Inlägg från: Fotavtryck |Visa alla inlägg
  • Fotavtryck

Detta kan inte "min" 4.5-åring! Är det verkligen normalt?

ja, en hel del saker är normala men många ska han kunna själv
    *klä på sej själv JA
    *äta med kniv och gaffel INTE MÅSTE
    *inte kan tvätta händerna JA
    *sitta vid bordet och tex spela ett roligt spel med oss NÄ
    *finna nån glädje i att göra saker tillsammans med andra JA
    *återberätta vad han gjorde på tex den där utflykten i förmiddags eller vad han och pappa gjorde på badhuset osv. JA
    *svara när man kallar på honom. (upp till 10 ggr kan man få säga hans namn innan han överhuvudtaget reagerar.) JA
    *ens räkna till 5 JA

Fast som du skriver ahr han konsentrtionssvårigheter vilket gör att man inte sitter still o spelar, finner glädje at leka med andra, svara när man roppar osv.
    Men räkna o klä på sig själv tycker man kanske att han borde göra.

Min son är 3½ o det blir nog gnäll,när jag tänker efter, för det mesta när vi ska äta, borsta tänder, absolut när det ska sovas, men toabesök gör han själv.

Det är både bra, men känsligt som "utomstående" att påpeka detta för föräldrarna. få dom at inse att det kanske krävs lite extra hjälp till pojken.
    Hämtar o lämnar du nått på förskolan? Vad säger personalen där?

• Fotavtryck
    Kezuh

Jag tycker du gör rätt i att försöka vara en dag på förskolan o prata med personalen. Det är ju ändå dom som ser honom tillsammans med jämnåriga o kan bedömma om han skiljer sig från dom.

Och skulle det vara nått så är det NU han ska få hjälp, innan han kommer in i skolan för det hjälper honom mer att inte komma efter redan från början i skolan. Han kanske bara behöver en stödperson några timmar i veckan. Nån som visar honom mer tid på förkolan bara. Hemma tror jag ni gör ett fantastiskt jobb!!!

Och att du har ont i magen är inte ett bra teckan. Du måste absolut få din sambo att förstå allvaret i hur DU mår oxå.

Jag hoppas att alla barn får så omtänksamma "extra-mammor" som du, som verkligen bryr sig.

Nu måste jag tyvärr gå o sova ett par timmar innan huset vaknar.

Kramar om o skriv så svarar jag i morgon.
Svar på tråden Detta kan inte "min" 4.5-åring! Är det verkligen normalt?