Inlägg från: Niillis |Visa alla inlägg
  • Niillis

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-02-16 22:56:50 följande:
    Precis vad jag sa till min man när jag läste det där! Det eller kateter   Börjar inse att jag inte kommer att sova en hel natt igen på 10 år *suckar*
    men skojar du så tänker jag också :O åtminstonde kan man längta efter att ligga på mage igen :D

på lördag ska jag mysa med två bebisar :D de kommer hit :O blev lite rädd för undrar hur mina 4 katter kommer reagera :S  vi får hoppas de reagerar på ett positivt sätt
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Headrush skrev 2010-02-17 07:51:00 följande:
    Det där med katterna kan bli ganska lustigt Vi har också fyra katter... Och när vi kom hem med Klara från BB och hon skrek så blev katterna helt tokiga. Speciellt vår ena katt (som tyvärr inte finns längre), hon började jama och skulle hoppa upp och se vad det var som lät. Och så fort Klara var ledsen så började även hon sin klagosång -precis som "hör ni inte?! Skynda er att trösta!"
    Men de var inte dumma?
    Barnen som kommer hit på lördag är väldigt tysta de är ju för tidigt födda och sover mest hela tiden tror jag hört de gny nån gång och det var då mamman bytade på dom...
    jag är rädd för speciellt en katt jag har.. han är min första katt och är lite speciell... han blev misshandlad av min fd med grejor ( destruktivt förhållande pallar inte gå in på de) så iallafall han har svårt att anpassa sig till helt nya personer... inte så han attackerar utan de får helst inte röra honom då biter han gärna ( slickar dock efteråt) men då är skadan redan gjord ju... nå min lillasyster som är hmm 7 år han e inte förtjust i henne han går oftast iväg ifrån henne när hon är här... så jag hoppas han gör detsamma med bebisarna.... 
    puhh de blir att se hur de reagerar hoppas de kan anpassa sig iallafall senare när vår kommer... tänk så svårt att göra sig av med så många katter usch kan inte tänka på de då blir jag ledsen.
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Headrush skrev 2010-02-17 08:04:50 följande:
    Okej, jag förstår (tråkigt att du haft det så jobbigt)Nej, absolut inte dumma. Mest bara nyfikna. Vi har också en katt som är väldigt speciell -det är bara jag som kan ta honom... Han hatar alla nya förändringar oh alla nya människor. Och han var framme och nosade lite för att kolla vad det var som lät sen gick han undan. Likadant när Klara blev äldre och visade mer intresse för katterna, då hoppade han upp på klösträdet där hon inte kunde nå honom eller så låg han under sängen. Katter är smarta djur, känner dom sig hotade så går dom oftast undan, så du behöver säkert inte oroa dig.
    {#lang_emotions_laughing} va glad jag blir... ja alla djur är lite speciella på sitt sätt...man ser så många personligheter i lägenheten att man blir förvirrad...  de ska nog gå bra på lördag jag hoppas det :D
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Ranunkeln skrev 2010-02-17 08:23:25 följande:
    Har också en katt som är väldigt speciell. Har haft henne i snart 8 år och hon är väldigt präglad på mig. Innan jag träffade min sambo fick ingen annan än jag klappa henne. Nu går det nästan lika bra med min sambo också så det ger ju visst hopp inför en bebis, men lite orolig är jag allt. I 8 år har ju hon varit min bebis...
    Oj vad vi har speciella katter... era flickkissar de är inte sköldpaddsfärgade? har en tjej också som är sköldpadda de är ganska egna ju ( även min)

Min hane har gjort väldigt stora framsteg de flesta kan kanske klappa honom men felet folk gjort när de kommit hit är att tagit på honom direkt utan att han fått lukta så gör man ju inte på en hund så varför skulle man göra det på en katt.... förstår min hane när han biter dom då... men de ska bli intressant o se vad han gör mot bebisarna... säkert ingenting han går säkert ifrån kanske luktar och sen fräser till... ( de har ju egna katter också) sen går han nog... han anfaller aldrig utan att någon gjort något. För då hade han inte funnits idag tror jag...
    BF 2010-06-21
  • Niillis

