Inlägg från: Smileycat |Visa alla inlägg
  • Smileycat

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

SmillaMilla skrev 2010-02-10 21:23:44 följande:
    Hej hej.Här har vi väll alltid roligt
    Jo, det har du ju rätt i
    lillronya skrev 2010-02-10 21:28:03 följande:
    Hej hej!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    melizza skrev 2010-02-10 21:50:33 följande:
    godkväll girls!!!idag har jag varit med Stella på vc i hela 2 timmar tog det.....men förhoppningsvis så löser det sig med hennes kissandevi kom fram till att det har att göra med att hon är ju rätt så förstoppad och har problem varje gång hon ska bajsa och det gör att hon kissar ner sig eftersom det trycker på urinblåsan....jag har inte sett det mönstret tidigare men när läkaren sa det så stämde det faktiskt för igår hade hon ju bajsat och idag har hon inte kissat ner sig en enda gång medans igår så hände det 4 ggr....nu har vi fått medicin mot förstoppning och jag hoppas att hon blir bättre då sen fick vi massa fina molosar i brevlådan idag:-regnbågs vinterjacka 116 till nästa år-regnbågs regnbyxor-regnbågs mössa
    Åhh, det där har vi oxå problem med och det kan stämma även här..
    Vad har ni fått för medicin?
    Hoppas det blir bättre..
  • Smileycat
    melizza skrev 2010-02-10 22:10:18 följande:
    vi fick lactulos meda och resulax
    Ok.. Vi har lactulos här hemma redan, men inte haft till henne..
  • Smileycat

Hej tjejer.. =)
    Nu har man lite mer tid o sitta vid datorn igen ett tag (då gubben är föräldraledig just nu då jag är sjuksriven för en Operation), så nu kanske man kan hänga lite här igen och kanske få en chans att hänga med
    Vad händer här då?

• Smileycat
    h80 skrev 2010-02-28 19:28:48 följande:
    ja o vi brukar inte ens testa på barnakuten eftersom det inte finns någon medicin som botar. Man behandlar symtomen o de behöver ju behandlas även om det är RS eller ej.
    När Liam var två månader så blev vi inlagda för behandling, och då tog det såndant test enbart för det var brist på rum.. SÅ de ville veta om de kunde lägga oss ihop med ngn som hade det annars hade vi nog blivit smittade eller om det var RS han hade så hade han annars smittat ngn..
    Men annars skulle de inte kollat det här heller..
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2010-02-28 19:31:10 följande:
    men maia får ju alltid tung och svår andning vid minsta lilla förkylning pga astma.O Mateo är så svårt att avgöra men lite tungt andas han...framförallt är han supertäppt i näsan och rosslig i halsen...
    Har han svårt att äta eller sova så borde ni kolla upp det..
    Det var när Liam blev alldeles för trött och inte orkade äta, bara kräktes upp slem osv.. som vi blev inlagda..
    Första nätterna fick vi sova med han på oss eller i babysittern/ bilstolen då han ändå var relativt pigg och åt och var "vaken" osv..
    Hur jobbigt har han det?
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2010-02-28 19:49:55 följande:
    Ja han kissar en hel del så än är det nog ingen fara, han har inte strulat med amningen förränns nu de senaste timmarna.Åh jag vill inte ha ett astmabarn till
    Håll lite koll på att han inte sover "för länge" och kissar så kan du vänta till imorrn iaf.. Men blir han för hängig och verkligen inte suger alls eller tar flaska så kan det gå ganska fort att de blir uttorkade när de är sådär små..
    Liam har ju tyvärr fått astma, inte helt konstaterad då han är så liten.. Vet inte om det är "bara" förkylnings eller ansträngnings men behandlar varje dag och inatt så har han varit dålig, bara för vi var på barnens djungel.. lekpalats för barnen. Han har mått bra i flera veckor annars så törs man iväg så *poff* så blir han sjuk igen.. suck..
  • Smileycat
    1 och 1 är 3 skrev 2010-02-28 20:47:47 följande:
    Skumt som sjutton ju....
    Ser att du har lite på T, men lite för smått.. Du kan ju hojta till om du lägger ut lite större o lite mer unisex
  • Smileycat
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-02-28 22:32:37 följande:
    NU fick jag svar från MLZ ang min order, seg butik! Två saker var slut av nio beställda samt att en baddräkt enbart fanns i större strl än jag ville ha, så jag hoppade av min order och lär inte försöka handla där igen! Tycker att rean kunde skötts lite bättre liksom...Ingen serviceminded person bakom den butiken tyvärr.
    vad är MLZ?? {#lang_emotions_dreamer}
  • Smileycat
    Zvartaliljan skrev 2010-02-28 22:16:28 följande:
    har inte hunnit kolla. Får inte mycket tid vid datorn just nu med två sjuka barn. Mateo kräks slemkaskader här just nu men sambon tar hand om honom...Ja hon kommer då säkert bli dundersöt i det
    nee.. usch, kräks han slem nu oxå?
    Har han fått i sig ngt då?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16