Inlägg från: SailorGirl |Visa alla inlägg
  • SailorGirl

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Jag läste förresten att CB digital har en sämre känslighet än vanliga gravtester. Du ska kanske testa med RFSUs Testa tidigt först? Tror de brukar ha dem på pressbyrån. Iaf hade de på Knutpunkten i HBG, men det hjälper kanske inte så mycket...

• SailorGirl

Ett litet inlägg om rosenrot: Jag har inte haft några spottings innan mens sedan jag började ta det och mensen har blivit kortare. Ganska skönt! 5-6 dagar istället för upp till 10. Någon mer som har samma/andra erfarenheter?

• SailorGirl
    Lurven83 skrev 2010-01-05 16:25:24 följande:
    vad menar du?
    Få in länk till någons hemsida.
  • SailorGirl

Men Zix då Hoppas verkligen allt står rätt till trots halvdana siffror. Kan du göra om KUB:en senare annars, eller går man alltid direkt på fvp/mkp?

• SailorGirl
    Nilla21 skrev 2010-01-06 10:32:08 följande:
    usch min svägerska ligger på sjukhuset pga havandeskapsförgiftning... hon har fått kortision för att påskynda bebisarnas lungförmåga... hoppas de inte blir sämre hon vill gärna att de stannar lite till innan förlossning hon är ju bara i vecka 32 dock med tvillingar men ändå hoppas på de bästa
    Jag har hört att tvillingar blir "klara" tidigare än enlingar och jag vet en tjej som fick en kärnfrisk liten pojke i v. 27 efter att ha fått havandeskapsförgiftning. Hennes son klarade sig utan men, men var så klart väldigt liten när han föddes. Han var ca 40cm och 1 kg, tunn som en fågelunge, men fantastiskt fin. Han är helt ifatt sina jämnåriga nu. Det kommer att gå jättebra! Förbered dig på att bli faster/moster inom några dagar dock!
  • SailorGirl
    claire skrev 2010-01-06 13:37:15 följande:
    JAg fick mens igårkväll. Helt sjukt. Jaja..
    Så tråkigt Claire Men nu har du chansen att få en som det står "Made and born in 2010" på rumpan på istället. En sann årsmodell 2010, mao. Snart är det dags för ÄL igen. Du får passa på att vila upp dig inför kommande maraton
  • SailorGirl

Får sådanan überjävliga nyp i livmodern, eller om det är tappen, sedan ca 3h. Vad 17 då för? Har fått det ibland just inann mens, men aldrig såhär dags i cykeln. (ÄL+6, BIM-9)

• SailorGirl

Lite mys är väl inte fel? Ni behöver ju inte köra ett tvåtimmarsmaraton. Finns lusten där, så är idag och imorgon nog bra dagar.

Lycka till!

• SailorGirl
    Nilla21 skrev 2010-01-08 18:04:48 följande:
    vi körde med varannan dag och då funka det... eftersom spermier lever ändå länge o de tar de ändå typ 6 timmar väl att simma upp till ägget de första månaderna körde vi hela veckan när ja hade ÄL sen struntade i resterande veckor men de var bara för tråkigt då kändes de som att vi tvingade till oss sex bara för att de skulle bli en bäbis...
    Nej, det går på mellan några sekunder upp till 2-3h, så de kan vara riktigt snabba
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4