Åhh cruising i ystad den 8 maj {#lang_emotions_cool} jag längtar.... ny bil i år också :D eller kanske sambon ville köpa den inte jag.... men men
    e de fler som gillar cruisingar`?

jag kommer vara i vecka 34 eller 33+ något men de borde gå ändå :D

BF 2010-06-21
  • Niillis

ska man vara såhär trött egentligen :S folk säger ju att andra trimestern ska vara bättre än de andra... är de för att jag inte var speciellt trött i första trimestern så ska de komma nu? jag är så trött på morgonen att jag ibland t.om har stängt av telefonen i sömnen :S  jag kanske fattas något :O

BF 2010-06-21
  • Niillis
    Tian 10 skrev 2010-02-18 08:31:19 följande:
    Järn! Jag fattades järn och var supertrött. Inte förrän jag började ta 2 niferex/dag så har jag fått upp mitt hb till 118. Och tröttheten försvann på 3 dagar. Låg på ungefär 110 och skillnaden var enorm. Förra våren hade jag 138...så det var en viss skillnad. Sen beror det på hur känslig man är också. (tydligen är jag jättekänslig).Sailorgirl; håll igång så länge du orkar, första tiden är pest i den bemärkelsen. man är så trött och kropp och hjärna är som en zombies (så var det för mig). Orkar man sparka sig själv i röven och ta sig till träning så blir man lite piggare. Men, lyssna på din kropp.Den värsta tröttheten går över och då kan man träna igen.Hur går det för Mojutten och Gullan? HOPPAS PÅ PLUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ahha ... jag tar 1 järntablett om dagen det var en som varnade mig att jag inte skulle ta full dos alltså 3 tabletter som gravid förrän jag kollat hos BM
    Undrar vad jag har i HB nu jag testade ju mitt HB några dagar innan jag plussade och då hade jag 148 tror jag vilket e jättebra ju.... kanske ska öka till 2 tabletter om dagen tills jag ska besöka min BM om två veckor
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-18 09:00:10 följande:
    Hoppas det gick bra för er som skulle på provtagning o läkarbesök! Har inte orkat läsa ikapp i tråden.. Tillbringade hela em o en del av kvällen på KK igår. Började i tisdags med att jag fick hemskt ont i magen o bak i ryggen, som mensvärk ungefär. Hela natten hade jag sammadragningar som kom ganska ofta så igår morse tyckte min bm att jag skulle åka in till kk. Visade sig att jag fått nån infektion och svamp i underlivet av allt penicillin jag ätit och det har orsakat sammandragningar och värk. Är SÅ trött på att aldrig få må bra o njuta av min graviditet! Nu blir det sängliggande igen och det är ju såå trååkigt!
    Oj så tråkigt hoppas du blir bättre och att bäbisen vill stanna inne trots infektion och att du snart ska få njuta av din graviditet
    BF 2010-06-21
  • Niillis
    Zixi skrev 2010-02-18 21:32:27 följande:
    Om allt ser bra ut så givetvis Har ont överallt idag   Började med ont i ländryggen och sen en väldigt skarp smärta snett nere vid ryggen, rätt nära pyriformisnerven men det är inte den. För att lindra smärtan måste jag böja mig framåt men när jag gör det så protesterar magen *suckar* Hittar inget riktigt bra läge och det gör hemskt ont när smärtan i ryggen slår till, hur ska jag klara 5 månader till?Jag hoppas att det är pga av skrivbordsstolen på jobbet för den kan jag trolla bort. Efter rul imorgon ska jag vila hela helgen! Är även lite orolig för prematura sammandragningar, har haft ont till och från i magen hela veckan och mest idag. Ska förhöra mig med bm imorgon.
    Håll oss upptaderade vad BM säger om prematura sammandragningar... min mage blir hård som en boll ibland och jag har även lite tryck och halv ont ibland.
    BF 2010-06-21
  • Niillis

Hehe grattis zix skönt att hon ser bra ut :D riktigt fina bilder nästa gång jag blir gravid ska jag gå till cura ni får så fina bilder...
    på tal om scary min press bild är ju på vår pojke framifrån hehehe sköterskan blev ju lite sur när jag påpekade att det liknade en dödsskalle haha

BF 2010-06-21
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4