Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

liljan: de har nga grön/lila randiga katvigs i vår butik=).. de låg inte på rean n... men vilken dag som typ =P.....fanns suits åå nga lkläningar kvar i den färgen..

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-05 21:25:09 följande:
    såg att du ringt. Hittade du något till mateo?? Lila/grönt låter intressant, det jag mest eftersöker är en velouroverall i de ränderna till Mateo
    fanns ju lite boilersuits å katvigsuit på 70%.. fanns från 74 i stl det mesta.. men 70% e ju alltid 70%..jag handlade
    citerar från mitt gamla inlägg

- lurvjacka till maxen, lurvjacka till lillasyster lila med gröna kanter
    - molo knitted tröja till maxen
    - molo suit babushka ( haha till maxen, vi fpr vella sevad maken säger om den =P )
    - molo suit med stjärnor tillkusinen som fyller år i stl 80
    -katvig midiapple suit 2 st en grön å en lila stl 86 till maxen
    -babuska byxor stl 86 till maxen
    - 3 par ida- t strumpor

totalt 1097,50kr  rena rama fyndet
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-03-05 21:27:13 följande:
    Kommer de rea mer snart alltså? såg ju de fina lila/vita velourklänningarna, en sån är jag sugen på om de rear dom
    jo hon sa att dem rear allt eftersom, så den kommer säkert med på rean.... brukar vara mest på onsdagar har ja för mje som de fyller på rean...
    men vi kan ju hålla koll åt varandra=) om vi ser ngt fynd som den andra vill ha=)

liljan: fanns inga velour i de ränderna=(.... bara vanliga suit som du redan har men i större stl då....ville ha en 86:a till maxen såja väntar ut =P
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-05 21:30:53 följande:
    Åh massa fint! Fanns där någon lila lurvjacka med gröna kanter kvar till Mateo? 56-62-68??
    jo fanns en kvar i stl 68 när ja gick=) 50%..ring kl 10.00 å lägg undan så kan ja hämta ut den åt  dej =)
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-05 21:30:53 följande:
    Åh massa fint! Fanns där någon lila lurvjacka med gröna kanter kvar till Mateo? 56-62-68??
    jag tog stl 62 till lillan till hösten å en 92 då till maxen isamma så de kan matcha varanra=)..... ska ta å fota all syskonmatchning som jag redan har haha =P
    imorn blir det inventering i klädgarderoben... åhhh alltid lika kul var gång=)

hoppas bara natten blir lugn =S.. maxen krupp är till bax.. var ju bara en vecka sen den slutade pust.. men nu fick han kortison ikväll så hoppas det hjlper...
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-03-05 21:34:34 följande:
    Ja, vi håller koll! Måste försöka dit en sväng snart igen alltså, så typiskt att vi har praktik nu och jag inte är i Växjö nåt nästa vecka heller
    hmm kommer inte ihåg hur jag jobbar direkt... men kan ta en sväng å kolla på ons=)...
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-03-05 21:41:57 följande:
    Åh, en velourklänning i 98 eller möjligtvis 104 får du gärna ta till mig om det finns i så fall Har för mig att där hängde en i 98
    håller koll=) hmm har inte vågat visa maken dagens fynd hahaha.. blir nog lika bra =P.... han får bara se dem på maxen helt plötsligt lr hitta i garderben...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-05 21:47:49 följande:
    blir lite knivigt då jag just nu har tre ungar o ska iväg på kusinens kalas imorgon...men jag smsar dig om jag hinner. Antar att det är krokodilia vi talar om? Skulle vara kul o komma till växjö någon gång när barnen är friska
    jopp krokodila=)... ska jag ringa då??... å kollaom den e kvar +.. sen vet ja att de hade bruna lruvbyor med röd rand på å matchade jacka i stl 68 med=)....
  • Greksmurfen
    Busbellan skrev 2010-03-05 21:50:01 följande:
    hihi, här märker inte ens sambon när barnen har något nytt på sig och det är nog tur det

hmm har ju råkat inhandla en babuska suit till maxen hahahahaha.. å deeeeen lä han märka haha
    100kr för en suit kunde jag ju inte motstå =P..oavsett print typ =P...
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-05 21:52:41 följande:
    Ja här syskonmatchade de idag också i lila/grönt, så fint underbara i regnbågen också båda två. Ja denna jäkla krupp...Mateo låter hemsk precis efter han sovit en stund. Försöker få honom att ligga med huvudet högt men han bara glider ner. Men när vi var ute en stund idag så sov han jättebra, kall luft är ju bästa medicinen.
    TIPS: låt han sova i babysittern.. bädda den gosigt å spännfast han  så kan han inte glida ner.. maxen sov i den mkt den första tiden å den sittern hade vi mellan oss i sängen

ja vet inte hur man ska göra snart.. funderar faktiskt på att fixa ett besök hos en privatpraktiserande barnläkare som får kolla han å g oss mer hävisningar hur vi ska hantera när vi vet att det är på gång å den längre dosen etc.. för en engångdos med betapred hjälper INTE....å har ju hört att han har haft det jobbigt med andningen både in å ut å en gång på barnakuten så hade han ju pip i lutfrören med...
    ...å man vill ju ha rätt behandling å kunna sätta in i tid för han..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16