• Muminski

Är vaginal förlossning alltid ett helvete?

Det är klart att det känns att föda barn och under en pytteliten stund undrar man va fan man ställt till med det kommer ju aldrig att funka! I allafall var det så för mig och många jag känner.

Men bortsett från den stunden av rädsla och ångest har mina två "vanliga" förlossningar har gått superbra, ändå var en av dem komplikationsfylld men det märkte jag inte av. Blev lite brådis på slutet. Jag var dock trygg och fokuserad på det jag skulle göra. Kände inte av någon panik eller känsla av att inte klara av det. innan första förlossningen var jag så otroligt rädd men allt gick verkligen så bra och personalens attityd gjorde mig lugn och trygg. Lycka till.

Ditt liv är ett resultat av dina val.
  • Muminski

Ni som har era förlossningar framför er, kan ni inte testa det "nya" orgasmic birth? Såg nåt på youtube om kvinnor som hade orgasmer under förlossningen, detta med hjälp av olika tekniker. Attans att man inte visste det alltså!!

• Muminski
    LJF skrev 2010-01-04 21:58:22 följande:
    Jag tycker det är den häftigaste uppleversena jag varit med om. Jag har fött 3 barn och skulle vilja göra om det men jag ska inte ha fler barn så det kommer inte att ske.
    Håller med, det är verkligen superhäftigt!

Jag gjorde mig också fin inför förlossningarna, det kändes så bra, jag var supertaggad och efter några veckor på plustid var jag sååååååååå redo
  • Muminski
    LJF skrev 2010-01-04 22:16:06 följande:
    Jag hade inte hunnit göra mig iordning innan förlossningarna första höll jag på att få i bilen. Sista hade jag hunnit eftersom jag blev igångsatt, de två första försökte jag bara hinna in till förlossningen. Första förlossningen åkte jag till och med naken på underkroppen över parkeringen (fick åka rullstol) vilken tur att det var väldigt tidigt på morgonen.
    OJ det var snabba ryck!!
Svar på tråden Är vaginal förlossning alltid ett helvete?