• Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16
  • Tjollabolla
    JsN skrev 2010-01-11 14:28:56 följande:
    Bollibompa på datorn en stund? Svårare att somna då än vid TV:n.Extra fruktmellanmål?BAda badkar?Hjälpa till att sortera tvätten?Göra snölykta? 
    Med tanke på att jag inte kan röra mig går det mesta av dom alternativen bort Bada honom klarar jag inte, gå ut är omöjligt, tvätta klarar jag inte.
    Han får vila och kolla på film en timma nu så hoppas jag vi kan åka till mina föräldrar sen, annars blir det JOBBIGT. Men han brukar aldrig somna när han kollar film, så jag hoppas han inte gör det idag heller..
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lillasyster Feb 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
  • JsN
    Tjollabolla skrev 2010-01-11 14:36:27 följande:
    Med tanke på att jag inte kan röra mig går det mesta av dom alternativen bort Bada honom klarar jag inte, gå ut är omöjligt, tvätta klarar jag inte. Han får vila och kolla på film en timma nu så hoppas jag vi kan åka till mina föräldrar sen, annars blir det JOBBIGT. Men han brukar aldrig somna när han kollar film, så jag hoppas han inte gör det idag heller..
    Och jag som tyckte att jag verkligen valde aktiviteter som inte krävde någon rörelse av dig.

Pytte klättrar själv i och ur badkaret, jag sitter på toastolen och umgås. Bad brukar vara ett effektivt sätt både att varva ner övertrötta barn och att hålla likaledes övertrötta barn vakna en stund till. Rena blir de kanske inte av den typen av bad, men man fördriver lite tid!

Samma sak med att få välta ut tvättkorgen och lägga i högar enligt mammas instruktioner, vem vet han kanske tom kan stoppa in en maskin i tvättmaskinen Annars får han väl lägga tillbaka tvätten i tvättkorgen sorterad.

Även snölycktebyggandet involverar ju inte någon rörelse av dig. Ta med en papp eller stol att sitta på.
  • ängeln83

Tillbaka igen...tog mej visst en liten powernap när jag matade Meja, vaknade av att nappflaskan flög ner på golvet
    Typiskt nog så somnade även Liam, blir en sen kväll för honom ikväll, men det spelar ju inte så stor roll när man inte behöver gå upp tidigt.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Tjollabolla
    JsN skrev 2010-01-11 14:44:58 följande:
    Och jag som tyckte att jag verkligen valde aktiviteter som inte krävde någon rörelse av dig. Pytte klättrar själv i och ur badkaret, jag sitter på toastolen och umgås. Bad brukar vara ett effektivt sätt både att varva ner övertrötta barn och att hålla likaledes övertrötta barn vakna en stund till. Rena blir de kanske inte av den typen av bad, men man fördriver lite tid!Samma sak med att få välta ut tvättkorgen och lägga i högar enligt mammas instruktioner, vem vet han kanske tom kan stoppa in en maskin i tvättmaskinen Annars får han väl lägga tillbaka tvätten i tvättkorgen sorterad.Även snölycktebyggandet involverar ju inte någon rörelse av dig. Ta med en papp eller stol att sitta på.
    Vårt badkar är jättedjupt, sånt sittbadkar så det kommer han INTE i och ut själv. Jag får fruktansvärt ont av att sitta på en hård toalettstol.

Nu när sambon är borta måste jag verkligen spara mig till grejor där jag verkligen MÅSTE röra mig, som när han måste på toaletten, ha mat osv. Allt annat går bort.

Gå ut går bort, jag hinner inte ifatt honom om han skulle springa iväg och jag fixar inte tt sitta ute på marken eller på nån pall. Fixar dessutom inte att klä på honom overallen utan att få riktigt ont efteråt.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-01-11 14:49:09 följande:
    Vårt badkar är jättedjupt, sånt sittbadkar så det kommer han INTE i och ut själv. Jag får fruktansvärt ont av att sitta på en hård toalettstol. Nu när sambon är borta måste jag verkligen spara mig till grejor där jag verkligen MÅSTE röra mig, som när han måste på toaletten, ha mat osv. Allt annat går bort. Gå ut går bort, jag hinner inte ifatt honom om han skulle springa iväg och jag fixar inte tt sitta ute på marken eller på nån pall. Fixar dessutom inte att klä på honom overallen utan att få riktigt ont efteråt.
    Foglossning är så himla hemskt!! Man blir helt handikappad ju.
    Hoppas du slipper det snart!
    Kramar
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-01-11 14:50:35 följande:
    Gahhhh jag är sjukt sugen på att köpa vagn. Eller ja byta en av våra vagnar.
    Ha ha, då är vi två
    Sitter just nu och kikar på nya vagnar, men tyvärr känns det i stort sett omöjligt att motivera för gubben
    Nån speciell du är sugen på?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Tjollabolla
    lillronya skrev 2010-01-11 14:50:20 följande:
    Foglossning är så himla hemskt!! Man blir helt handikappad ju.Hoppas du slipper det snart!Kramar
    Ja det blir man verkligen... Det märks att det har blivit värre under julen, sambon har ju varit hemma några veckor nu och skött allt liksom. Idag har jag skitont och det enda jag gjort är att lämna/hämta på dagis... Fixar snart inte det heller, trots att jag kör dom få metrarna dit. Fast det MÅSTE jag ju, så jag får spara allt jag har till hämtningar/lämningar...

Hoppas oxå jag slipper det snart! Hon är ju stor nog iaf
  • lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-01-11 14:50:35 följande:
    Gahhhh jag är sjukt sugen på att köpa vagn. Eller ja byta en av våra vagnar.
    JAg velar om jag ska sälja alla eller någon vagn.
    Är lite fullt i hallen här och barnen börjar bli stora nu. Samtidigt är ju dubbelvagnen en liten räddning när man vill hitta på något....

Vad är du sugen på?
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-01-11 14:54:11 följande:
    Ja det blir man verkligen... Det märks att det har blivit värre under julen, sambon har ju varit hemma några veckor nu och skött allt liksom. Idag har jag skitont och det enda jag gjort är att lämna/hämta på dagis... Fixar snart inte det heller, trots att jag kör dom få metrarna dit. Fast det MÅSTE jag ju, så jag får spara allt jag har till hämtningar/lämningar... Hoppas oxå jag slipper det snart! Hon är ju stor nog iaf
    Finns det ingen som kan hjälpa dej med hämtning eller lämning? Iaf nån gång?
    Spara du dej till det gör inget annat!!

När är BF?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16