Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

SmillaMilla skrev 2010-03-31 14:12:23 följande:
    Alltså den går ju strax ovanför knäna, känns för kort med tanke på alla andra klänningar hon har. Men kanske blir gör snygg med ett par röda leggins till. Och ett par korta leggins till sommaren.
    Jag håller med dig. Jag har massa Molo-klänningar i stl 80 som slutar strax ovan knät. Jag tycker att dessa börjar bli för korta, å andra sidan är Småfolks i 86/92 lika långa och dem har jag inte tänkt så på. Men oavsett, det jag ville få fram är att jag tror att just denna klänningen inte gör sig så bra för lång, utan blir nog superfin med ett par korta leggings. Lite 50-tal sådär. Men om nästa stl inte är för lång hade jag nog bytt. Kan du inte be om mått för säkerhets skull?
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    Kristyr skrev 2010-04-02 19:59:50 följande:
    visst är det så experter? (om det finns nån inloggad)
    Stämmer . Eller de nya är nästan större än så. K är ca 87-88 cm skulla jag gissa och nya 86/92 är alldeles för stora (iaf i långärmat).
  • Stormis
    stökmamma skrev 2010-04-02 20:55:03 följande:
    då borde S kunna ha 74-80.... förresten, fick du mitt mail?
    Det tror jag!
    Yes, mail emottaget och det är helt ok . Hade nog lite för många auktioner ute nu för jag blev lite kass på att svara på de sista mailen känner jag *aj aj för staplarna...*
    Smultronhjärta skrev 2010-04-02 20:57:03 följande:
    Hörni...säg till mig att gå och maskera nu Ska ju enligt mitt spontana infall måla som en galning imorgon..
    Påskafton är en bra målardag har jag hört .
  • Stormis
    Smultronhjärta skrev 2010-04-02 21:03:00 följande:
    Ja visst är det så, Stoffe ska hjälpa till om jag målar nästintill naken har han sagt Nää- det hinner jag göra imorgon ju- nu ska jag dricka rosè
    Men då kommer han ju inte att måla väggen fattar du väl {#lang_emotions_cool}.

Åh, rosé... Får nog köpa en BiB, annars kommer jag ju sluka en flarra. Eller slutar en BiB i 4 flarror tro .
  • Stormis
    MiniM3 skrev 2010-04-03 21:13:52 följande:
    Vad är det för skillnad på småfolks tshirt då och nu? Fick hem min första småfolks tröja av ängeln i torsdas och den är sååå underbar  Men tror dock det är gamla modellen 
    God kväll!
    Gamla modellen är den bästa {#lang_emotions_heart}. Normala-små i stl dock, medan de nya är stoooora. De äldre håller tvätt bättre enl mig och är mer långsmala i modellen, medan de nya är ganska breda.
  • Stormis
    Ocikatten skrev 2010-04-03 21:23:59 följande:
    Vad tror du om stads-trycket i BT på min grabb? Gammalt eller nytt? Jag upplever den nog som ganska smal men hållt sig kanon!! Då mina grabbs har lite ölmage gillar vi nog de bredare bättre...
    Hör till gamla . Om du ska testa nya så tänk då bara på att absolut inte gå upp i stl. Min ca 88 cm långa dotter (ok hyfsat smal) kan knappt ha 86/92. De funkar, men går under rumpan i längd... Av gamla modellen så sitter samma stl perfa.
  • Stormis
    Greksmurfen skrev 2010-04-05 16:56:17 följande:
    men be å få remiss till dietsit elelr om du bara ringer bvc så kan du få kontakt redan samma vecka tror ja.. brukar gå snabbt=)... tror special vällingen hter MAX =P om ja inte minns fel hihi
    Är det Minimax du tänker på? Den finns som både sondnäring och smaksatt näringsdryck. Kan ju dricka sondnäringen som naturell välling.

