade in i sitt egna rum, när hon sov i spjälisen i vårt rum så vaknade hon så fort vi vände på oss. Ha ha, OJ Men du, i denna tråd behöver man ju aldrig skämmas
    Mateo har tyvärr inget eget rum. Just nu sover han första delen av natten på pappas bröst och sen resten av natten bredvid mig med mitt bröst i munnen
    (och bakom ryggen har jag Maia som vägrar sin säng nu med)
    Han vägrar både takvagga, vagga o spjälsäng. Bara vagnen går an ibland.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16