Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

H I L L A skrev 2010-03-20 19:34:51 följande:
    Vi har slutat med blöjorna helt tvärt. Har försökt att ta det i etapper, men har inte funkat här. Så en dag var blöjorna bara slut, enda var att kissa och bajsa i toaletten. Visst hände det olyckor de första dagarna, men sen helt torra natt och dag I sommar är det sista blöjorna (Hildas) som ska ta slut
    Då kanske man ska testa den modellen. Vore så smidigt att bara ha ett blöjbarn i höst...
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2010-03-20 19:46:06 följande:
    Jag klarade mej relativt bra.. mådde pyton och fick åka hem från jobbet men sen sov jag bort de... jag inbillar mej att det var dom finska mirakelpiller som V fick av sin chef som gjorde att ajg slapp. Fårga mej inte vad det var för något men bra mot magsjuka tydligen 
    Finska mirakelpiller låter bra det
    Stormis skrev 2010-03-20 19:48:04 följande:
    Fast egentligen, varför säger man/alla så? Karla är utan blöja under sin vakentid och det är ett j-a flängandes till toaletten hela tiden. Speciellt när Svante ska äta... Fast det kanske är för att hon ännu inte fixar att ta av sig byxorna själv? Å god kväll alles!
    God kväll!

Visst är det också jobbigt men för min del handlar det nog mer om att jag inte tycker att barn så gamla behöver ha blöja. Någon gång måste de ju lära sig och ju förr desto bättre ( om de nu är redo för det) Det borde ju vara skönare att baja i en toa än att ha det utsmetat i baken också kan man tycka
  • Duntoffla

Vaknade, inte vakade...

Igår fick han värsta hysteriska anfallen och klättrade på mig som en apa som krampaktigt skulle hålla sig kvar. Gallskrek också. Vad 17 kan det vara för fel? Det var inte när han sov...

• Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2010-03-21 09:04:30 följande:
    Godmorgon. Inatt kom Maia vandrades vid midnatt med glasklar blick...tempen var 39,3! Nu tog jag den o den är nere i 37,6. Jag har inte gett något febernedsättande, vad kan det vara? Bara en febertopp? Hon är lite snorig men annars är hon helt ok. Är lite fundersam för vi ska hälsa på min cancersjuka morbror idag...pratade med hans fru och hon sa att det inte var någon fara utan att Maia kunde följa med ändå men jag blir ju väldigt tveksam när hon hade så hög feber inatt... Funderar på att lämna henne hemma med pappa istället...vet ju inte hur mycket hon förstår heller...hon kanske blir väldigt skrämd av att se honom i det stadiet (slutstadiet..) han är i nu? Men han sa att han ville träffa henne en sista gång...åhh vad jobbigt detta var...så velig...
    Låter som en febertopp. Kanske är bättre båd för morbror och henne att hon stannar hemma.
    Buttelina skrev 2010-03-21 09:12:04 följande:
    när han var vaken? hmm skumt. blev han hysterisk bara sådär av inget?
    Det började med att han låg vaken i sin säng och ville ha vatten. Sen ville han att jag skulle vara kvar (lampan var tänd) Var kvar men helt plötsligt börjar han gallskrika och får panik, tar sig ur sängen och klamrar sig fast vid mina ben och skriker att han vill gå ner ( till nedervåningen där ingen var). Det var nästan som om han såg syner

Satte honom i vardagsrummet med mig och vi kollade på TV när han lugnat ner sig. Han fick 2-3 likadana anfall till och liksom klistrade sig runt min kropp. Fattar nada! Han fick även ett par imorse men inte lika hysteriska
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2010-03-21 09:24:37 följande:
    det första jag tänker på är nattskräck . hoppas inte att det är det.
    Jag tänkte också det men han fick ju panik även när han var vaken. Är inte nattskräck när de sover eller ska sova? Han satt ju med mig i soffan imorse också när han fick det
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2010-03-21 09:27:11 följande:
    Han har inga egna barnbarn....det är väl det han mest sörjer att han kommer missa Så han vill väldigt gärna träffa mina små. Jag vet inte hur jag själv kommer hantera det...bodde hemma hos dom när jag gick i gymnasiet så står honom väldigt nära...Maia har aldrig sett mig så ledsen som jag lär vara idag när vi ses...
    Det är säkert jobbigt för henne att se mamma ledsen. Samtidigt förstår de nog mer än man tror.
    ängeln83 skrev 2010-03-21 09:37:51 följande:
    Godmorgon flickor. Allt bra här inne? Orkade aldrig kika in igår, nu vet jag varför jag inte dricker alkohol så ofta längre, herregud så tokigt jag mådde igår
    Halloj!

Jaså, var du bakis igår?
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2010-03-21 09:41:43 följande:
    jo.. hmm svårt.. ni har kanske ett litet spöke på besök
    Ja, man börjar ju undra Nog för att det händer skumma saker som att stereon höjs utan anledning och sånt men ändå
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16