• LML

Hur gamla var era barn när de sov borta första gången, utan er?

Min tös har sovit hos farmor o mormor sedan hon var 1 månad gammal. Har aldrig varit några problem för henne (men mitt hjärta blöder fortfarande lite varje gång hon sover borta...Hon är nu 4 år...) Så enkelt blir det nog aldrig.

• LML
    SilverEmma skrev 2010-01-04 23:14:18 följande:
    Får jag fråga varför så tidigt? Absolut inget påhopp, hade gärna lämnat iväg dottern så tidigt också men hon har alltid sovit så jäkla bra på nätterna så att vi inte haft något behov av det.
    Självklart får du fråga :) Det var nyårsafton o farmor hade tjatat i en vecka om att hon ville ha skruttan på nyår. Ja hade inga planer utan tänkte vara hemma o bara slöa... Men tillslut "gav ja med mig" (jag ammade inte och hon hade träffat farmor i princip varje dag) det va med mkt blandade känslor men det va ganska skönt att få sova en hel natt.
  • LML
    SilverEmma skrev 2010-01-06 09:02:06 följande:
    Vad härligt! Kan tänka mig att det var skönt! Ovanligt (speciellt härinne) att så små bebisar lämnas iväg över natten så tidigt så jag blev bara nyfiken.
    Ja här på fl så är det inte speciellt vanligt. o visst kan ja tycka att 1 månad e lite lite men hon trivdes hos farmor så varför inte. Hon va inte mer beroende av mig än av någon annan (iom att ja inte "höll i maten") Så det är nog bara den känslomässiga biten man ska klara av när dt gäller att lämna bort dem :) Tror inte det finns nån "lagom" ålder. Det viktigaste är att det känns bra o att barnet e tryggt hos den man lämnar det hos.
Svar på tråden Hur gamla var era barn när de sov borta första gången, utan er?