Inlägg från: Puchiko |Visa alla inlägg
  • Puchiko

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

ska oxå ha en bebis ger mig inte!!!

• Puchiko
    Ranunkeln skrev 2010-02-15 19:46:44 följande:
    Givetvis kommer du också få ditt plus. Skönt att höra att du nu kan få hjälp och att dte inte var fullt så allvarligt som du var rädd för. Nu har även jag fattat hur jag skulle göra med bilder så nu kan ni se bilden från KUB. Bilden är tagen dag 12+4.
    Nej precis.. kan jag koncentrera mig på att gå ner i vikt och så kommer resten av sig självt..

Fiiin böna
  • Puchiko
    Tian 10 skrev 2010-02-15 19:57:38 följande:
    Klart du ska och nu kommer du få all hjälp som du kan få! Kanon att få en diagnos så du kan få rätt på allt. Du kommer få ditt plus och vi kommer att heja på dig tills dess!!!
    tack vännen!!!
  • Puchiko
    Lurven83 skrev 2010-02-15 21:23:46 följande:
    vad innebär det då? Asså vad betyder det att du har pco eller vad det stod?Längtar ♥BF~101001♥http://futurum-nobis-est.bl ogspot.com
    Mina äggstockar producerar för många ägg..
  • Puchiko

Jag förstod det som om äggstockarna producerar så många äggblåsor att den glömmer bort att den ska stöta iväg ett ägg i månaden.. Tänker lite så oxå, att risken (chansen) för flerbörd finns.. Jag skulle inte tacka nej till tvillingar, men octonom?? Haha nej tack

• Puchiko
    mojutten skrev 2010-02-15 21:47:13 följande:
    Så tänker jag med Octomom, nej tack men tvillingar skulle jag inte ha ngt emot. Ibland kan jag tänka att det vore rätt fint trots allt. Jag skulle gärna ha mer än ett barn, känns taskigt att inte ha något syskon men jag skulle nog klara mig med en graviditet. Tänk att gå igenom allt detta en gång till. Fast det kanske inte skulle vara lika dramatiskt när man redan fått en.
    Usch ja, men jag ska ha minst två barn..
  • Puchiko
    Lurven83 skrev 2010-02-15 21:49:47 följande:
    ahh så nu får du medd för att skjuta iväg ett ägg =D JA det kommer gå skit bra!! Heja heja heja!!!!!
    Ja i slutändan ska väl medicinen göra det iaf
  • Puchiko
    Zixi skrev 2010-02-15 21:52:01 följande:
    Tog barnmorskan upp IVF som alternativ? Min svärsyster har oxå PCOS och hon står i kö för ifv. Tydligen lättare att få äggblåsor att mogna och samtidigt ha koll på hur många ägg som blir befruktade. Tänk på att det är extra viktigt att hålla vikten nere om man har pcos då det tyvärr även ökar risken för att utvecka typ 2 diabetes. Ingen rolig diagnos med pcos men faktiskt väldigt vanlig. Kommer du att få hormonbehandling? Hoppas i alla fall att du får ordning på kroppen snart! *kramar*
    Var inte hos barnmorskan utan hos gyn. Ska äta medicin nu i några månader tills mensen kommit tbx och vi förhoppningsvis ser ett mönster på den. Då ska jag tbx och göra ett nytt vul för att se om jag har ägglossning annars skulle vi diskutera vidare behandling sen.
    Mina mediciner gör att jag ska gå ner i vikt och få bort sötsuget. Vilket i sin tur gör att jag går ner i vikt.
    Började med Metformin igår. Kramar
  • Puchiko

Känner mig helt annorlunda oxå, är så glad för alla som fanns där för mig när jag mådde så dåligt. En stor ångest i mitt liv är att få cystor som min mamma och behöva op bort mycket av "det där inne". Framtiden är min och jag ska lyckas.. Kram till er underbara {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4