Inlägg från: heavensangel |Visa alla inlägg
  • heavensangel

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zix: Vi vill inte veta vilket kön. Det är sambons uppgift på förlossningen att titta efter det.

Har precis vaknat. Var helt slut när jag kom hem innan. Ska sitta och bara titta på de underbara små fötter som finns på bild. Helt underbar bild, tagen underifrån och man ser två fötter med alla tå. :) Vi köpte 6 bilder. Alla jättefina. Trots att det va lite svårt att få bra bilder. Tjock mage + moderkaka i framvägg. Sen hade vi turen att ha en tjej med som ska lära sig att ta ultraljud. Så vi fick ca 10 min extra då vi bara kunde ligga och titta. Så fick hon lära sig och leta efter kroppsdelar mm.

• heavensangel

Sitter här och klappar magen. Ni är underbara flickor!

Idag har jag tajta kläder på mig. Kanske någon förälder undrar då. Är ju i v 18 helt plötsligt så jag borde väl berätta snart. Ska nog ta de föräldrar jag vet som kommer tycka att det är jobbigt att jag försvinner. Jag är favorit-fröken hos vissa :)

Har ju fått 10 juli som nytt BF. Den enda dagen i juli som det inte får bli. Det är min gudsons födelsedag (min systerson) så om det sätter igång så kniper jag!

Apropå det att börja nytt jobb och vara gravid eller snabbt bli gravid. En arbetsgivare får inte neka anställning pågrund av graviditet. Och uppsägningstiden kolla med facket. Jag hade en kollega som var gravid och hann bara jobba i 4 månder. Men vår chef brydde sig inte nämnvärt.

Dags för jobb... 9-18. Hoppas jag bara lyckas ta mig hem från Oxie ikväll....

• heavensangel

Hej och hå... Nu har jag fått läsa en massa inlägg igen.

Gosemysan: Jag går oxå på västra innerstadens. Min BM heter Inger.

Nästa gång de e dax för fika så hoppas jag att jag kan! Så jag kan få visa min mage... :)

• heavensangel

12+6 är väl inte tidigt. Fast jag har ju legat lågt länge.... Först nu v 18 så berättar jag. Men familj + kollegor fick reda på det i v 12..

• heavensangel

Gosemysan: Jag har inte gjort några tester. Vi ville inte det.

I natt drömde jag att vi alla va tjocka om magen så vi fick inte plats på ett fik :) Hoppas nu bara det blir sant inom snar framtid :)

• heavensangel

Oh my god va man får läsa i kapp!!

Jag gjorde världens vurpa utanför jobb idag. Tur så satte jag mig på rumpan så magen klarade sig. Fy vad jag skrattade åt mig själv. :) Nu har jag en svullen fot som gör asont.

Clarie och Ronyas matte: Det är väl ni med BIM??? Jag tror på min dröm om magar :)

Puchiko: KRAM!!!!!!!

• heavensangel

Zix: Jag gjorde ju likadant i torsdags på jobbet. Med soppåsen i handen låg jag helt plötsligt nere å marken. Har fortfarande en svullen fot. Visst är man glad att man inte hamnade på magen.

Nilla: Härligt med en pojke! Namnförslag?

Claire: STOR KRAM!!!!

För övrigt är jag proppmätt efter ett besök på Sankt Markus Vinkällare :)

• heavensangel

Nilla: William är fint :) Alltid bra att ha bakup-namn ifall det visar sig att William inte passar pojken som tittar ut.

• heavensangel

Nilla: Så fin vagn! Vi har turen att få en. Minns inte om det är en Brio eller en Emmaljunga, men typ samma modell som din. Vår är svart med metallic röd.

Har varit hos en underbar väninna idag och fikat. Fick låna lite mamma-kläder av henne. :) Tur att man har vänner så slipper man köpa så mycket. Hittils har jag köpt 3 par byxor, en kjol och en tunika. Tunikan var en vanlig men som magen passar i :) Fynd i Ullared :)

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4