Inlägg från: First baby |Visa alla inlägg
  • First baby

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Zixi skrev 2010-01-05 21:06:54 följande:
     Min personlighet verkar mot mig   jag har en tendens att utgå ifrån värsta möjliga scenario för att sedan bli positivt överraskad. Det funkar bra vid tentor och sånt men inte lika bra vid tillfällen då man måste vänta i måååånga månader på att bli motbevisad...
    ZIX: Känner igen det sista du skrev. Jag är rätt säker på du får bra uppföljning.
    & att allt kommer sluta gott.

Nu måste jag dela en sak med er:
    Jag måste skriva....var osäker igår..kände som om ngn pekade på nedre delen av magen..fast innefrån. Men nu när vi kollade på tv  (So U think U can dance) kände jag samma igen...lite längre & tyligare. Mannen kände m handen han med. OYES!!!! Bebben sparkar/rör sig. I CAN FEEL IT!!!!
    Andas ut, vågar RUL övermorgon.{#lang_emotions_kiss}
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, RUL 7 jan hos Cura ♥♥♥♥♥
  • First baby
    Tian 10 skrev 2010-01-05 22:18:05 följande:
    Härligt tjejen! Snart har du också disco i magen. Bli bara inte orolig om du inte känner liten på någon dag. Vissa dagar är de lugnare och ibland sparkar de mot ryggen, då är det betydligt svårare att känna. Men visst är det mysigt!
    tack för rådet{#lang_emotions_wink}
    Känner mig liiiiite som någon i en Alien film...{#lang_emotions_laughing}.... weird
  • First baby
    mojutten skrev 2010-01-06 09:19:43 följande:
    Många kramar Puchiko, det kommer ska du se till oss alla så småningom även om allt inte är en dans på rosor hela vägen fram. Jag ska själv försöka att ha en mer positiv syn på det hela, och har i allafall än så länge (ta i trä) lyckats hitta tillbaka till den där positiv och spännande känslan som jag hade i början. Tänk vi försöker skaffa barn!Sen så är det mycket annat i livet som är roligt och bra, det är lätt att snöa in och glömma bort allt annat kul. Livet stannar trots allt inte upp i väntan på magen, så jag ska försöka att njuta extra av allt som sen kommer att vara ett minne blott. Det här kan vara våra sista månader då det bara är jag och min man och vi kan göra precis som vi vill utan att ta hänsyn till någon liten plutt.Så på fredag blir det mat och öl på stan, följt av Sherlock holmes i goda vänner lag.
    bra skrivet där Mojutten. Det är många som kämpar med plusset så mkt att kroppen tar det negativt. Det är inte ovanligt att de som adopeterar blir gravida. Min väninna adopterad från Indien har 2 bröder som är mammans biologiska. Hon adopterade min vän efter ha haft 3 missfall. Men hon blev gravid under adoptionen och födde en frisk pojke. 2 år senare vågade hon bli med barn igen. Så kan det gå.
    Så försök ha lite kul medans ni väntar på er pluss. HA fick sitt efter 1½ år!!! Bra kämpat där!
  • First baby

Tråkigt Claire, men det e bara tuta & köra på{#lang_emotions_wink}

• First baby
    Subklavia skrev 2010-01-06 14:49:57 följande:
    Ok då får man väl lite på Emma. Angående proverna kan du väl ta upp det när de ringer och meddelar tiden till moderkaksprovet. Tycker också att det är skit dåligt att man ska behöva vänta så länge på inskrivning här i Malmö. Vi som förstföderskor har ju tusen frågor om allt. Ska inte på inskrivning förrän den 4/2, helt vansinnigt
    Så sant Suri. Vart ska du gå?
    Jag hade tid till Familjens hus i v 14+ngt. Helst sjukt!!!
    (Men jag går ej dit, tänkte från början gå på både privat o landsting mödravård, men har bara privat nu)
    Hos min gyns BM har jag bara vatt 1 gång i v 8 eller 9. Ska ringa henne imorrn och best ny tid. Hon sa att man går mer regelbundet till henne efter v 25.

