Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

har varit duktig idag och samlat på mig vuxenpoäng Köpt en brandsläckare och en brandfilt.

• Puchiko

haft lite spottings senaste veckan men ingen mens än.. tyvärr.. längtar som en tok efter att den ska komma så att jag kan få börja behandla mot äggstockarna.

• Puchiko
    claire skrev 2010-03-07 18:53:40 följande:
    Tjejer. Jag vill inte hoppas på för mycket, men helt otippat så är min mens 3 dagar sen. Den skulle kommit i torsdags. Whaaaaat???
    spännande
  • Puchiko
    claire skrev 2010-03-07 23:18:44 följande:
    Jag tänkte testa antingen i morgon bitti eller tisdag morgon.  Till de frågvisa:  JA, man får hålla tummarna och hoppas! Och jag har endast mensvärk som symptom....
    Då ska jag med hålla tummarna!!!
  • Puchiko

Nu ska vi se om jag får med allt jag tänkt skriva Nämner några få saker som jag kommer ihåg just nu, er andra har jag inte glömt

Headrush: Grattis till lilla Ellen, hon var verkligen söt

mojutten: Tänker på dig, förstår att det är tidigt att ta ett beslut. Megakram

Claire: Tråkigt med mensen, hade varit kul om du plussat

MissMimmi: Välkommen till vårt underbara gäng Jag är 25 år och min sambo 27 år, vi påbörjade vår bebisresa i maj 09, efter att mensen uteblivit i nov och mensvärk sen dec så sökte jag gyn i feb och fick veta att jag inte har ägglossning pga en sjukdom - PCOS. Så nu behandlar jag för att mensen ska komma tbx. Under tiden kämpar jag med min vikt som är en stor bov pga sjukdomen.

Tack alla för att ni finns!!! {#lang_emotions_heart}

• Puchiko
    mrsSoffi skrev 2010-03-11 09:37:52 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!! Jag plussade precis...på BIM -1!!!! Är i halv chock! Två barns mor...jag...???!!!! AAAAAAH
    Grattis, fasen va härligt
    mojutten skrev 2010-03-11 09:47:10 följande:
    Magar och rakhyvlar verkar vara en farlig kombo. Själv är jag lite less, åkte in på kk bara för att få veta att de avbokat min tid, trots att det var de som ringt och sagt att jag skulle behålla den. Jag blev hemskickad och i samma sekund som jag kom in genom dörren hemma så ringde de och sa att jag bör komma in och ta ett till blodprov iallafall så det blir till att åka in igen. Jag har världens dunderförkylning och känner mig så energilös. Så det var dagens lilla klagstund från mig, hoppas er dag är bättre.
    Va dålig stil av dem! Förstår dem ingenting!! Kramar i massor
  • Puchiko
    mojutten skrev 2010-03-11 11:59:36 följande:
    Tack för att ni hjälper mig att spy galla över kk. även om det säkert bara handlade om ett missförstånd och inte var meningen. Jag är bara så trött på allt. Skulle gärna åka på en resa och komma bort från allt, har bara mkt på jobbet och jag har redan tagit så många dagar ledig pga av allt. Hade utvecklingssamtal med min chef för ca en månad sen, hade tidigare berättat om mina mf, pga att jag kände att jag hade haft så dålig fokus på jobbet det senaste halvåret och jag gillar mitt jobb och inte ville att han skulle tro att jag misstrivdes och inte brydde mig. Han är väldigt bra och förstående, och vi pratade lite om vad som skulle hända om jag mot förmodan hände igen och jag var naiv och sa att jag trodde att jag skulle vara bättre rustad..tjena...och jag vill inte att allt ska handla om det och jag vill göra bra ifrån mig... Allt är så knepigt... Nu blev det lite mer ego och klagan från min sida....men det känns skönt att bli av med lite...
    Du ska vara hur ego du vill, vi är här för att lyssna och finnas för varandra!! Styrkekram
  • Puchiko

Jag hade minus 0.9 kg på vågen denna veckan Sen mätte jag midjan.. gjorde det senast förra våren och jag hade minskat 12 cm!!!!!!

för övrigt är jag inte gravid och har därmed inget annat spännande att berätta..

• Puchiko

Jag kan ev. följa med på tisdag, ska till ullared på förmiddagen och vet inte när vi är hemma.. men framåt kvällen borde funka..

Sailorgirl
    Tian10
    Nilla21?
    Surikaten
    Puchiko?

• Puchiko
    LurvensFrö skrev 2010-03-13 23:18:50 följande:
    Grattis till cm:arna!!! alltid positivt, på rätt väg liksom. Känner på mig att det snart kommer vända fär dig! kram 
    Tack tjejen Hoppas det! Kram
  • Puchiko

Shit, har nått min första målvikt.. -6hg sen i fredags.. läs min blogg

SailorGirl: Tror det är metforminet som börjat hjälpa nu, är ju 3 veckor sedan jag började med dem.. Men givetvis har jag tänkt ännu mer på maten och tar alla chanser till att röra mig

• Puchiko
    Gullan skrev 2010-03-15 20:33:08 följande:
    Just nu känns allt hopplöst, hopplöst, hopplöst. Spottings som förvarnar om att mens kommer på lördag (och inte imorgon som jag trott pga gynbesök). Jag känner så väl igen tecknen, det följer samma mönster....så jag kan tyvärr inte hoppas på någon nidis eller något annat (tog dessutom gravtest idag). Jag tar en paus från tråden ett tag, och hoppas kunna komma tillbaka när livet känns lite ljusare igen! Kramisar till er alla!
    Vad tråkigt Gullan Vi finns här när du helst vill prata av dig! Kramar
  • Puchiko
    LurvensFrö skrev 2010-03-16 21:17:23 följande:
    vad trevligt att ni hade en trevlig fika, men jag kan väl inte tänka mig nått annat. Ska verkligen försöka nästa gång!
    Det låter bra Hade varit roligt om du kunde komma. Men det kommer fler ggr
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4