• Mollson

Boken "När du kom till oss"

av Eriksson & Lindgren är slut hos förlag och hos de bokhandlare jag hittat på nätet. Jag vet att jag läst om andra liknande böcker i någon tråd men hittar den inte nu.

Någon som vet var man kan hitta den här boken eller en liknande bok?

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Boken "När du kom till oss"
  • skattsessan

Har inte boken själv men tänker köpa den när det blir dags.
    Har du kollat på AC´s hemsida om den finns där?
    Eller kanske hos nån annan organisation eller på MIA´s hemsida.
    Kolla där...
    Hoppas du hittar den

• P A K

Jag har också letat men utan att få tag på den. Har börjat på en egen variant...

• Kusin Knase

Jag köpte Baby Bird Universer innan vi visste om vi skulle få a- eller b-barn. Nu blev det en biodotter först, och till henne blev boken alltså. Men den passar en adopterad lika bra. Eller ett barn med två pappor eller två mammor eller bara en förälder.

http://www.babybirduniverse.com/i-2.htm

Antar att jag köper en till likadan till a-syskonet.

• Kusin Knase

Baby Bird Universe heter den alltså, utan r på slutet, vet inte varifrån det kom. Den går att beställa på de vanliga webbhandlarna t ex.

Vill du absolut ha När du kom till oss så skulle jag råda dig att gå in på en rikstäckande bokhandel (Akademibokhandeln) och be dem göra en sökning i hela landet, finns den någonstans kan de skicka den till din närmaste bokhandel.

• Hej och Hopp

Jag har köpt "när du kom till oss" på akademibokhandeln för några månader sedan och har också "Baby Bird Universe" - tycker mycket om den - enda nackdelen är de mjuka pärmarna - upplägget gillar jag verkligen!

• anteninna

Hej!

Jag köpte "när du kom till oss" på Junibacken i Stockholm men det var ett år sedan så de kanske inte har kvar någon.

/Elisabeth

• Spökdjuret

Jag läste boken "Nyfått barn" igår.
    Den var väl bra, men den kändes jobbigt långt från verkligenheten eftersom hela deras adoptionsprocess tog ca 8 månader!

Någon som har nåt annat bra tips? Jag har letat efter boken "Längtansbarnen" överallt på både nätet och i handeln, men inte kunnat få tag på den.

• tickan

När jag besökte AC i somras så delade de ut boken Längtansbarnen gratis där. Kolla om de har kvar.

Svar på tråden Boken "När du kom till oss"