Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Headrush skrev 2010-03-08 22:05:19 följande:
    Tack för alla grattis Nilla - Nej, jag hade inte köpt en babygunga för så mycket pengar! Vi köpte en graco babygunga med melodier och olika hastigheter till Klara när hon var liten, och hon HATADE den! Vrålade som en stucken gris så fort vi satte henne i den Sen köpte vi en babysitter ist med plattor under fötterna så när bebisen sparkar där (dom sparkar ju med benen hela tiden ) så spelas det en melodi och det blinkar i leksaksbågen. Denna älskade hon verkligen och hon satt i den tills hon inte fick plats mer... typ... Hahaha
    den såg väldigt söt ut och praktisk..
    själv fick vi inte riktigt välja vi fick en av svärföräldrarna i vecka 6 hihi
    men vi är så nöjda den går att lägga ner så bebisen kan ligga i den om de skulle va så... :D
    BF 2010-06-21
  • Niillis

Igår efter BM köpte vi en sängmobil ehhhhh eller killen valde en med nallebjörnar och blå... jag gillar inte babyblå... inte förrän barnet e fött iallafall och man är 100% på att det är en pojke... nå kom hem tog upp den lyssnade usch  vilken grotesk låt... nån tysk barnvisa jättedålig suck... vi skulle tagit de J*kla gröna grodorna haha...
    nå nu e redan skadan skedd och inget kan göras... den är fin iallafall även om jag inte gillar melodin...

förresten kände killen sparkar för första gången igår  det är så kul när man såg det han tindrade i ögonen och bara haaaaaaahhh ja kände... hehehe

BF 2010-06-21
  • Niillis

välkommen missmimmi hoppas du får ditt plus snabbt när ni börjar bebisverkstaden :D

även jag bor nära hästhagen nå det är en bit ifrån hehe går iallafall och gör naglarna där vid hästhagen hehe...
    hoppas alla mår bra idag... nu ska jag äta knäckig smulpaj med vaniljvisp{#lang_emotions_tongue_out} muuums

BF 2010-06-21
  • Niillis
    claire skrev 2010-03-09 19:07:30 följande:
    Min mens tycker tydligen att det är helt okej att dyka upp 5 dagar sent lite då och då. Varför just fem dagar? Och varför överhuvudtaget vänta med att komma? Vad vill den? Det var så i januari också, men det är de enda gångerna det hänt.Jaja. Det gjorde iallafall inget. Välkommen hit, Missmimmi! Vi är ett brokigt gäng och vissa kommer och går lite då och då (till exempel jag, som egentligen har uppehåll på bebisverkstad men som råkade canoodla lite vid äl och nyss blivit snopen då min mens var 5 dagar sen..) Välkommen, somsagt!
    jag beklagar bara en fråga du tror inte du har längre cykel då?
    stress kan ju också skjuta upp mensen men du vet säkert redan om de... men det e jäkligt när den luras så
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Tian 10 skrev 2010-03-10 13:53:59 följande:
    Hur är det med sura godisar och sura äpple? Allt ovan plus dessa kunde jag inte äta, smakade likadant men det var inte gott. Plus att jag blev illamående. Du kanske ska ha en Lill-kille du också...???
    men men jag älskar allt surt :P helst sura clementiner o äpplen mmmums men jag skulle ju ha en pojke de såg ju penisen lite snabbt på könsul haha tänk om de kommer ut en flicka då hahahaha ska bli spännande att se honom igen i vecka 32
    BF 2010-06-21
  • Niillis

jag är på + 5 kg sen inskrivningen i vecka 13 är i vecka 26 nu buhuuuuu men märk väl de sista kilot kom till på 2 veckor {#lang_emotions_surprised}

BF 2010-06-21
  • Niillis
    heavensangel skrev 2010-03-10 19:31:44 följande:
    Idag har jag 4 månader till BF. Ska min mage växa i 4 månader till?! Usch va stor jag kommer att bli!
    japp {#lang_emotions_wink} en fin mage blir de..
    men jag hörde talas om bilder på magen ? vart e dom hehe {#lang_emotions_gravid}
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    mojutten skrev 2010-03-11 09:47:10 följande:
    Magar och rakhyvlar verkar vara en farlig kombo.Själv är jag lite less, åkte in på kk bara för att få veta att de avbokat min tid, trots att det var de som ringt och sagt att jag skulle behålla den. Jag blev hemskickad och i samma sekund som jag kom in genom dörren hemma så ringde de och sa att jag bör komma in och ta ett till blodprov iallafall så det blir till att åka in igen. Jag har världens dunderförkylning och känner mig så energilös. Så det var dagens lilla klagstund från mig, hoppas er dag är bättre.
    så dålig stil av kk riktigt dåligt tycker jag...
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    mrsSoffi skrev 2010-03-11 09:37:52 följande:
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!Jag plussade precis...på BIM -1!!!! Är i halv chock! Två barns mor...jag...???!!!! AAAAAAH
    grattis {#lang_emotions_laughing}
    BF 2010-06-21
  • Niillis

mojutten du får vara hur mycket ego du vill vi alla andra är ju det {#lang_emotions_laughing} 
    Kram på dig....

