• Annelie

Mammaledig Tollered/Floda

Hej!
    Finns det någon som är mammaledig och vill träffas för promenad/fika?
    Jag är 30 och har en son på 8 mån.
    Hör gärna av er.
    Annelie

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-01 21:24
    Hej igen!

Nu har det gått en tid, och dom flesta mammorna jag umgåtts med har börjat jobba.

Min Oscar är nu 19 mån. Det hade varit roligt att träffa någon som har barn i liknande ålder. Men det spelar ingen större roll.

Hör gårna av er: Annelie

• Svar på tråden Mammaledig Tollered/Floda
  • MariaLagom

Hej
    Jag har glömmt av att logga in här harkel har varit så mycket barnen har fått både det ena och det andra + att vi hade magsjuka som bara gick runt och runt men nu äntligen har dom varit friska ett bra tag...
    Jag skulle gärna ta den där träffen nu är det nog svårt med promenaden med tanke på all snö

mousetrap jasså det var knök fullt på Öf hmm vet inte rikigt finns ju inte direkt nån bra samlingsplats i floda direkt inte som jag känner till =)
    men va skoj att du med har tvillingar då har du säkert massa bra tips till mig =)

• Elizabet

Hej!!

Jag är också mammaledig i Floda och träffas gärna på en fika och prommenader (iaf när det är aningen mindre snö eller ordentligt plogat :)). Jag har en Ludvig född 20 nov -08.

Jag går på öppna förskolan på onsdagar. Till er som har barn under 1 kan jag rekommendera babycafet på torsdagar (samma lokal som öppna förskolan). Det är mycket lugnare!!

//Elisabeth

• Annelie

Hej allihopa!
    Roligt att det är så många mammor som går hemma...
    Vi får ta och träffas någon dag när det blir bättre på vägarna.
    Ha det gott så länge
    / Annelie

• chantar

Hej!
    Här är en till Flodamamma! Jag är hemma med två flickor som är snart 3 resp 9 månader. Vi har också varit på Öppna förskolan en del, det är mycket folk men onsdagar är oftast lite mindre. Vi går på rytmik i Stenkullen också, det kan jag rekommendera för de som var intresserade. Det finns flera grupper för olika åldrar och är väldigt trevligt. Det är i kyrkan där, info finns på Svenska kyrkans hemsida.

• mousetrap

Men vad kul att det var så många!
    Ja förutsättningarna för promenad är väl något begränsad för tillfället...

• Annelie

Hejsan!
    Någon som har lust att ta en promenad nu på torsdag?
    /Annelie

• mousetrap

Jag följer gärna med, om det är på förmiddagen.
    Behöver nämligen vara hemma till 13:20 då stora barnen kommer hem från skolan :)
    /Malin

• Annelie

Hej Malin!
    Vad tycker du vi ska promenera Tollered/Floda?
    Kl 10 en bra tid?
    /Annelie

• mousetrap

Klockan 10 blir perfekt!
    Jadu, frågan är vart det är lättast att gå nu. Hur ser det ut i Tollered? I Floda är det så där...

/Malin

• Annelie

Hej!
    Vet faktiskt inte var det ser bäst ut...
    Men om du vill skulle vi kunna ta en promenad vid nääs fabriker. Tror det
    kan vara ok där...
    Vi skulle kunna träffas på parkeringen vid hotellet (närmast motorvägen).
    Om du vill?

/Annelie

Svar på tråden Mammaledig Tollered/Floda