Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

nikki2006 skrev 2010-02-08 09:55:31 följande:
    Du har verkligen liditHoppas att det går över fort denna gången Blev du snittad sist med???
    Ja jag blev snittad sist med. Då tyckte dom det var konsitgt på sjukhuset att jag inte tyckte snittet gjorde mer ont, men det var ju nog för att jag haft så förbannat ont i 7 månader innan liksom, så det var inget i jämförelse. Jag hoppas jag tycker samma denna gången!
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2010-02-08 10:15:39 följande:
    Dom tyckte att jag var jättekonstig för så fort bedövning släppt i benen så ville jag upp och gå Vet ju att ju fortare jag kommer igång med allt desto fortare får jag åka hem Dessutom ville jag ta webbisbild ju! Inte kan man ligga och dra sig då
    Ja precis, har samma plan denna gången. Jag stannde 3 dagar sist, men nu vill jag absolut hem efter 2 om allt går bra. Syskon får ju inte komma in på BB och jag kommer längta ihjäl mig efter Milo! Hatar att lämna honom och har max varit ifrån oss en natt innan. Å det har hänt typ 3 ggr. Näe, UPP ska jag! Fort!

Ja jag skulle nog behövt lite lugnande sist. ALla maskiner bara larmade gärnet för pulsen var skyhög och för att inte tala om blodtrycket . Men när väl ryggbedövningen tog började jag asgarva och tyckte det var såå skönt, det var ju första gången jag inte hade ont nånstan på sååå läänge. Jag som var rädd innan att jag skulle få panik när den tog.
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2010-02-08 10:43:05 följande:
    Ahh, det var inte planerat snitt för dig sist? Det är nog stor skillnad då Allt går lugnt till och det är ju schemalagt så de har tid att förbereda dig och sånt.
    Jodå, det var planerat
  • Tjollabolla
    Milliz skrev 2010-02-08 10:46:33 följande:
    Jag blev helt överlycklig då jag hittade den. Jag tog 98, det borde väl bli bra till en 97cm lång Elias. Eller skulle jag ha tagit 104? Förra vårens tröjor var ju större i stl än den här vårens om jag inte minns helt fel.. Jag var så sugen på en trainströja i större stl också (vi har redan en men den kommer vara för liten till hösten) men jag känner att jag måste spara lite till nyheterna
    98 blir bra! Dom är ganska stora i den modellen.
  • Tjollabolla
    Milliz skrev 2010-02-08 10:42:54 följande:
    Jag ville fara hem direkt efter förlossningen då jag fick Ella. Jag blev dock inte snittad, och jag hade inte ont någonstans så jag fattade inte varför jag skulle gå över på BB. Ella mådde bra och sög bra också, och amningen kom igång direkt. Men jag var ändå tvungen att stanna ett dygn nästan. Det är väl iofs att dom vill se så att allt går bra men ändå. Jag misstrivdes verkligen på BB. Jag blev så rastlös och saknade ju Elias så mycket..
    Näe jag trivdes inte heller. Så drygt det var och tråkigt! Vi hade ändå eget rum, men Milo bara sov och sov så vi satt där och tittade på varandra i 3 dagar typ. Fanns ju ingen tv på rummet. Å så slogs vi om vem som skulle ha honom sovades hos sig
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2010-02-08 10:55:39 följande:
    NU fattar jag Det var höfterna som slutade göra ont, inte värkar hi hiMen be om lugnande för att du fick så hög puls och så sist..man kan ju fråga i alla fall
    hehe ja det var fogarna som äntligen inte kändes Dom tyckte jag var riktigt knäpp!
    Jag läste nånstans att dom helst inte ger lugnande? Att det går över till bebisen??
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2010-02-08 10:57:13 följande:
    Jag hade bärbar dvd med mig Satt och ammade och uppdaterade mig med lite serier och filmer. Hade jag haft en laptop hade den följt med oxå Vi var ju kvar en vecka...
    Oj en hel vecka? Det hoppas jag verkligen jag slipper! Vi har laptop,. men inget mobilt bredband. Den bärbara dvdn ska absolut med denna gången. Sist trodde jag nog att man skulle va fullt sysselsatt!
  • Tjollabolla
    Everlonn skrev 2010-02-08 11:13:22 följande:
    Nä, dom ger det helst inte.. Jag fick komplikationer, de drog sönder lite av tarmväggen..men det var för att jag har massor med ärrbildning i buken, det är därför de rekommenderar att vi inte får fler bäbisar Sen kan man tydligen bli steril när man fått cellgifter i alla fall Så det är väl helkört på den fronten
    Usch så trist Men det är inget du känner av nu?
  • Tjollabolla
    Milliz skrev 2010-02-08 11:00:20 följande:
    Nej ingen tv och vidrig mat och jobbiga mattider.. Jag höll ju på att svälta ihjäl. Den dagen jag for hem skulle det vara stekt strömming till lunch. Tur att jag for hem annars hade jag nog verkligen svultit ihjäl
    Haha här var det nog god mat, men jag hade ingen aptit alls. Sambon gick nog upp 3 kg under dom 3 dagarna, han åt min mat oxå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16