Inlägg från: heavensangel |Visa alla inlägg
  • heavensangel

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Min lillasyster har diabetes och därför får jag göra det två gånger. I Malmö gör de en vid v 28-30 ungefär. Mest för att hålla koll på oss.

• heavensangel

Jag ska jobba till och med dagen innan midsommarafton. Sen har jag lagt in 2 veckors semester. Sen ska min lill* komma. :) Vi har det ganska lugnt på jobbet i juni så jag hoppas orka jobba 100% hela tiden. Har dock i planerna att lägga in en ledig dag i veckan under juni oxå så det bara blir 4 dagars vecka för mig.

Sailor: Gripande historia. Borde skriva böcker kanske?? :) Jag satt och tokläste för att få reda på hur det slutade. Skönt att det va bra med den lill* och att du fick se hjärtat. :)

Zix: Mina bröstvårtor är så mörka nuförtiden. Ser ut som att jag har solat bara dem. Ha ha ha

• heavensangel

Satt och funderade över en sak. Vi har säkert allihopa olika föutsättningar. Av ren nyfikenhet så undrar jag var ni sysslar med och vad era män gör. Vi jobbar båda två. Jag som förskollärare och sambon som it-manager på ett mindre företag. Båda heltid med bra inkomst.

• heavensangel

Söndag morgon... har insett en nackdel med att vara gravid och inte kunna festa. Sambon ligger bakis i sängen och kommer säkert inte komma upp därifrån idag. Så jag är utlämnad till mig själv och idag är jag pigg och sugen på att hitta på saker. Så här kommer det att vara i 2 år till kanske.... BLÄÄÄ!

Träffade en bekant igår. Hon är beräknad att föda om två veckor. Åh va jag oxå vill vara där nu!! Hon va så vacker!

Mojutten: Många tankar till dej...
    Gullan: Hur går det för dej?
    Puchiko: Du då?

Någon som har något positivt att skänka mig en trist ensam söndag som idag??

• heavensangel

Headrush: Grattis!! Va kul med första bebisen i tråden!!! :)

Tian: Snart är det du :)

Claire: jag håller tummarna så hårt så hårt!

Jag fick aldrig upp mannen igår. Den tråkmånsen va så in i h*vetes bakis hela dagen. Men jag hamnade på ett Me and I party hos en vännina. Där försvann 1000:- direkt. Vilka underbara barnkläder de har!!! Köpte en body + ett hemligt paket till min systerson. Sen hade de även kläder till vuxna så det blev en jättesöt sommarklänning i svart med rosa prinsesskronor på till mig. Jag (fettot) provade M och den gick på (?!) men jag tog en i XL så jag får plats med magen sen. Men för er som kanske inte vet om detta klädmärke så gå in på meandi.se.

Nu blir det att sova en stund. Jobbat 06.00-13.30 idag... :(

• heavensangel

Jag satte stopp för både svärmor och min egen mamma redan från början. jag deklarerade att vi inte skulle ta reda på vad det är för kön på bebisen och då är det ingen mening med att handla saker till bebisen :) Dock har jag satt dem på att sticka. En MFF-tröja och en traditionell pippi-tröja. Det får de nöja sig med än så länge :) Mamma har det nog enklare eftersom hon precis blivit mormor och kan handla till lille Eddie istället. Svärmor lär bli svårt. Och hon kan komma med skit saker.

Nu är det dax för en låååång dag på jobb :(

• heavensangel

Sura godisar hade jag ett sug på kring v 14-15, men inte alls nu. Har inga cravings alls. me like!

2 kg + i v 18 och nu v 23 så blir det vägning i helgen på syrrans våg, som jag dum nog väge in mig på i november. :(

• heavensangel

Idag har jag 4 månader till BF. Ska min mage växa i 4 månader till?! Usch va stor jag kommer att bli!

• heavensangel

Jag tillhör dem som rakar sig, men f*n det går inte nu. Man vill ju inte göra det på känn. Men jag försöker så gått det går :) Ser väl ut som ett kallhygge med några enstaka träd här och där. Ha ha ha

Jag och sambon pratade om att vi ska fota magen. Han har en sån där riktig värsting kamera. Så om det blir av så får jag väl fixa upp några bilder till er :)

• heavensangel

120 dagar till BF :)

Ska hem och mysa med min lille systerson idag. Har inte fått träffa honom än, han är 3 veckor idag. Åh va jag längtar!!!

• heavensangel

Puchiko: Grattis! Va duktig du har varit!

Jag har precis vägt in mig på v 24.... 4 kg + nu. Så stolt över mig själv att vikten inte har skenat iväg :)

• heavensangel

Surikaten: Jättefin mage!

Har knappt hunnit läsa igenom alla inlägg som skrivits sen i torsdags. Jag har varit bortrest. Dvs myst med min systerson på 3 veckor. Jag är kär!

Till er nya: Jag är en tjej på 27 år (28 till hösten) som bor i Hindby med min sambo som är 35. Vi höll på i 1,5 år innan vi äntligen plussade den 1 november. Vi är beräknade till den 10 juli. Idag gick jag in i 23+0 :).  Min syster har precis fått en liten pojke. Vilket är jättemysigt! :)

• heavensangel

Gullan: Vi är här! Så när du känner för att vara med igen så är du såååååå välkommen! *kramar om*

Dör inte tråden efter 3 månader??? Måste fixa en ny i så fall... Nån som kan??

Idag har jag lärt 3st 5-åriga pojkar hur barn blir till och att de inte kommer ut ur naveln som de trodde. Det va ganska kul :) Den ena skulle aldrig bli pappa eftersom pappor måste klippa av navelsträngen.  :) I slutet kom en flicka in i samtalet och hon skulle då ALDRIG bli mamma. För som hon sa : det gör juh ont när den kommer ut ur snippan! :) Åh va barn är härliga. De tyckte synd om mig som va tvungen att bli mamma.

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4