• Tintene

Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!

Ewing skrev 2010-01-15 16:18:54 följande:
    Hej alla!Fantastiskt VUL idag med en liten skit på 18mm och ett hjärta som bultade på!! Lycka!!!!
    GRATTIS, va härligt!!! {#lang_emotions_smile}
  • Tintene
    Lapsang skrev 2010-01-15 20:26:04 följande:
    Stora grattis till Ewing och Ollemia! Vad härligt!! Ni som gjort VUL, har ni alla kunnat se kroppsdelar och om den rörde sig eller inte? När jag gjorde mitt såg embryot ut som en oformlig klump och det gick inte att urskilja vare sig kroppsdelar eller rörelser. Men läkaren sa att det såg bra ut, så det kanske bara var dålig upplösning på den ul-maskinen hon använde? Vi fick en bild och det är rätt stora pixlar. Ngn annan som bara sett en "klump"?
    Nu e ju jag i början av v 12 o vid mitt senaste VUL (i förrgår) var d första gången jag ganska tydligt kunnat urskilja kroppsdelar; huvud, kropp, ben o armar (som e rätt små i förhållande till kroppen o huvudet ännu...) Såg tom när pyret sparkade till med benet- det var skithäftigt , så overkligt och sååååå underbart! {#lang_emotions_smile}

Innan tycker jag ocså pyret sett mest ut som en liten böna {#lang_emotions_wink}

Har säkert frågat men..... vilken vecka e du i?
  • Tintene

Flyttar fram vår lista, men e inte säker på att de e den senaste...
    Och alla ni som inte lagt in er-gör gärna det.... {#lang_emotions_smile}

* Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10
    * Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10
    * Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10
    * Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10
    * Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10
    * 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8
    * Ammy +23/12(IVF 1, första försök) vet inte
    prel.BF

• Tintene

Ewing: Förstår hur du känner inför flygningen men d ska ju inte vara någon stor risk- i så fall e det ju blodproppsrisken men d gäller särskilt vi långflygningar. Ska du resa långt bort? Det du kan göra för säkerhetsskull e att köpa stödstrumpor på apoteket tex- ska tydligen vara bra!

För att skriva in dig på listan så kopierar du den senaste listan (tror att de e den som e ovan) o sen klistrar du in den som ett nytt inlägg o då kan du skriva in dig själv o sen posta!

• Tintene
    Ewing skrev 2010-01-16 10:36:33 följande:
    Tetienne: Jag fick till det!!Nä jag ska inte flyga långt, det är inom Sverige... men har haft stora problem med proppar innan, visserligen några år sedan nu men läkaren säger att det inte är farligt. Men att inte oroa sig är ju lätt... NOT. Ja det blir mina gamla härliga stödstrumpor på och sen upp och springa så mycket det går. Det är dessutom i 2 omgångar först iväg och sen hem, sen samma visa igen...  Har ni berättat nåt än för nära och kära? Jag har fått berätta för min chef, men hon har ju vetat om hela vår resa så det blev ju att hon frågade efter jul om vi lyckats.
    Som sagt då e de nog ingen fara!

Vi har berättat för nära vänner o föräldrar. Dock e det endast våra vänner som vet vad vi gått igenom- vi ville inte oroa våra familjer med det.... Tänker vänta ett bra tag till innan jag berättar på jobbet- kanske i v 18-20 nånting...
  • Tintene
    Ewing skrev 2010-01-17 09:22:19 följande:
    TetienneTror du man kan dölja det så länge som till v 18-20?? Jag känner redan nu en rund bulle över magen så det känns tveksamt... Vi väntar väl någon vecka till sen berättar vi nog för föräldrar och syskon, resten lär väl sprida sig med automatik..Jag vill så gärna slippa illamåendet, det är riktigt kämpigt att känna att sista maten far berg- och dalbana i halsen...
    Ja d tror jag iallfall... När d e första barnet brukar väl gravidmagen komma runt v 20?! Innan e d väl mest tarmar o allmän svullnad i magen... Jag har svullen mage just nu men ingen riktig gravid mage liksom{#lang_emotions_wink}
  • Tintene

Jag e inte heller  varken  illamående eller trött så kan inte heller ge nå råd....

