Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-01-13 20:55:14 följande:
    Kanske ödet, ni kanske ska vara en oktoberfamilj. Hos mig fyller halva familjen år i juli
    Men juli är ju den bästa månaden
    Yeah baby, yeah!
  • SailorGirl

Åh Zix! Jag hoppas att flytet med Cura håller i sig på mätningen!

Vadkramper låter verkligen inte kul. Det har hänt att jag fått typ som sträckningar när det hänt mig. Har hört att stödstrumpor is the shit, dock.

Apoteket har förrsten ett "Komma hem-paket" med en massa saker de tycker man kan behöva när man fått bebis. Tycker det är lite sött och väldigt praktiskt om man är nybörjare, men det är ju svårt att utvärdera hur bra sakerna är när man inte riktigt är där än... Här är iaf en länk för intresserade: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

• SailorGirl
    Puchiko skrev 2010-01-14 12:45:23 följande:
    Har oxå funderat på att börja med rosenrot eller något liknande men är så rädd för att jag ska få tbx de rikliga blödningarna som jag hade innan p-pillrena..
    Jag hade rikliga, smärtsamma blödningar innan jag började med p-piller, men då var jag iofs 15. Jag har oftast 6 ganska sparsamma dagar med tydlig början och slut, men inga floder och inga smärtor, sedan jag började med rosenrot.
  • SailorGirl
    Zixi skrev 2010-01-14 14:49:34 följande:
    Har förresten lagt up två ul bilder från kubet, den har blivit rätt mycket större på kort tid! De gamla bilderna är från 22/12 och de nya från 5/1. Jag ska försöka avvakta med att kontakta kk, inte så mycket de kan göra där om något skulle vara fel. Nån bm att kontakta har jag inte direkt. Hade bara en vikarie på mvc och hon skulle knappast bry sig, tyvärr. Men om jag har tur så är det bara lite mer än en vecka kvar tills jag får göra fostervattenprov och då får jag se den igen, och vara orolig efter det igen... men då ska jag kräva uppföljning veckan efter.
    Så fin din lill* är
  • SailorGirl
    mojutten skrev 2010-01-14 20:05:37 följande:
    Nej Sailor har tanten kommit?
    Jag...vet inte. Spottings efter träningen. Känns som om det är på gång. Kommer det inte under natten, så testar jag imorgon.
  • SailorGirl
    Zixi skrev 2010-01-14 21:26:01 följande:
    Hade en kompis på besök idag, hon skulle bli den första "vanliga" kompisen jag berättat för så jag var lite nervös. När hon kom så klappade jag mig på magen och sa "gissa vad"... hennes svar på det var "gissa vad".......................................... Hon var oxå gravid!!!! Med bf 25/7!!!!!!!!!!!!! Helt osannolikt. Jag som trodde att jag var den enda i hela mitt kompisgäng som skulle skaffa barn nu. Är jätte-glad. Nu MÅSTE min vara frisk och stanna inne!
    Wow! Sicken timing! Får hoppas ni ligger och krystar i kör i sommar {#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}
    Subklavia skrev 2010-01-14 22:00:09 följande:
    Jag är så jäkla tramsig. Tog med mig hem ett stetoskop från jobbet för att lyssna på magen, men så klart kunder man inte höra något annat en tarmljud. När kan man börja höra hjärtljud?
    *hihi* Jag har ett stetoskop från Teknikmagasinet som jag lyssnar på tarmarna med ibland.
  • SailorGirl

Mensen kom igår. Det var inte oväntat. Jag är mest irriterad över att det dröjer så länge tills det är dags för nya försök. Kändes väldigt befogat att gå ut och dricka vin med vännerna iaf, så idag vaknade jag med mensvärk, huvudvärk och illamående. Trött också såklart, eftersom kroppen tyckte 6h var lagom sömnmängd.

Nu är det rosenrot och blodgivning som gäller de närmaste dagarna. Känns som om mensveckan är en "donation i sig" men det är ju också den enda veckan då det känns säkert att lämna blod när man är i försökartagen.

Jo, just det. Så frågade så klart en av kompisarna igår om det inte var dags att skaffa bebis snart. Vad ska man svara? "Jodå. Vi ska bara kolla jämförpriser på pricerunner först och komma överens om det ska vara en brun-, blå-, eller grönögd bebis. Längd och hårfärg är vi överens om." Eller?

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4