• Blgebo

Är vaginal förlossning alltid ett helvete?

Nej!!!
    Min första förlossning var snabb, lätt och jag fick bara små skrapsår på en blygdläpp.
    Hade inte alls haft särskilt smärtsamma värkar när jag kom till förlossningen, var då öppen 8cm, och från det tog det 1h45 min innan dottern var ute
    Kände mig hög efteråt, och mådde kanonbra! Kände direkt att jag måste göra om det här igen!
    Jag hade visualiserat min förlossning upprepade gånger innan förlossningen, satt upp positiva målbilder (som idrottare gör), och övertygat mig själv om att jag kommer att få en snabb, lätt förlossning. Vet inte om det påverkade egentligen, men jag var övertygad om att det skulle gå lätt och enkelt, och hade inte en tanke då på att något kunde gå fel.

• Blgebo
    Platano skrev 2010-02-02 04:05:52 följande:
    Tack så mycket för alla svar..så måste man kanske inte oroa ihjäl sig innan förlossningen Om man spricker och så läker det väl oftast ihop så man inte får några men efter?
    Tänk dig att det är som att du biter dig i kinden när du tuggar...det är slemhinna även i underlivet och läker jättefort! Vanligaste typen av bristning är att man får skador på slemhinnan, och det får du inte några men av.
Svar på tråden Är vaginal förlossning alltid ett helvete?