Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

lillronya skrev 2010-03-01 16:54:29 följande:
    Ja men då väntar vi ju tills de har fått in leveransen. Inte lönt annars ju. Blir spännande!
    nä annar s e det inte lönt... behöver med nya vår ytterkläder till maxen, luvvar å flecejackor finnt , likaså fodrade regnkläder å en regoverll, men behöver en skaljacka å skalbyxor till han=).. hmmm nu har han somnat igen min lilla tröttis.. tog upp han från spkjälsängen men nu somnade han på mage i min säng istället såå sött=)...
    Kristyr skrev 2010-03-01 16:54:51 följande:
    ja du får ta de str där maxen och hon kan ha "tröjorna" samtidigt...
    jo men vad har en liten tjej till hösten, typ 2-3mån gammal?? det e frågan.. svårt å veta juh

satt hemma hos mamma idag å plockade fram massa babykläder... bla nga som maxen haft, hmm fick plocka bort en hel del, då deet var allt för pojkigt=P.....
    men guud va skoj det va å få se dessa små babykläder på nytt=) å mer blir det hahhaha
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-01 17:22:10 följande:
    jag får förvänta mig att Mateo utvecklar astma precis som Maia nu...det är det som känns mest trist OT men vad har ni för försäkring på era barn? Måste teckna en utöver gratisförsäkringen på Mateo nu känner jag. Maia har jag inte fått försäkra...
    gör det redan ikväll via trygghansas hemsida innan han får ngn diagnos....
    jobbigt med sjuka småttingar =(....
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-03-01 17:31:33 följande:
    men det är ju en djungel bland alla dessa försäkringsbolag...vilken är bäst för om han nu utvecklar astma???
    trygghansa är den som är bäst till alla barn då den involverar mest av allt,
    vi har tillägss på maxen å den involverar även sånna sjukdomar som ep, damp adhd etc som inga andra försäkringsbolag har.. när vi tecknade till maxen hade vi en försäkringsperson hemma som inte hade å göra med ngt bolag å hon rekomenderade trygghansa likaså vårt andra försäkringbolag som vi har alt annat i rekomenderade dem med..

hmm dock fick vi inte ut ngt för hans Ptos  han har =S.. då det är en medfödd åkomma =S...även om han inte fick diagosen förräns vid 7månaders ålder....fast de flesta med födda åkommor får man inte ut ngn försäkringsbelopp =(...
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-03-01 18:54:08 följande:
    Var tvungen att hämta lite barn här... Tråkigt att det var RS men skönt att ni får hjälp. Smidigt att slippa vara inlagda också. Hoppas de blir friska snart!
    åhhh en människa i tråden ;)..... var uttråkad hahaha....
    hmm å maxen lä inte sova iof i första taget han sov sen middagslur å vägrade ju vakna.... blev sur nä ja petade på han =P....
    känns skönt att jag tog stl 80 på NS jeansen med tänkte tagit 86 men han hade simmat i dem =)..
  • Greksmurfen
    lillronya skrev 2010-03-01 18:59:07 följande:
    Ja här är jag! Brukar vara jag som sitter här och är uttråkad. E har deckat i soffan som vanligt... Vaknar toktidigt om mornarna och deckar i soffan varje kväll. Ja det var bra att du tog 80.
    ... gos unge =)... jai nte lätt å hålla sig vaken då;)..
    1 och 1 är 3 skrev 2010-03-01 19:14:05 följande:
    Gokväll!
    gokväller
  • Greksmurfen
    Tasha78 skrev 2010-03-01 19:18:14 följande:
    fina bilder på dig å maxen på fb
    tack så mycket vännen{#lang_emotions_smile}....

vi matchade varandra idag ;).......baggyjeans å lundemyrströja=)..
    just nu e han mer vild än tam hahaha springer runt å busar =)
  • Greksmurfen
    Stormis skrev 2010-03-01 19:19:52 följande:
    Hejhej! Tråkigt att höra om RS Liljan, bra att du skickade in ansökan nu, bara att hålla tummarna. Jag har en kollega i samma situation som Maia, så därför har jag tecknat försäkringar så fort vi kommit hem fr BB. Man vet ju aldrig. Kul med fina NS på Maxen! Här har jag ångest eftersom Karla har 86 i NS men numer ingen blöja och de blir ju tokstora. Som tur är har jag inte sålt alla i stl 80 och de sitter bättre, men är ju lite korta vid lek. Hon är ju ändå över 86 cm... . Supersvårt med tillräckligt smala brallor i stl 86/92 då alla förväntas ha blöja då!
    är dem förssmå ven om mudden är helt nere??... men man kan ju dra åt ns i midjan i resåren.. iaf på de nya=P.. har ju inte haft ns innan så vet ju inte om det gick förr=)....
    har du bild på henne i 80 och 86 så man kan se??
  • Greksmurfen
    Tasha78 skrev 2010-03-01 19:24:34 följande:
    vist är det skoj när man kan matcha varandra det ser så fint ut
    jo det e skoj =), har ju som sagt hittat fina lurvar 50% lila med gröna randen en i 92 å en fanns i både 62 och 68=P.. tänkte ta dem imorn å ha till hösten å matcha maxen å lillasyter =)...vilken stl har en tjej vid 2-3 mån ålder??

de hade ju en del smultron med gul rand med men tro det räcker med en lurv.. å lurvbyxor tro ja att jag hoppar över...
    JsN skrev 2010-03-01 19:25:43 följande:
    Moonkids! Men det är ju mest mjukbyxor, men de är smala nog att sitta uppe utan blöja och smala i modellen.
    jo dem e fina moonkids med... =) tight retro 70-tal =)
  • Greksmurfen
    Smultronhjärta skrev 2010-03-01 19:28:58 följande:
    Det kan finnas "genvägar" till TH också-våra är försäkrade hos TH genom akademikerförbundet Fick hem denna fina idag-Stoffe trodde att jag först "beställt" en felmärkt dvs skulle ha en 68 och fick en 86 Han är mindre glad åt mina växalådor om man säger så www.tradera.com/Katvig-klanning-bla-plysch-st...
  • Greksmurfen
    Smultronhjärta skrev 2010-03-01 19:45:37 följande:
    Japp-rätt nöjd med priset där..Var ju på väg att köpa en 86:a på salgen sist men fick då nöja mig med tre velourklänningar i stl 80.På tal om salg... JAG ÄR SÅ JÄDRANS SALGKÅT ATT JAG SKULLE KUNNA ÅKA PÅ VAD SOM HELST NU Rätt sugen på Katvig faktiskt,jag som ratar deras salg efteråt vareviga gång...
    baby å barnmässan e ju snart bara 1 mån kvar... då får du shoppa loss=P.....
    ja ska testköra barnvagnar på deras testbana med hahahaha.....
    Busbellan skrev 2010-03-01 19:39:27 följande:
    eeeehh jaha www.tradera.com/Gulligaste-virkade-vasten-Pas...
    HAHAHAHAH   det va dagens skämt.... ser ut ngt som en gammal tant skulle ha =p
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16