Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

OsynligtSmåkryp skrev 2010-03-11 15:34:49 följande:
    Ohh, hota är jag såååå dålig på, jag är mer den som ger med mig... Men jag hoppas det blir en vettig lösning, dom är inte snabba med mailen och det står bara samma sak/frågor i dom jag fått så jag blir inte klokare...*suck*
    usch...det där låter verkligen inte skoj. Men jag håller med alla andra om att det absolut inte borde vara ditt bekymmer..det där borde butiken lösa.
    Jag håller mina tummar för att denna historia får ett lyckligt slut
  • FL Lisa
    Smultronhjärta skrev 2010-03-11 15:35:16 följande:
    Max är runt 92-94 cm lång och overallen är lagom i 104 anser jag, visst lite lång i ärmen men det fixar man med kardborren
    det låter perfekt. Alvin är ca 90 lång så det borde bli jättebra med en 104:a åt honom också alltså.
  • FL Lisa
    Stormis skrev 2010-03-11 17:18:46 följande:
    Tror den blir toppen på henne. Och Karla med faktiskt. Att jag sen jagar fatt i en större för framtida behov är ju en helt annan sak .
    såg att du fått hem regnbågsbrallorna nu...blev det bra storlek till K?
  • FL Lisa
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 17:52:42 följande:
    smultron: ser att du inte e online kanske stormis kan svara =P.. den sängen som smultron har till Max vart har hon inhandlat den?? sulle vara perfekt här för maxen kanonförvaring med.
    men smultron har väl en egenbyggd säng till Max...om dom inte har bytt vill säga.

Vi byggde i alla fall en säng till Alvin där vi använde Max säng som inspirationsmall
  • FL Lisa
    Greksmurfen skrev 2010-03-11 18:01:16 följande:
    hur gjorde ni när ni gjorde sängen?.. delar etc?
    vår är gjord i MDF-skivor och reglar och madrassen ligger direkt på golvet. Var rätt lätt att bygga (säger jag som överlät sågandet och limmandet till min pappa och min sambo) men det tar ju plats och är ett evigt målande och torkande och målande igen.
  • FL Lisa
    Busbellan skrev 2010-03-14 11:04:09 följande:
    Nu behöver jag lite skohjälp igen! Kan verkligen inte bestämma mig för vilka som är finast. Älskar ju båda två. De rosa och det turkosa ihop är jättefint. Gillar nog egentligen den rosa färgen mer än de lila (tror jag) men sen blir ju de lila såååå fina ihop med det gula. Och se nu till att tycka likadant så ni inte också tycker olika www.minpluddevutt.se/ www.minpluddevutt.se/ och vilken storlek ska Ella ha? Hennes fot är 15,3. storlek 25 är 16,5 och 26 är 17,5. Skulle helst haft nåt där mellan, man vet ju inte hur mycket foten växer fram till de är dags att användas
    Och jag lägger min röst på dom lila.
    storlek var klurigare men jag hade nog köpt storlek 25
  • FL Lisa
    lillronya skrev 2010-03-17 20:19:59 följande:
    Du är alltid bättre än jag på att leta.
    haha..jag sökte på rockafella i den här tråden först så fick jag datumet det diskuterades...sen använde jag "visa endast"
  • FL Lisa
    Buttelina skrev 2010-03-17 20:30:09 följande:
    idag hände det en olycka med lillebror han ramlade mitt på en kant på en dörr och slog i bakhuvudet. jag stod sidanom honom när det hände så jag lyfte snabbt upp honom och så kände jag att det blev helt varmt och samtidigt tog han fram sin hand som han automatiskt tagit bak där han slog sig. hans hand var full av blod och det rann längs hans rygg . visade sig att han slagit ett 2 cm stort gapande jack i huvudet fyy vad det blödde. rakt in på sjukhuset där det kunde limmas. in och ut från sjukan på 15min . in och köpte ett chocklad till honom sen var allt som vanligt igen helt otroligt vad de återhämtar sig fort. sen höll jag ju såklart koll på honom så att det inte blev nån hjärnskakning och så..
    usch vad läskigt..men skönt att det ändå gick så bra som det gjorde.
  • FL Lisa
    Duntoffla skrev 2010-03-20 11:16:06 följande:
    OT fråga- Vet någon hur stor skillnad det är i storlek på POP´s skaljacka i 98 och 104? Velar som 17 vilken storlek jag ska ta? Blir 104 galet stort på Noel?
    kikar in en snabbis och ser en fråga jag kanske kan hjälpa till med. Alvin har 98 på sin...provade 104 men den kändes jättestor.
    Finns bilder på A i jackan i mitt galleri i mappen Alvin bildtråd
  • FL Lisa
    Zvartaliljan skrev 2010-03-24 07:32:40 följande:
    Bara två som var intresserade av att skicka något till Lova? Jag vet inte vad än...mer än en docka som Anna-Maria trodde hon skulle bli glad för. Någon som har något förslag? Detta är nog den svåraste presenten jag behövt köpa... Ett smycke kanske?
    jag kan också absolut vara med på en sån present.
  • FL Lisa
    ängeln83 skrev 2010-03-24 09:11:05 följande:
    Nån som vet vilka storlekar skorna med stjärnor från Maxi fanns i? Kom just på att vi ska till stan idag och såg att vårat Maxi sålde dom för 79 kr
    24 - 30 har jag för mig
  • FL Lisa
    ängeln83 skrev 2010-03-24 09:20:46 följande:
    Okej, hade hoppats att jag kunde klämma i mina fötter i ett par men storlek 30 blir nog lite för litet
    haha...ja det kan nog bli rätt tufft att få ner ett par vuxenfötter i det (även om man har små fötter)
  • FL Lisa

åh Molosalg snart. Jag skulle verkligen vilja åka den här gången..har ju faktiskt aldrig varit på en Molosalg.

men om den hamnar på någon vettig helg och det går en bil från stockholm så kanske jag kan ta mig iväg i år.

• FL Lisa
    högbergarna skrev 2010-03-24 20:23:59 följande:
    Ja men han har normalstort huvud. Varken litet eller stort... Tror jag chansar! Dom e ju så fina!!
    jag tror absolut att han kan ha den. Min son (2,5 år) har också den mössan i 1-3 år och den sitter bra på honom. Nu använder vi den enbart utan uppvik så jag vet inte om den kanske kan upplevas lite tightare om man vill ha den uppvikt.

den går även på på mitt huvud
    IMG_2205.jpg
  • FL Lisa
    annikandy skrev 2010-03-24 20:31:39 följande:
    inte nån som vet?
    nu har jag aldrig varit på mässan i göteborg men i stockholm (vet inte alls om det är samma utbud) men sist jag var på mässan i stockholm så hittade jag inget skoj förutom Nova Star. Deras mässmonter älskar jag. Bra priser och hyfsat stort utbud. Man kan hitta från senaste kollektionen (till liten rabatt) och en del från tidigare kollektioner (till större rabatt) och sen brukar det alltid finnas några plagg till riiiktigt bra priser. Brukar bli några tusenlappar fattigare varje år i deras monter.
  • FL Lisa
    Stormis skrev 2010-03-24 20:47:39 följande:
    Men jag döööör, massor av fina klänningar som skänks bort av mig på T idag . No more 1 kr!!!!
    surt! dom är ju så fina...hade jag haft någon att sätta dom på så hade jag absolut höjt upp dom priserna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16