• cna

Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)

Hej och välkommna! här kan alla vi som är lite yngre föräldrar träffas och snacka alltid kul att träffas andra i ens egen ålder med barn eller som är gravida :D
    Jag är så trött på att höra folk snacka skit om en eller klandra ner på en bara för man är vad dom kallar en "ung förälder" för mig är mamma ingen ålder utan något man är.

om mig: Heter Carolin och är 19 år bor i skåne och har en son som är 10½ månader som heter Theo. Är tillsammans med pappan till theo som heter stefan och är 26år. vi bor i en jätte fin 3a och har det så bra tillsammans och jag älskar att vara mamma och bryr mig inte om vad någon annan säger om att jag är "ung"
    Berätta gärna om er.

• Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)
  • UngMorsa

Jag hoppar in här också då!
    Jag var 16 år, skulle fylla 17, när sonen föddes.
    Jag var ensamståeende fram tills han var ca 1,9 månader och har sedan dess levt med min sambo som även är pappa till min dotter.
    Jag är snart 23 år.
    Bor i Trosa, Södermanland

• Miraklet09

jag e 22 snart 23 räknas jag ändå som ung mamma  {#lang_emotions_embarassed}

• 123ABC
    Miraklet09 skrev 2010-02-09 12:37:26 följande:
    jag e 22 snart 23 räknas jag ändå som ung mamma 
    Klart du också är en ung mamma om du känner dig så ;)

Hur får ni ihop det med jobb, dagis, fritid osv.
    Eller en ännu bättre fråga hur ser en vecka ut hos er? Ensamstående som sambos :)
  • UngMorsa
    123ABC skrev 2010-02-09 14:05:33 följande:
    Klart du också är en ung mamma om du känner dig så ;) Hur får ni ihop det med jobb, dagis, fritid osv.Eller en ännu bättre fråga hur ser en vecka ut hos er? Ensamstående som sambos :)
    Jag antar att du frågar oss alla så jag svara också:)

Jag och min sambo jobbar. Jag mån-fre 8-16 och han jobbar lika olika från vecka till vecka och kör både dag och natt. Han kommer även i framtiden att sova på jobbet och då kommer han alltså att vara borta 2 dagar i sträck. Det känns lite jobbigt för då kommer jag bli mycket ensam med barn, hem och djur. Förhoppningsvis är detta bara tillfälligt. Iofs så har jag varit ensamståeende på heltid så jag ska kanske inte klaga{#lang_emotions_undecided}
    Barnen går på dagis mellan ca kvart i 8 till halv 5.

Barnen älskar attt pyssla, leka med varandra och vara ut när dom är lediga. Stora killen leker gärna med kompisar så fort det bara går:)
  • Dansken
    cna skrev 2009-12-22 12:50:56 följande:
     om mig: Heter Carolin och är 19 år bor i skåne och har en son som är 10½ månader som heter Theo. Är tillsammans med pappan till theo som heter stefan och är 26år. vi bor i en jätte fin 3a och har det så bra tillsammans och jag älskar att vara mamma och bryr mig inte om vad någon annan säger om att jag är "ung" Berätta gärna om er.
    Vart i Skåne bor du? Och hur tar omgivningen i din stad att du är "ung mamma" ? Är själv Lundatjej & tror faktiskt att folk hade tittat ner på mig här, det är ju en universitetsstad & folk väntar därför helt upp tills dom är 40 år gamla, vilket jag inte tycker är nyttigt alls. men men..
  • Miraklet09

jag heter emelie bor i småland med min dotter isabelle 5.5månad och våran blandis hund anton i en lägenhet en 3.a =)
    trivs inte så bra men tar det som nypa salt :-P
    jag är föresten 22år gammal, var ca 21.5år när dottern föddes =)
    fyller 23 i år =)

• Miraklet09
    123ABC skrev 2010-02-09 14:05:33 följande:
    Klart du också är en ung mamma om du känner dig så ;) Hur får ni ihop det med jobb, dagis, fritid osv.Eller en ännu bättre fråga hur ser en vecka ut hos er? Ensamstående som sambos :)
    tack
  • LouiseLindberg

Jag heter Louise, är 19 år och fick en son den 25/2-2010, han är alltså snart en månad gammal och han är verkligen det bästa som har hänt mig! Jag, barnets pappa och våran son bor i Örebro! :)

• eliiun

Jag heter Elin, har en tös på 14 månader. Vi bor i Motala tillsammans med pappan.
    Jag var 18  år när jag fick Molly. Det är det bästa som hänt mig!

Det är sorligt att endel är så pass negativa till att unga skaffar barn, Vad är det som  säger att en äldre mamma skulle vara bättre än en yngre, Vi yngre orkar ju hänga med lite mer:D

• Mama69
    Dansken skrev 2010-02-10 00:03:01 följande:
    Vart i Skåne bor du? Och hur tar omgivningen i din stad att du är "ung mamma" ? Är själv Lundatjej & tror faktiskt att folk hade tittat ner på mig här, det är ju en universitetsstad & folk väntar därför helt upp tills dom är 40 år gamla, vilket jag inte tycker är nyttigt alls. men men..
    "Vad är det som  säger att en äldre mamma skulle vara bättre än en yngre, Vi yngre orkar ju hänga med lite mer:D"

Hoppades, hoppades, hoppades att detta skulle vara en undantagstråd där det verkligen handlade om att man var en stolt, ung mamma och inte behöver befästa sitt val genom att skriva negativt om kvinnor som får barn senare. Men läste sedan ovanstående två inlägg och blev besviken. Varför måste det polariseras??? Ung eller gammal - det finns goda och mindre goda föräldrar i alla åldrar!!
Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)