Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Hur gamla var era barn när de sov borta första gången, utan er?

Dottern ska sova hos sin mormor första gången nu i veckan! Hon är 10½ månad. Hade gärna lämnat henne över natten tidigare men hon har sovit lite oroligt ett tag nu så jag ville att det skulle rätta till sig först...

Nu ska mormor få testa någon natt då & då så att dottern känner sig trygg där på natten också tills det är dags för oss föräldrar att åka in på förlossningen i mars igen.

• SilverEmma
    LML skrev 2010-01-04 23:09:46 följande:
    Min tös har sovit hos farmor o mormor sedan hon var 1 månad gammal. Har aldrig varit några problem för henne (men mitt hjärta blöder fortfarande lite varje gång hon sover borta...Hon är nu 4 år...) Så enkelt blir det nog aldrig.
    Får jag fråga varför så tidigt? Absolut inget påhopp, hade gärna lämnat iväg dottern så tidigt också men hon har alltid sovit så jäkla bra på nätterna så att vi inte haft något behov av det.
  • SilverEmma
    LML skrev 2010-01-05 22:25:41 följande:
    Självklart får du fråga :) Det var nyårsafton o farmor hade tjatat i en vecka om att hon ville ha skruttan på nyår. Ja hade inga planer utan tänkte vara hemma o bara slöa... Men tillslut "gav ja med mig" (jag ammade inte och hon hade träffat farmor i princip varje dag) det va med mkt blandade känslor men det va ganska skönt att få sova en hel natt.
    Vad härligt! Kan tänka mig att det var skönt! Ovanligt (speciellt härinne) att så små bebisar lämnas iväg över natten så tidigt så jag blev bara nyfiken.
Svar på tråden Hur gamla var era barn när de sov borta första gången, utan er?