• Vädur 78

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Grattis! Jag plussade oxå på RD 8 med ett 3 dagars och är i v 19 nu

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 08:52:40 följande:
    Testade med morgonurin idag, vanligt CB...det blev plus på en gång och inget svagare än för 2 dagar sedan så jag antar att det inte är Ovitrelle. 15 dagar sedan jag tog den sprutan...det börjar sjunka in att det faktiskt nog är en bebis på G därinne...!! :o) Dr i Falun gav oss 50% chans med ett toppfint ägg insatt men man vågar ju inte riktigt tro att man ska vara på den där lyckliga sidan av 50%.
    Jag vet jag kollade på www.fass.se och där står det att Ovitrelle sitter i max 10 dagar så du är gravid Vilken härlig julklapp!!!
    Men visst är det svårt att fatta, jag tog nog 20 gravtester
  • Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 11:13:22 följande:
    Vädur 78: jaa, jag kikade också på fass och visst står det 10 dagar. Har gjort 5 tester hittills och det kommer nog bli några fler, hihi. Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du din IVF? Misstänker Carlanderska eftersom du tycker de är bäst :o)
    Jag är i v 19 nu Ja jag gjorde på Carlanderska De är bäst!!
    Vi gjorde 3 behandlingar genom landstinget i Linköping på RMC men vi hade dålig kvalité på embryona som vi fick tillbaka och fick aldrig något till frysen. De ändrade inget i mina behandlingar utan körde bara på med samma även att det inte blev något bra resultat. Skulle vi gjort behandling nr 4 där skulle de fortfarande inte ändra något då tog vi kontakt med CA och där var det inget snack om att ändra behandlingen och vi lyckades då på direkten och fick toppembryo och till frysen, så ja CA är definitivt bäst i mina ögon hi hi
  • Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 11:17:45 följande:
    toksnippa: tack så jättemycket!!!! Kikade på din sida och såg att du har TD den 4/1!??? Då är vi ju nästan precis i fas med våra IVF. Din första gång också va? Jag gjorde med korta metoden, har mått lite sådär under behandlingen då jag blev överstimulerad, fick ut massa, massa ägg. De långtidsodlade och vi fick ett tillbaka, 2 blasto till frysen. Såg att du fick 5 st, HÄRLIGT!!
    Hur många ägg fick du ut??? De trodde jag skulle få ut mindre antal med korta eftersom  jag fått ut bra med ägg med långa, 12,14 och 22 men jag fick 22 ägg med korta oxå, så man är en riktig värphöna Men klarade mig tack och lov från överstimulering.
  • Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 18:28:50 följande:
    Haha ja hej igen Jag var STENSÄKER att vi inte lyckats iom den lilla blödningen, och sen har jag haft den känslan bara. Har inga symptom alls och det gör väl sitt med. Är nog mest biverkningar från vagitorierna anar jag, det lilla jag känner. (mest öm i brösten från och till)Har det sjunkit in nåt hos dig ännu? Jag vågar inte lita på det här ännu då jag testat så tidigt. Så får hålla ut några dagar och testa igen innan jag tror på detta, ha ha!
    Grattis Vad härligt!!!
    Miradele skrev 2009-12-27 17:44:32 följande:
    Men guuud så spännande detta blev!!! Du som skrev i inlägget ovan att du ej trodde det hade gått denna gång, hihi. Jag fick tillbaka ett blasto, kändes jättebra tycker jag. Vi tänkte använda de i frysen till syskon sen om det behövs. Har en dotter redan som är född 08, hon blev till på naturlig väg på en gång. Är efter det som min äl krånglat. Vi testade pergo men kände att det drog ut så mkt på tiden såsen gick vi direkt på IVF...skulle säkert fungerat om vi gav det mer tid. Iaf enligt läkarna. Men vi betalade ju själva så vi fick en tid ganska snabbt ändå tycker jag. Om du får svagt positivt så är det ju plus...en liten blödning verkar vara vanligt om man läser omkring lite tycker jag...håller tummarna stenhårt!!! Har du känt några symtom?? Du får uppdatera här lite grann :o) Härligt! GRATTIS!! Har du haft några symtom?Vädur 78 skrev 2009-12-27 14:00:59 följande: Fick ut 20 ägg, de fick stoppa upp lite när de såg att jag blivit överstimulerad, så till slut tog jag jätteliten dos puregon. Såg ut som jag var i typ 6e månaden. Efter ÄP blev det värre och jag hade en hel del vätska i buken, men det lade sig av sig själv tack o lov...jag är dålig på att vila också. Har en liten tjej här hemma som är aktiv :o) bra att du fick ut så många med korta också, den måste ju vara så mkt skonsammare än den långa...
