Zvartaliljan skrev 2010-03-21 09:04:30 följande:
Godmorgon. Inatt kom Maia vandrades vid midnatt med glasklar blick...tempen var 39,3! Nu tog jag den o den är nere i 37,6. Jag har inte gett något febernedsättande, vad kan det vara? Bara en febertopp? Hon är lite snorig men annars är hon helt ok. Är lite fundersam för vi ska hälsa på min cancersjuka morbror idag...pratade med hans fru och hon sa att det inte var någon fara utan att Maia kunde följa med ändå men jag blir ju väldigt tveksam när hon hade så hög feber inatt... Funderar på att lämna henne hemma med pappa istället...vet ju inte hur mycket hon förstår heller...hon kanske blir väldigt skrämd av att se honom i det stadiet (slutstadiet..) han är i nu? Men han sa att han ville träffa henne en sista gång...åhh vad jobbigt detta var...så velig...
Låter som en febertopp. Kanske är bättre båd för morbror och henne att hon stannar hemma.
Buttelina skrev 2010-03-21 09:12:04 följande:
när han var vaken? hmm skumt. blev han hysterisk bara sådär av inget?
Det började med att han låg vaken i sin säng och ville ha vatten. Sen ville han att jag skulle vara kvar (lampan var tänd) Var kvar men helt plötsligt börjar han gallskrika och får panik, tar sig ur sängen och klamrar sig fast vid mina ben och skriker att han vill gå ner ( till nedervåningen där ingen var). Det var nästan som om han såg syner
Satte honom i vardagsrummet med mig och vi kollade på TV när han lugnat ner sig. Han fick 2-3 likadana anfall till och liksom klistrade sig runt min kropp. Fattar nada! Han fick även ett par imorse men inte lika hysteriska