Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Är alldeles för trött för att läsa ikapp idag, hoppas ni har överseende med det tjejer Hoppas alla har det bra och att det gick bra för dig Zix igår.

Uppdateringen hos mig ser ut som så att jag är på dag 43 i cykeln.. mensvärk till och från sen i förrgår.. lätt illamående idag.. så mensen kommer nog snart.. annars test på fredag morgon

Kram, tack för att ni finns!

• Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-12 21:10:56 följande:
    Gick tyvärr inget vidare, läkaren försökte två smärtsamma gånger men fick inte ut några celler. Har fått tid till fostervattenprov om 3 veckor...
    Usch va tråkigt att höra Kram
  • Puchiko

Hoppas det löser sig med dina kramper Zix!

Dagen har kantats av gaser, dålig mage, molvärk och illamående. Hugger i livmodern emellanåt.. springer på toa men ingen mens..

• Puchiko

Det är superobehagligt med kramp..

• Puchiko
    First baby skrev 2010-01-13 19:08:17 följande:
    WTF!!!??? HB 104. tur man jobbar på sjukan. Nån på jobb tyckte jag var lite väl "blekom nosen". Jag hade tagit HB för 2-3v sen & då var den 123. En jätte snäll ÄT läk skrev precis ut Neferix till mig. Adjö sköna toalett-besök, välkommen (not) mörk hård avföring. SUCK! Blutsaft har ej hjälpt ett skit unfortanly Läk sa att det är vanligt att efter v 20 få lågt blodvärde trots jag man har bra annars (jag hade HB136 inskrivning v8-9) Bebben tar mkt blod nu. Vampyr Har man måttlig blodbrist så ligger värdena mellan 70-110 g/l och detta har inte visat sig ha någon ökad risk för komplikationer för varken mamma eller barn. Men man bör äta extra järntillskott. Man brukar undersöka Hb-värdet vid inskrivningen på mödravårdscentralen. Knappt 2 % har måttlig blodbrist i början av graviditeten. Detta antal ökar till runt 10 % av alla kvinnor runt vecka 28-30 då man tar nästa test. Det är under de här veckorna som järnvärdet ligger som lägst på grund av den ökade blodmängden hos kvinnan. Då brukar Hb-nivån sänkas ungefär 10 g/l i genomsnitt. Om man inte äter järntabletter så kvarstår det låga blodvärdet. /www.babyboom.nu/guider/GFAQ/Trimester1.htm l
    Oj missade detta innan, vi skrev samma tidpunkt.. jobbigt med järntabletter för magen.. behöver du laxermedel så har jag så att du kan få
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-01-13 21:01:47 följande:
    Åh, tråk Ni får skicka söta SMS till varandra. Det är en sorts romantik Mannen och jag införde ett "varningssystem" efter att ha bott ihop ett tag. Vi är båda superkänsliga för allt om vi är hungriga, trötta, eller stressade. Så vi började säga till att "nu är jag så hungrig att jag kan börja gråta", eller "Snälla var försiktig med ljud, för jag är helt slut efter jobbet". Låter så enkelt, kanske något alla andra gör, men vi hade inte fattat det, utan gick båda stenhårt på att den andre kunde läsa tankar. Det går bättre nu för tiden
    Så gör vi oxå nu, ingen kan läsa andras tankar.. men man tänker inte så!
  • Puchiko
    SailorGirl skrev 2010-01-13 21:12:54 följande:
    Åh Zix! Jag hoppas att flytet med Cura håller i sig på mätningen! Vadkramper låter verkligen inte kul. Det har hänt att jag fått typ som sträckningar när det hänt mig. Har hört att stödstrumpor is the shit, dock. Apoteket har förrsten ett "Komma hem-paket" med en massa saker de tycker man kan behöva när man fått bebis. Tycker det är lite sött och väldigt praktiskt om man är nybörjare, men det är ju svårt att utvärdera hur bra sakerna är när man inte riktigt är där än... Här är iaf en länk för intresserade: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukte...
    varför inte, men är allt nödvändigt? schampoo och wash känns lite överkurs
  • Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-01-14 09:22:26 följande:
    Äter neferix (som tyvärr inte går under högkostnadsskyddet) och har inga problem med toalettbesöken. Avföringen är lite kladdigare och svart men annars skiljer sig inget. Zix, tänk på att dricka tillräckligt. Många gånger kan vätskebrist göra att man både svullnar och får kramp. Lite intressant är det att man samlar mer vatten vid vätskebrist. Sailorgirl; Mina tummar är blåa. Hoppas på en bebbe för dig, det är din tur! Heavensangel; Hoppas byxorna kom. Har på mig mina h&m byxor, tyvärr börjar de bli lite små. Resåren är väldigt tajt över magen och eftersom min mage är låg så börjar de skära in långt ner. Vero moda har annars fina mammabyxor, kolla hansagallerians butik. Puchiko; hoppas att du får ett plus och ingen mens. Men börjar bli orolig för din långa cykel. Kan ha att göra med ditt låga järnvärde kanske? Ni får fortsätta sexa och vi fortsätter hålla tummarna!
    kunde inte hålla mig och testade idag.. negativt Min sambos teori är att min mens tjorvar sig pga järnvärdet. Ska till bm för cellprov den 28 jan.. tänkte passa på att fråga henne lite då om det.
  • Puchiko
    Zixi skrev 2010-01-14 12:06:37 följande:
    Börjar min praktik på måndag och jag har sett fram emot de tysta veckorna då det inte går att kombinera heldagar med förlamande trötthet och illamående. Och visst, nu har symtomen börjat avta, känner mig ovanligt pigg, mår mindre illa, börjar bli sugen på mat, brösten gör inte ont längre. Ungefär som jag väntat mig nu, 13+0. MEN, urusel timing med tanke på mkp jag gjorde i måndags. Minskningen av symtom får mig att oroa mig för missfall istället. Hur ska jag veta vad som är vad? Vill verkligen veta om allt fortfarande är ok därinne. Antingen läcker jag lite fostervatten eller så har jag plötsligt fått våta flytningar sen i måndags.  *suck*
    Kan du inte ringa bm eller kk och rådfråga med dem? Kram
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4