    Ja den korta metoden är mkt skonsammare och smidigare. Tog endast 8 sprutor och sen var det klart för ÄP
  • Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 19:02:50 följande:
    Vädur 78: skönt med endast 8 sprutor! körde också korta metoden men det var desto fler jag fick ta.
    Jag har alltid tagit 12 sprutor med långa så nu gick det betydligt snabbare, skönt. Tog du oralgutran oxå? Gillade inte den sprutan, var svår att ta tycker jag, men det var det ju värt
  • Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 19:07:40 följande:
    Vädur 78: Förstår det, jag blev bara ömmare o ömmare i magen ju fler sprutdagar hade gått. Orgalutranet var ingen höjdare på slutet.. aj aj!! Lyckades alltid sticka mig aningens snett med den och då gjorde de duktigt ont. Var bara att ta ett djupt andetag o glömma smärtan o sticka om. Nåltavlan själv efter ÄL sprutan!!
    Tänk vad mycket man går igenom för att få bli gravid. Vi är starka
  • Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 19:17:41 följande:
    Vädur 78: ja än ser jag mig inte som gravid, väntar lite - är väl knäpp men jag vågar inte tro på det.
    Jag var likadan, hade ingen tanke på att tjuvtesta så tidigt som jag gjorde men jag hade beställt några billiga tester och skulle bara testa hur de fungerade och tog en på kvällen och först såg jag inget men när jag tittade närmare så var det ett svagt streck och då tog jag ett CB och fick ett svagt men ändå tydligt plus på den, sen tog jag nog 3 tester om dagen
  • Vädur 78
    Miradele skrev 2009-12-27 20:35:01 följande:
    Hihi, joo julmaten (godiset i mitt fall, inte så förtjust i julmat) gör väl sitt till. Men jag tror även att det är hormonerna som gjort att kläderna stramar...gjorde ju hormonstimulering med bara puregon 2 månader på rad innan IVF:n och enl. barnmorskan på kliniken så kan dessa hormoner man får så mkt utav medföra lite viktökning även framöver, alltså inte bara för stunden med vätska o så. Men men, vad är nått kg hit eller dit!?Har börjat känna av mer och mer symtom, som säkert också förstärks av vaggisarna. Trött (sovit lunchnap med dottern i 3 dagar nu), mår illa, vaknar tidigt på morgonen och har mensvärk/molande värk i ryggslutet till o från. Hur många vaggisar tar ni per dag och hur länge ska ni ta dem? Har sett att vissa fortsätter till v.12 i grav medan andra (jag) är tillsagda att sluta vid TD....hmm man undrar ju varför det är så olika...
    Jag tog i 6 dagar efter TD(RD 14)
  • Vädur 78
    toksnippa skrev 2009-12-27 21:22:24 följande:
    Jag tar 3 st/dag och ska ta dem tills de är slut, de räcker nog en vecka efter TD.
    Så gjorde vi oxå på CA, man fick 7 paket utskrivna. När vi gjorde i Linköping fick man 6 paket utskrivna och då var det fram till TD man skulle ta dem.
  • Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 21:14:54 följande:
    Hej tjejer! Vad modiga ni är www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49568803.html# och grattis till era positiva tester, fantastiskt!! Jag gör mitt tredje IVF försök och har testdag den 4 jan, 18:e dagen. Gör IFV på Sahlgrenska i Gbg. Har inte vågat testa än. Men nu är jag på R11, i alla fall ännu ingen mens så då verkar det som att jag skulle kunna testa och kunna lita på resultatet redan nu? Jag tycker att jag känner att det värker i äggstockarna, har värk i ryggslutet och öm i brösten. Idag har jag mått lite illa, men tänker att jag kanske bara inbillar mig. Men det känns som att ligga på sträckbänken, att inte veta. Så kan man testa innan vore det ju helt fantastiskt. Är så orolig att det ska bli negativt bara. Om det blir negativt, kan det vara för tidigt att testa då eller kan jag då lita på resultatet? Någon som vet?
    RD 12 brukar man säga är ganska så säkert att testa på. Lycka till!
  • Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 21:41:09 följande:
    Oj, vad spännande! Kanske ska göra ett försök lite tidigare då... Får ta en funderare och ett snack med min fantastiska man. Även om han säger att jag får göra precis som jag vill själv. Vet du? Om man har värk i äggstockarna, är det ett säkert dåligt tecken eller behöver det inte betyda att mensen är på väg. Vore jättetacksam för svar från den som vet, även om det kanske inte blir det jag vill ha.
    Jag hade ont i äggstockarna till och från, men beror nog mer på ÄP skulle jag tro
  • Vädur 78
    3e gången gilt skrev 2009-12-28 22:04:02 följande:
    Tack för ditt svar! Ursäkta, jag är helt ny här. ÄP är det Ägg utplockning?
    Ja precis
Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??