Stormis skrev 2010-03-09 20:09:35 följande:
oM DU FRÅGAR sMULTRON SÅ HAR JAG GJORT EN LIIIITE (sorry caps lock) för noggrann research... Det billigaste just nu (om man vill ha 16 GB) är det Telia-abbonnemang som Smultron nämnt. Jag ringer inte gigantiskt mycket och räknade i överkant på ca 60 samtal i månaden, 200 minuter och 200 sms och det skulle kosta ca 400 kr i mån om man räknar om kontantinsatsen på 695 kr... Då begränsas dock surfen i hastighet efter en viss mängd (supersvårt dock att säga vad det kommer att innebära). Min lokala Euronics har ett Telenorabonnemang där allt skulle kosta 499 kr i mån där 299 kr är en pott som iaf inte jag kommer över. Då är det multimegasupersurf i det paketet . + att ett tillbehör för 200 kr ingår. Så fortfarande går jag och velar på om det är värt en extra hundring i månaden för supersurfen .
det där med om mängden surf som ingår med telias mobilsurf alltid räcker beror nog mycket på om man har trådlöst nätverk hemma och eller på jobbet.
Förra månaden använde jag 35 Mb av de 500 som ingår på en månad
Den här månaden har jag verkligen försökt använda internet på telefonen (med undantag av webTV och att streama musik) och då är jag nu uppe i 40 Mb av de 500 som ingår.
Men jag har trådlöst hemma och hos många vänner också så såfort jag är i närheten av ett sånt surfar jag ju självklart på det istället för på abonnemanget.