Folacin?
hemligmamma skrev 2010-01-17 14:14:54 följande:
Hej! Hjälp mig förklara allt. Ni äter Trombyl/albyl för att??? minska risken för blodproppar dvs tunna blodet?Prego/Crinone för att???B!2 och Folsyra ( som också är en B-vitamin) för att hjälpa kroppen med celldelning? ( jag har varit mkt stressat och sliten och åt då B50 som innehållerl många olika B-vitaminer, kanske var det förklaringen att det gick så bra med barn förra gången?)Folacin samma som Folcyra?har ni fått förklarat vad som är ert fel med missfallen? eller är detta ordinerat för att underlätta hur som haver?
Trombyl p.g.a risk för blodproppar och tidigare missfall. Pergo tar man inte när man
är gravid utan för att få äl,du blandar ihop det med progesteron/Crinone som är samma som kroppen bildar vid graviditet,men som kan förhindra missfall just p.g.a att man kan ha lite för lite i kroppen kanske p.g.a kort lutealfas eller tunn slemhinna. Bör tas till v.12. Folsyra el. Folacin har i många år skrivits ut mot m.f,men exakt vad det kan göra för att förhindra vet jag inte. Behövs ju för fostrets skull för att motverka ryggmärgsbråck och läpp-gomspalt normalt sett så alla gravida ska ju ta folsyra. B-vitaminer hjälper mot mycket,även för att läattre bli gravid. Ingen undiverslösning mot m.f dock,men kan ju kanske hjälpa. Jag har inga förklaringar på mina m.f utom min höga ålder.