Allergitråden
EL I skrev 2010-01-31 15:20:21 följande:
Ok I måndags hade han fått pannkakor på dagis och hemma och då var han KNALLRÖD på kinderna dagen efter men sov hela natten denna gång han fick pannkakor så var han vaken 2½ timme men var inte röd på morgonen. Däremot blev han röd på EN kind när han hade varit vaken kanskee 4 timmar!!! Fattar nada! Hmm jag får börja skriva matdagbok igen. Gjorde det under en veckas tid innan han började dagis men får nog börja igen då. Väntar på tid till läkare...Får min son i sig så blir han illröd på båda. Får han på sig så blir det där man tagit, så är han endast röd på en kind så skulle jag ju gissa på kontakt.
Matdagbok är toppen. Nästan enda sättet att komma ihåg och även kunna gå tillbaks. Här skrev jag nog 3 månader och det var gult värt för annars hade jag ju aldrig kommit ihåg hur han reagerade när han åt vad.
Sen är ju frågan.. Vad gör dagis sina pannkakor på? Vad gör du dina pannkakor på? Gör du alltid lika dant med samma märke på "smör", samma recpept osv. Vad fick han för sylt till pannkakorna? Innehållsförteckning på den? Vad drack han till osv. Åt han något till efterrätt?