JsN skrev 2010-02-12 11:09:57 följande:
Att man som utomstående tror att barnet vill ha vanlig mat är inte samma sak som att det verkligen är så. Ledsen, men jag tror nog att det är mer än en som har tyckt vi varit fåniga som inte låtit vårt barn äta riktig mat.Oj, kollar man verligen gång redan vid 18 månader? Båda mina kompisar med barn som börjat gå sent (och där ingen av dem krupit utan de båda hoppat på rumpan) har fått besked om att det var normalt till två. Nu gick båda dessa barn strax före två. (ett är normalstört och ett har ett "fel")
men vad vet du?? jag har ju sett barnet BE OM MAT och inte få det!! hon sitter och sträcker sig efter mat som vi andra äter och får det inte. jag har ätit med dom flera gånger! så snälla du. uttala dig inte om något du inte vet!
JsN skrev 2010-02-12 11:19:20 följande:
Men att sitta och totalt döma ut folk som inte har en chans att försvara sig tycker inte jag är speciellt juste! Som utomstående har man sällan hela bilden och en ännu mindre bild om man bara fått berättat för sig.
jag dömmer inte ut nån, jag uttrycker en oro som jag har!! jag blir GRYMT irriterad på att du alltid ska vara så jäkla "duktig". tycker inte att du ska försvara en situation som du inte vet ett skit om!