• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

Smultronhjärta skrev 2010-03-19 19:30:55 följande:
    Dock starkare turkos och grön!
    Riktigt fin jue, hur är den i storlek? Vad har du till Max och storlek på honom var dryga 90 cm väl?
  • Helle
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-03-19 20:02:09 följande:
    Den är fiiiiin! Är tredje eller fjärde gröna för barnen nu. Sedan har vi typ 9 andra PoP-jackor här hemma också...*galet*
    Hihi, lite galet kanske, men vad gör det
    Den blåa tycker jag är fin också, men rätt lik den vi hade till G från 06, vilken jag försöker sälja nu på T och inte har fått ett enda bud på
    Smultronhjärta skrev 2010-03-19 20:13:20 följande:
    Jag har 98 till honom men lurar på att ev byta till 104 imorgon. 98an sitter perfekt på honom men om en 104 sitter ok den också så tar jag ju hellre den
    Så du bedömer den som lite liten eller? Känns skumt om G 89 cm skulle behöva 104? I o f sig 14,5 kg men ändå
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2010-03-19 20:20:50 följande:
    Ja jag med!!! För det skulle aldrig jag göra... *vågar inte räkna hur många som hänger i gardroben nu*
    Så tänkte jag också när jag såg en Hollys body för första gången. Sen blev det lite Katvig och nu är där en hel affär
  • Helle
    Ocikatten skrev 2010-03-21 06:28:12 följande:
    Go'morron! Hade en morgonpigg son idag igen... 4.45 är inte ens jag människa! Den här tråden fick mig att koka såhär på morgonkvisten: www.familjeliv.se/Forum-3-96/m51483091-7.html Alla de som skryter om att de handlar billigt på loppisar, Tradera och second hand - har de inte tänkt på att om ingen handlade dyra kläder så hade det inte funnits några fynd för dem?!? Tycker att de biter den hand som föder dem genom att skriva ner dyra kläder i sina tuffa inlägg... Jaha, en tom söndag framför oss, blir väl till att jaga en Småfolks-klänning till bra pris!  
    God morgon!
    Ja alla är vi olika och har olika förutsättningar.
    Men jag håller med om att ingen hade ju kunnat göra fynd om inte andra handlade. Men det är ju samma med de som bara handlar på rea i de dyrare butikerna. Om ingen handlade till ordinarie pris nån gång så skulle inte butikerna gå runt.
    LillaW brukar ha en del småfolk (äldre modeller) på rea, har du kikat där?
    nikki2006 skrev 2010-03-21 06:50:27 följande:
    jag var tvungen att lägga ett inlägg hi hi
    God morgon! Hur mår du nu vännen?
  • Helle
    nikki2006 skrev 2010-03-21 06:59:49 följande:
    sådär, har fortfarande inte bestämt hur jag skall göra, men tar det så lugnt och skall tänka ordentligt och jag går hos min psykolog så det är skönt. Skall på familjerådgivingn nu i nästa vecka
    Vad bra att du tar det lugnt och har någon utomstående att prata med. En svår situation kräver nog sin tid innan man tar beslut.
    Såg att du shoppat lite fint häromdagen Man får glädjas åt det som kan förgylla för stunden
  • Helle
    nikki2006 skrev 2010-03-21 07:14:09 följande:
    Ja det var lite fin shopping där, försöker ta det lugnt dock för man vet ju inte hur framtiden blir. Kankse behöver mina pengar till annat sen om vi separerar. Ja psykologen har bett mig ta det lugnt och verkligen fundera färdigt. Min man och jag har pratat lite och han vill ju kämpa med näbbar och klor. men det känns som att det är sörsent för oss. jag har nog inte de känslorna kvar längre. Men som sagt så kommer jag att avvakta och se om det ändå finns en gnista där nånstans
    Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt för dig, vilket val du än gör. 
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-03-22 08:48:58 följande:
    Ja, de är ju stora i storlek det visste jag, men att de var så sjukt stora i midjan det hade jag inte koll på Hehe, hade velat se en 8 kilos bebis på några veckor
    Men, jag måste ju ha ett ganska tjockt barn då Gustav har blåa och de sitter kanon på honom i midjan, om än lite långa. Philip har också haft och visst har de varit lite pösiga på benen men midjan har aldrig varit något problem och han är av den smalare modellen.
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-03-22 09:04:47 följande:
    Jag fick vika dem två gånger i midjan för att de skulle sitta uppe men det var det värt, för fina är dom
  • Helle
    Busbellan skrev 2010-03-22 10:43:13 följande:
    Så nu har jag nog gjort allt utom att plugga Var ju tvungen att fylla i min beställning till me&i. Hade party igår, men kunde inte riktigt bestämma mig, men nu är den ifylld
    Det var klart viktigare än att plugga
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16