• Zixi

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

kim86 skrev 2010-01-26 17:53:48 följande:
    Zix, haha.. oj då..Ja, så mycket kan jag inte sova då jag jobbar 8-17 varje dag.. =)men jag är ärligt talat sugen på att bara gå o lägga mig nu, o klockan är 18 liksom..hoppas det blir bättre.. mannan lagar mat till mjig o jag bara slappar, kan inte bli så mycket bättre.. =)
    Min man har fått laga all mat till mig fram tills nu för jag har mått illa av matlukten. De få gångerna jag försökte laga mat kunde jag inte äta den sen. Han har tagit väldigt bra hand om mig!!! Har i stort sett bara legat på soffan i 2 månader... Men nu är jag på min praktikplats 9-16 varje dag (ibland bra mycket tidigare och/eller senare). Men då orkar jag inte göra något annat än att äta och sova när jag kommer hem!
    Juli - 2010
  • Zixi

Har fått datum för rul! 19/2 fast min bm glömde bort vilken tid hon bokade så den får jag veta en annan dag. Med det gör inget, tror jag tar hela dagen ledigt i vilket fall.

Juli - 2010
  • Zixi

Vill vi verkligen fika på Hansa? Trodde att fiket i källaren skulle bojkottas då både barn och barnvagnar är förbjudna där...

Juli - 2010
  • Zixi
    Tian 10 skrev 2010-01-28 08:49:22 följande:
    Inte Hansa utan hansagallerian, precis utanför vero moda. Där har de speciella barnvagnsbord! Föreslog det av anledning att några faktiskt redan har en liten och kanske också vill med + de har öppet länge. Bara ett förslag, finns säkert bättre ställen. Hört att mormors bageri (tror jag det heter) på entre ska vara trevligt, men det är betydligt längre att ta sig för de flesta (tror jag också). Jag är ivf öppen för andra förslag!Nilla; skönt att höra att de mår bra. Då får du några alldeles färska att snutta på innan du själv ska ha. Mysigt! Känns fortfarande långt borta, men nu är det ivf nedförsbacke!
    Men då låter det ju jätte-bra. Visste inte att det fanns fler fik i omnejden. Så länge det finns chokladbollar eller något annat glutenfritt är jag öppen för de flesta ställen
    Juli - 2010
  • Zixi

Jag var lite svullen om magen i början men det la sig relativt snabbt. Sen har jag bara sett lite småtjock ut. Men nu är det inte en fråga om saken när jag har tighta kläder, magen sticker definitivt ut, särskilt om jag är kissnödig. Om jag har tjocka koftor på mig så kan man dock fortfarande inte se något.

När jag går och lägger mig på kvällen, på rygg, så kan jag knappt känna magen men på morgonen (när jag är kissnödig) så är magen stor och hård och jag kan tydligt känna var livmodern är (bara strax under navlen).

Har dock fortfarande inte gått upp ett gram sen jag plussade.... Verkar dock som att graviditet och gravitation sammarbetar för jag har fått kommentarer om att jag ser smalare ut i ansikten så jag gissar på att allt förflyttas neråt på mig...  Snacka om att jag kommer att få stora fötter

Är piggare numera och mår inte längre illa, aptiten är tillbaks och jag känner mig nästan ogravid. Det är bara kissnödigheten och att magen är lite ivägen i vissa positioner som påminner mig om att det bor en liten parasit där inne

Ska bli jätte-trevligt att träffa (några av) er på tisdag, det var ett tag sedan!

Juli - 2010
  • Zixi
    SailorGirl skrev 2010-01-31 19:58:29 följande:
    Det låter sunt Här finns en kal´kylator som tar hänsyn till BMI: www.indiacurry.com/women/pregcalc.htmSen så säger ju BMI inget om muskler och liknande, men den kan ge en fingervisning iaf.
    Schysst sida. Ligger lite back på viktökningen men det gör inget, håller mig hellre till minsta viktökningen än normal/max.

Som du sa så tar de inte hänsyn till kroppsbyggnad eller vad vikten består av, inte heller till storleken på bebisen. Det blir ju visst skillnad om den väger 2,5 eller 4,0kg...
    Juli - 2010
  • Zixi

Det trillar bort folk från fikalistan men jag SKA vara med, oavsett vad som händer!

Mannen smsade precis och påminde mig om att vi egentligen skulle gjort fostervattensprov idag. Vilken tur att de trots allt lyckades med moderkaksprovet, hade inte orkat gå igenom allt en gång till...

Nu ska jag fixa lunch, är vrålhungrig!

Juli - 2010
  • Zixi
    heavensangel skrev 2010-02-01 16:21:15 följande:
    Min ärta är perfekt! :) Gud va tårarna rann. :) BF flyttat igen, nu till den 10 juli. Allt va kanon. Lycklig!
    Massa grattis! Längtar tills jag får se min igen!
    Fick ni veta könet? (Ville ni veta?)
    Juli - 2010
  • Zixi
    Gosemysan skrev 2010-02-01 18:05:11 följande:
    Zix, jag har nyligen kommit tillbaka till tråden så om du redan berättat varför du gjort ett moderkaksprov så får du ursäkta att jag frågar igen.
    Jag gjorde ett kubtest i början av januari där blodprovet hade avvikande värden. Vi fick en risk på 1:196 för Downs och valde därför att gå vidare med moderkaksprov. Det var verkligen ingen trevlig procedur och dessutom fick läkaren inte ut några celler och fick göra om det... Även den gången sa hon att hon misslyckats men att hon skulle skicka det lilla hon fått ihop till labbet för säkerhets skull. Hon sa dock att provet inte gått att genomföra och gav oss en tid för fostervattensprov. Den tiden är om en vecka, har dock tackat nej för vi fixade en tid på Cura istället som skulle varit idag om det inte dimpt ner ett brev veckan efter moderkaksprovet där det stod att kromosomanalysen var färdig och att bebisen varken hade trisomi 13, 18 eller 21.

Sen var vi så nyfikna att vi ringde till labbet och fick veta könet oxå, det blir en flicka

Även om kromosomtestet visat att det inte var nåt fel på bebisen så kvarstår att mina blodvärden var avvikande... Jag har en 2-3ggr förhöjd risk för de flesta graviditetskomplikationer så jag kommer troligtvis att följas noggrannt av bm längre fram i graviditeten med bla extra tillväxtul.
    Juli - 2010
  • Zixi
    claire skrev 2010-02-02 10:02:56 följande:
    Vad fina och snälla ni är! Jag ska kontakta facket när jag ansökt och OM det är så att jag är gravid.. Förresten.. BIM-2 idag! ;) Men visst är det typiskt att jag just NU hittat detta jobbet? Jag vill verkligen ha det också! Men men.. vi får ju se hur det blir.. Håller på att förbereda ansökan nu, och ska ta kontakt med lite referenser och sen kör jag så det ryker!Det ska bli trevligt med fikan ikväll! Synd att inga helnya ansikten hänger på, men det finns det tid till senare! Krya på dig, VackerUtsikt! Verkligen synd att du är så dåig! Du får ligga hemma och dricka te och läsa en bra blaska RonyasMatte: Köpt test? Någon mens?? Jag håller tummarna!!!
    Oh, spännande......... Hoppas verkligen att det blir en liten parasit den här gången!!!!

Vi ses ikväll
    Juli - 2010
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4