• JsN

Vi som shoppar danska barnkläder del 16

lillronya skrev 2010-02-25 21:27:35 följande:
    Jag kan inte förklara varför, men när vårt vatten varit fruset har varmvattnet inte varit ordentligt varm igen förrän efter ett tag. Men vet som sagt inte varför...O ch det har inte hållt sej varmt som tidigare under hela denna kalla perioden, så nåt gör kylan med vårt varmvatten..
    Fryser vattnet in så tömmer man ju beredaren och då tar det tid för vattnet att bli varmt. Dessutom är det kallare vatten in när det är så kallt vilket både leder till att beredaren måste värma mer (tar längre tid) för att nå samma temperatur vilket gör att kapaciteten blir lägre, dels är det kallvatten man blandar med vid tappstället kallare vilket gör att det krävs mer varmvatten för att nå samma temperatur. (dessutom hinner vattnet svalan mer från beredaren till tappstället eftersom det är kallare runt omkring)

(Normalt hänvisar jag till en rörmokare när jag får den här typen av frågor )
  • JsN
    lillronya skrev 2010-02-25 21:41:14 följande:
    Jag fattade att det var så ungefär så men är inte så bra på att formulera det som du.Inte riktigt mitt ämne det där.
    Jag har övat när jag förklarat för Smultron hur man räknar på danska.
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-02-26 08:34:35 följande:
    En himla massa Jag hoppas att hon tar det i ordning annars blir man ju lite sur
    JAg fick mitt OK-mail strax efter tio igår. nr 960...
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-02-26 08:58:02 följande:
    Men alltså..Nu har jag mailat och frågat, jag antar nämligen att du och jag JsN har beställt samma storlek på miniappletröjan där..
    Det låter väl troligt, (98) men då kan det ju vara jämt med regnbågströjan norpade framför ögonen på mig. Om du inte också får alltså.
  • JsN
    Smultronhjärta skrev 2010-02-26 09:43:09 följande:
     Återkommer dock inte till MLZ fler ggr
    Nä, men det lär ju gälla även oss som fått det vi beställt denna vändan, för hur stor är sannolikheten att man har tur nästa gång också?
  • JsN

Finns den turkosvitrandiga t-tröjan fraktfritt någonstans?

• JsN

"Mina" bilskor hade också svarta skosnören. *köper röda själv*

Hur är det, kan man gå till sitt utlämningsställe och fråga efter ett paket man inte fått avi på? För jag tycker mitt paket från minpluddevut borde komma idag. Vad behöver man veta om paketet då?

• JsN

Stormis, pytte har precis vägrat sova middag. Får vi komma förbi en på en kaffe i eftermiddag så att det händer något?

• JsN
    lillronya skrev 2010-02-26 13:35:15 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag är så glad!!!!MAT-jackan kom idag och den sitter perfekt och är så fin i färgen som jag hoppades!A blev superglad för sin nya jacka. Värd varenda krona och ny med lapp var den också.
    Kul! Nu vill vi se bild!
  • JsN

Ronya, och tänk så länge den komer att passa!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 16