En gravid tjej jag träffast hos akupunpukturen sa att det är tur om man vatt inskriven hos ngn privat innan. Då hade jag tur.
    Och om jag minns rätt var det bara för Umas KK hade ej tid, de hänvisade mig till Karen Nielsen. Haft henne sen 2000 tror jag.
  • First baby

Varit på RUL! Allt bra m bebben{#lang_emotions_baby}. Fina bilder bla en när den ligger på sidan man ser tydligt ögonbrynen som pappas :)
    Är på jobbet kan ej sätta några just nu. Men vill bara dela med mig att allt ser bra ut! Great!!
    Ff BF 26 maj (sen VUL:et) vilket betyder att den växer som förväntat. Moderkakan höft upp framvägg. BM kinde se att bebbens urinblåsa var full och fostervatten i magsäcken {#lang_emotions_smile}
    Nu ska jag vara lugn {#lang_emotions_dreamer}

Lycka till på måndag Zix

♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11, perfekt RUL 7 jan♥♥♥♥♥
  • First baby
    Surikaten: 
    Topshop  i Lund har assnygga jeans. Jag har aldrig jeans annars, men JAMIE byxorna är skitans snygga, jag fick tom en rumpa {#lang_emotions_tongue_out}

Annars: http://sonovaso.com/product.php?catid=3&subcatid=21&prodid=204

Är osså bra :)
    Igår kollade jag på blocket fanns massor. Än så länge har jag bara Jamie byxorna som är mammakläder kan ff ha mina. Jag har aldrig tajta kläder, ofta tunikor, får ff plats (so far)

Ska lägga in bilderna om 5 min
    ♥♥♥♥♥♥ perfekt KUB 19/11-09, pefekt RUL 7 jan -10 ♥♥♥♥♥
  • First baby
    claire skrev 2010-01-07 16:45:24 följande:
    Hej igen-Zix: Jag förstår att du är orolig över alla resultat du fått ta del av, fastän jag inte är riktigt är insatt i allt du skriver, och förstår inte riktigt alla siffror och så. Ta det lugnt och tänk positivt. Det har mer verkan än man tror att gå runt att vara orolig! Jag hoppas verkligen att allt går bra med pyret!!First Baby: Underbart att lillen mår bra där inne! Grattis!!Jag sitter med min mens ju... mycket tråkigt, och jag är väldigt besviken faktiskt. Nu funderar jag återigen på en paus i verkstaden. Fast bättre att släppa det helt och hållet och verkligen tänka att det händer när det händer. Vilken månad det blir spelar väl ingen roll??? Sambon berättade att han inte kunnat sova härom natten för att han låg och tänkte på pojknamn. Han är verkligen på samma ställe som jag nu. Vi är redo till 1000. När vi påbörjade verkstaden var det nog mer jag som pushade. Nu är det vi båda lika mycket..
    Claire, vännen...er bebis kommer, men det tar bara lite längre tid. Ge ej upp. Kanske bara ha sex runt ÄL och ej vara SÅ fokuserad...min syster häll på m stickor i 6 mån. Inget hände. När de tog "paus" pga flytt blev hon gravid{#lang_emotions_wink}

Tack för gratulationerna :)
  • First baby
    Subklavia skrev 2010-01-07 17:43:51 följande:
    Tack First Baby! Då får jag ta och till Lund någon dag. Finns affären på Nova eller inne i stan?
    Nova. :) Bilderna är klara :)
  • First baby
    Subklavia skrev 2010-01-07 17:53:40 följande:
    Åhh vad fina bilder! Grattis Tänkt att du redan är i vecka 20. Tiden går s fort.
    Ja bara för 1 år sen hade jag precis blivit skrapad och visste då ej att jag måste skrapas igen {#lang_emotions_frown}
    Hade dessutom gravförbud (i onödan visade sig senare). Fick ej lov att tillverka förräns 16 aug. Det som tröstade mig, var att tänka på de som hade det värre. Vi gjorde roliga saker, helgresor till Gtb, KPh, åkte till Sicilien 1v...allt för tiden skulle gå fortare, vilket det gjorde {#lang_emotions_smile}

Det känns som jag åter plussade bara för nårra veckor sen...ja tiden går snabbt!!!
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4