Men BUSBELLAN: det lättaste är annars att tillsätta olja, typs raps el oliv, direkt till vällingen. Börja med en tsk och trappa upp sen till nån msk eller två beroende på behov.
  • Stormis
    JsN skrev 2010-04-06 13:15:21 följande:
    Kanske... Den var slut i 92, men tydligen skiljer det väldigt lite mot 98.
    Så nu har du köpt en 98... Fanns ju en liiiiila kvar i 92. Såååå sugen!!! Å så motiverar ju det frakten på lillemans lastbilssuit i såna fall... Om jag beställer så kollar jag om vi får samfrakta? Vilket ordernumemr har du?
  • Stormis
    lillronya skrev 2010-04-06 13:24:36 följande:
    Köööööööp! De är ju verkligen de finaste jackorna!!
    Ajj nåvvv! Har ju en beige här hemma i 12-18 månader som snart är lagom till 2,5 är unga Karla . Ha, ha, först nu i vår sitter den bra med lite växmån. Men i höst är den nog för liten så nu blev det en lila 92 iaf. Bara hoppas att den finns kvar. Hon hade nog hellre velat ha den rosa, men den fanns inte och mörkare färg är ju mer praktiskt *motiverar köpet för mig själv...*
  • Stormis

JsN skrev 2010-04-06 13:31:47 följande:
    Nja, det har jag inte ännu, jag ska få måtten och kolla mot vinterjackan jag har hemma innan jag bestämmer mig. Men jo, jag har nog nästan bestämt mig. (Jag tog den gröna) Samfrakt är bra! (Såg du SMSet?)
    Jepp, såg messet och svarade på det . Har beställt nu och frågade i kommentarsrutan. Jag har bara gott att säga om Zillstar (även om jag vet många tycker motsatsen) så jag hoppas att det går bra att lägga ihop våra ordrar. Återkommer när jag fått svar.
    lillronya skrev 2010-04-06 13:38:01 följande:
    Ja det vet jag ju. Det var mest ett konstaterande bara.
    JsN skrev 2010-04-06 13:32:28 följande:
    Det vet stormis redan, K har både vinter och sommarvariant!
    {#lang_emotions_dreamer}... Så ni menar att jag inte behöver en lila sommarvariant med . Å andras sidan använde vi vara vinterjackan EN gång nu i vinter eftersom den faktiskt var för stor.

Förresten Helena. Nu ska suitarna i 62 flytta. Nåt du ville ha? Kaniner, röda lamm, cartoon, blå med "suddiga blå och röda bilar". Samtliga i mkt gott skick, liiiite luddiga och liiite blekta (alla utom lammen som är som helt ny fortfarande).
  • Stormis
    Kristyr skrev 2010-04-06 13:50:44 följande:
    lamm...
    lillronya skrev 2010-04-06 13:53:22 följande:
    Det är cartoon jag isf är  sugen på.
    {#lang_emotions_dreamer} Inboxa mail och bud (sen när ni tittat och bestämt er) så kan jag maila bilder. Har redan förberett för T/FB annars...
  • Stormis
    JsN skrev 2010-04-06 14:04:23 följande:
    Jaså, jag trodde du vägrade FB. Eller är det bara jag som fått det för mig.*sliter med en skrivelse*
    Har vägrat FB, men inser att tiden kanske är mogen . Kan ju sälja där genom nu {#lang_emotions_dreamer} å dessutom så finns det ju en app till min nya fina iPhone {#lang_emotions_tongue_out}.
    lillronya skrev 2010-04-06 14:05:49 följande:
    Äh jag hoppar. Har ju köpt två söta och den lille är ju inte ens född än. Tack så mycket iaf.
    Förstår dig .
  • Stormis
    JsN skrev 2010-04-06 14:30:10 följande:
    Jag har ju vågat vägra, men nu återaktiverade jag mitt konto.

Å nu fick jag svar av Zillstar att frakten var ok så jag slänger över 15 kr till dig på nåt kontonummer som jag har sparat. Så kommer allt till dig sen. Åh, kanske ska avaktivera hela min mail. Blir ju sååå dyrt med alla dessa nyhetsbrev .
  • Stormis
    JsN skrev 2010-04-06 14:52:52 följande:
    Du, jag kan ta de som kontanter på fredag. *ler*
    Super, men påminn mig så.... Pinsamt glömsk när det gäller skulder {#lang_emotions_embarassed}.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16