• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Nilla21 skrev 2010-02-22 12:02:05 följande:
    kanske du också skulle kolla dig? jag tror inte de e något men om de blev värre imorrn sa sköterskan att jag skulle kolla det så de inte är bakterier eller en infektion som e i kroppen
    Ska fundera på saken. Bara så jobbigt att sitta i telefonkö och sen avsätta tid till läkarbesök. Ska hem till svärföräldrarna i helgen (läkare), får prata med dem.
    Juli - 2010
  • Zixi
    Subklavia skrev 2010-02-22 10:31:37 följande:
    Känns skönt att höra att man inte behöver oroa sig. Vad häftigt det där med ficklampan Ska tänka på det om jag får ont. Undrar vad hon tänkte där inne..Ska man inte få lov att sova ifred
    Appropå att vända sig så gjorde min lilla det i morse (tror jag i alla fall). Satt på bussen när det plötsligt kändes som om någon vred om en knytnäve i magen på mig. Tror att hon lagt sig med ryggen framåt för jag känner inte heller sparkar längre. Besvärliga små bebisar!
    Juli - 2010
  • Zixi
    Ranunkeln skrev 2010-02-22 15:55:18 följande:
    Fick precis reda på att en kollega till mig som legat 2 veckor före mig i tid i förra veckan fick missfall. Det visade sig att det var tvillingar hon bar på och att de dött i magen en vecka tidigare. Hon måste varit i 16-17:e veckan eller så. Usch och fy! Hon är sjukskriven nu och vill att alla ska veta om det tills hon kommer tillbaka. Hoppas hon inte kommer tycka det är alltför hemskt att se min mage växa. Vi är inga nära kollegor men vi jobbar ju i samma hus och har diskuterat våra graviditeter ett par gånger. Några tips på hur jag ska tackla detta när hon kommer tillbaka?
    Usch vad hemskt. En mardröm att få så sent missfall. Kan tyvärr inte ge några säkra tips på hur man bäst bemöter henne när hon kommer tillbaks men jag skulle tro att man varken ska låtsas som ingenting eller ömka henne för mycket. Låt henne ta upp ämnet till diskussion.
    Juli - 2010
  • Zixi

Bristningar ska till största del bero på vilka gener man haft turen/oturen att födas med. Jag hoppas hoppas hoppas att jag ärvt mammas strechiga hud. Hon har genomgått 4 graviditeter varav en med tvillingar och inga bristningar. Men för säkerhets skull så kommer nog även jag att smörja magen när den blir större men mest för att det är mysigt

Jag känner verkligen den lilla parasiten böka omkring inuti mig nu, ibland blir det ordentligt obekvämt. Mannen vill så gärna känna henne han med men trots flera försök så känner han ingenting. Kanske inte helt konstigt heller med tanke på att jag bara är i vecka 19 och har moderkakan i framvägg.... men så gulligt av honom att verkligen vilja känna.

Juli - 2010
  • Zixi
    mojutten skrev 2010-02-24 12:24:00 följande:
    Det är två streck!
    Men, grattis!!! Välkommen till klubben *ler*
    Vi håller tummarna för att allt går vägen denna gång!!!
    Juli - 2010
  • Zixi
    LurvensFrö skrev 2010-02-24 13:30:59 följande:
    jo fast jag är bara i vecka 9 =( hur ska det då sluta
    Förhoppningsvis på lagom många kilo    Du har i alla fall lite utrymme för att bära några extra kilo. Satsa på nyttiga mellanmål och ha ett lager bra paniksnacks redo när suget (eller illamåendet) sätter in.

I övrigt har jag tyvärr inga bättre tips. Det får vara värt de extra kilona
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-02-24 15:28:16 följande:
    Jo, jag fiser långa serenader Är det en flicka månne? Zix hade visst likadant. Eller var det tian? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!
    Det blir nog en pojke då för sådana problem har jag inte haft... Rapar dock en massa men det tycker mannen bara är hysteriskt roligt.
    Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-02-24 15:30:20 följande:
    Oj! Men är du en tunnis innan? Eller förstoppad? En förstoppning kan innebära ett par kilo plus för mig mot normalt.
    Eller så kan det vara vätska som ansamlas. Hormoner kan göra både det ena och det andra med en alldeles oskyldig kropp.

Min mage, mina bröst och mina fingrar (!) har växt men jag har ändå bara gått upp ett kilo så min kropp måste omfördela sig. Har fått flera kommentarer på att jag ser smalare ut i ansiktet. Om jag inte börjar gå upp i vikt snart så kommer jag ha ett magert ansikte på en kropp rund som en boll...
    Juli - 2010
  • Zixi
    mrsSoffi skrev 2010-02-24 21:38:53 följande:
    Brukar ni tjejer träffas då å då?
    Vi var jätte-duktiga och promenerade i Pildammsparken tisdags och torsdagskvällar innan jul. Men sen fick många gravidkrämpor och vädret blev hemskt. Hoppas dock att vi kan komma igång med promenerandet igen när snön smält. Sen har vi haft två mindre fikaträffar och sådanna hoppas jag oxå återkommer. Saknar flickorna
    Juli - 2010
  • Zixi

Jag ville gärna göra två glukosbelastningar men fick inte, det räckte inte med att både mormor och farmor har typ 2 diabetes, en pga av övervikt och den andra pga av sjukdom.

Det tas i vilket fall upp vid inskrivningen.

Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4