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Tian 10 skrev 2010-03-12 08:25:24 följande:
    Härligt! Då får du stilla de värsta abstinensen efter din egen för en liten stund.Inte så långt kvar, och jag tycker det var igår vi startade denna tråden och vi alla var ogravida. Måste vara ungefär 9 månader sedan nu, jag plussade bara några veckor efter uppstart och imorgon så har jag 3 veckor kvar, där går gränsen för förtidigt född. Därav att det är bättre sent än aldrig. Min mormor skämtade alltid med Tulo.
    har du packat väskan o sånt nu då så du står redo
    min sambo är så söt han tog semester hela juli + att han varnade dom att han skulle ha pappaledigt de två sista veckorna i juni så sa jag men tänk om han är två veckor för tidig eller för sen då hehe ehh ja men då får man ju ändra de sa han.... nå jag tror bara de är glada på hans jobb om han varnar till dem då han har ett ganska ensamt ansvar för saker på jobbet.
    BF 2010-06-21
  • Niillis

jaaaaa så många nya människor va glad ja blir (gillar er gamla också)

ung blivande mamma jag är i vecka 25+3 så graviditetsvecka 26 :D sååååååå skönt det är bara 15 veckor kvar weiii
    jag har lite bilder inne på min sida.... går på limhamns mvc väntar antagligen en pojke... jag vill ha *penis bilder* usch va snuskigt de lät... men jag vill då jag inte fått de ens på könsul hann bara se de snabbt han vill ju inte visa upp sig... så därför tror jag inte riktigt på de förrän jag har de svart på vitt...  hoppas de visar sig bättre på nästa ultraljud....(envisa pojke) han skulle fått heta grodan boll då han rullar ihopa sig på vartenda ultraljud...

Jag gjorde inte kub test 1 de var jättedyrt på emmas tyckte jag och sen är jag 23 vi får se visar de sig att han har down syndrome kommer jag älska honom lika mycket för det...

nu ska ni få höra gravid och känslig som man är...  Jag är ju rhd negativ det är ju inte vanligt men ändå ganska nå struntsamma så jag tänkte, för mamma sa att hon var rhd positiv så jag tog det som en självklarhet att jag fått pappas gen... tills han kollade sin id bricka... rh positiv... innan jag funderade vidare ( ska ju kunna sånt har ju läst de för mindre än ett år) nå i mitt huvud gick de runt jaha e inte han min pappa då osv osv... jag ringde t.om. mamma o frågade (skäms) hon blev ganska besviken på mig)  nå man kan ju få rh negativt barn fastän föräldrarna är positiva men de måste bägge ha genen men har dock fått positivt för det är dominant ju... vilken soppa... jag ringde självklart upp mamma och bad om ursäkt... lilla mamsen...
    hur gjorde man förr när man inte kunde detta det är precis som två brunögda kan få en blåögt barn de måste ju trott att tjejen varit otrogen eller något.... tack gode gud för framtiden hehe..

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2010-03-12 21:38:26 följande:
    Nilla21:Hejsan & Tack, jasså ja jag kommer ihåg , det var underbart,tiden rusar iväg, nästan för fort kan man tycka! :) jasså,aw så sött, ja men dom kan vara lite knipiga med det, vi fickveta i vecka 16 att vi väntade en liten tös :) hon knep också ihoprejält men efter många försök så fick dom se det :) och även vi,tror ieförsej inte jag hade sett skillnad själv, tycker det ser likadantut nästan, haha! Det här med down syndrom, varför tror du det?Förstod inte det riktigt, hur gammal är du? :)första barnet antar jag? planerat eller ? :)Har du inte några vikt och längd på han ? :)kul att se om det är lika.Kram
    Nej tänkte bara för alla pratade om kub testen hhehe jag tror inte han har de alla värden så bra ut och huvudet också på ultraljudet :D
    Jag väntar vårt första barn japp :D mycket planerat eller vi får väl säga så att vi tänkte på de i 1 år sen slutade jag med p pillerna i maj också blev de inget juni,juli,aug,sept sen fick vi de jobbigt i vårt förhållande mycket pga planeringen det var en jobbig tid då vi planerat så länge också kommer de helt oplanerat att sambons lillasyster vart gravid... vi var självklart jätteglada men de var lite av ett slag under bältet kändes det som... sen när vi tänkte ja men vi väntar några månader istället så hade det tydligen tagit sig och vi plussade på min födelsedag i oktober :D
    när jag var i vecka 18+1 uppskattade de bebisen att vara 199gram längden vet ja inte stod de på pappret?  just de jag är en 86a så 23 än så länge, men sa ja inte de innan *kliar i huvudet* {#lang_emotions_cool}
    BF 2010-06-21
  • Niillis

jag har fått ehh råmjölk? jag klämde hahaha skulle bara se ju.... {#lang_emotions_embarassed}

BF 2010-06-21
  • Niillis

alltså ser man nån skillnad på min mage ens på vecka 23+3 o 25+3 ? {#lang_emotions_undecided} tyckte inte se mig nån skillnad... {#lang_emotions_frown}

BF 2010-06-21
  • Niillis

100 dagar kvar {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_laughing} det ska firas med restaurang besök idag hade jag tänkt :P

BF 2010-06-21
  • Niillis

Hej :D roligt Puchiko till viktnedgången :D   grattis...

jag kan inte följa med imorgon... måste göra en recension till svenskan {#lang_emotions_yell}

Men snart ska ja kunna följa med jag med {#lang_emotions_cool}

Nästa vecka mån-tors ska jag vara själv hemma igen(var ett år sedan sist) * försöker intala mig själv att de ska gå bra* tyvärr gör de aldrig det utan jag sitter uppe halva nätterna,sover med lampan tänd och låser där uppe {#lang_emotions_cry}

BF 2010-06-21
  • Niillis

ja du Zix välkommen till min värld man tycker inte tiden räcker till och man är lite irreterad över att man faktiskt behöver 9-10 timmars sömn o inte 6 som innan :S

BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4