• Tintene
    Ammy01 skrev 2010-01-19 11:23:55 följande:
    Idag var vi på efterlängtade VUL. Hjärta bultade  på och vi såg det jätte tydligt. Pyret är 18,3 cm. Enl läkare minskar MF risk nu v.9(8+2) markant.Nu ska jag ringa till MVC.Mår lite illa då och då men inte så farligt. Nu ska jag försöka njuta ordentligt Tetinne: + 1/12 (ICSI 4), Bf 4/8-10* Sthlmsjänta +5/12 (IVF 1) BF 9/8-10* Bäbifabriken + 13/12 (IVF 1) Bf 15/8 -10* Trohoppkärlek + 12/12 (ICSI 1) Bf 17/8-10* Ollemia: + 16/12 (IVF 1), Bf 22/8-10* 7879: +26/12 (ICSI 1, Försök nr 3), prel Bf 30/8* Ammy +23/12(IVF 1, första försök) prel BF 23/8prel.BF* Ewing +21/12 (3 IVF, 3 FET alla med ICSI) Bf 25/8
    GRATTIS va härligt!!! Men visst va ert pyre 18,3 mm o inte 18, 3 cm ...{#lang_emotions_wink} Annars får du nog det VÄLDIGT besvärligt vid förlossningen {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_wink}!
  • Tintene

Usch idag har jag varit såååå uppblåst..... Dessutom har jag haft som knip/ont till o från från magtrakten- hoppas o tror dock att de e tarmarna som spökar o att d inte e nåt allvarligt... Just nu känns d ok iallfall.

På fredag ska jag på KUB/NUPP-test o hoppas att allt ser bra ut.... lite läskigt e det...

Nån annan som ska på  KUB/NUPP?

• Tintene
    Lapsang skrev 2010-01-20 15:09:50 följande:
    ollemia: Ang att orka med trötthet och illamående: Jag har berättat för min chef och bett om semester varje onsdag, vilket hon ok:ade. förstår om det kanske inte funkar om man är lärare... i värsta fall får det ju bli sjukskrivning, du ska ju inte slita ut dig. Jag känner som du att jag bara vill åka hem och sova, mår asdåligt på jobbet så får verkligen anstränga mig. Jag sitter inte heller själv vid datorn, utan mitt jobb går ut på att jag har möten hela dagarna med en person åt gången så behöver vara närvarande och uppmärksam. Min man lagar mat varje vardagkväll. Tyvärr är jag kvällsmänniska, så funkar inte att lägga mig vid 19 bara för att jag vill sova 12 timmar, utan då vaknar jag på natten och kan inte somna om. Så jag sitter som en zombie i tv-soffan eller vid datorn i några timmar på kvällen innan jag lägger mig. orkar abslout inte träffa vänner. tjoho vad rolig jag är just nu!Ammy: grattis till det positiva beskedet på ultraljudet! KUB=kombinerat nackuppklarningstest och blodprov; NUPP=nackuppklarningstest. Det görs i v 12+3 till 12+5 ca och syftet är att bedöma sannolikheten att fostret har något av tre olika kromosomfel, bl.a. downs syndrom. Man mäter två olika hormoner i mammans blod, samt mäter bredden på fostrets nackspalt för att räkna fram en sannolikhet. Om sannolikheten är 1 på 200 eller mer kan man göra fostervattensprov som ger definitivt besked. Det ger alltså inte exakt besked som fostervattensprov, men är å andra sidan riskfritt för fostret, medan fostervattnesprov medför en risk på 1% att få missfall. Om du vill göra det är det hög tid att beställa tid för det på MVC!Tetinne: lycka till på KUB/NUPP! det går säkert bra!
    Tack {#lang_emotions_smile} Börjar bli nervös.....
Svar på tråden Gravid mha IVF och BF Augusti-10?!