• cna

Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)

Hej och välkommna! här kan alla vi som är lite yngre föräldrar träffas och snacka alltid kul att träffas andra i ens egen ålder med barn eller som är gravida :D
    Jag är så trött på att höra folk snacka skit om en eller klandra ner på en bara för man är vad dom kallar en "ung förälder" för mig är mamma ingen ålder utan något man är.

om mig: Heter Carolin och är 19 år bor i skåne och har en son som är 10½ månader som heter Theo. Är tillsammans med pappan till theo som heter stefan och är 26år. vi bor i en jätte fin 3a och har det så bra tillsammans och jag älskar att vara mamma och bryr mig inte om vad någon annan säger om att jag är "ung"
    Berätta gärna om er.

• Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)
  • AnnaT

Heter Anna är 20 år är gift med ungarnas pappa som är 22.
    Vi har en son som fyller 2 i April och en liten dotter som är 2 månader.
    Stolt och överlycklig är jag över att ha mina två små skruttar =)

• Romell

Självklart är man stolt som mamma oavsett åldern.. Är 20år med dotter på 8 månader och har aldrig mött att jag varit för ung..
    Om man bortser från mina föräldrar då jag väntade barn, rent upp och ner vänt kaos..
    Men förståligt...

Tror att man inte kan vara för ung nästan längre, dem som tittar snett på en är isf ens egen ålder och det är för dem festar och tänker vi inte kan..
    Men har man festat innan så är man ändå trött på det även om man bara är 20år.. så det spelar ingen roll vilken ålder man är...

Skulle önska det fanns mera mammor i min ålder som bodde i samma håla som jag... finns säkert men man ser dem aldrig..
    Bor i Tanumshede, mellan strömstad och uddevalla.. Bor tsm med pappan coh min dotter.. bor i en trea och trivs helt klart med att ha barn, känns som man alltid haft det från första stund..

Skriv gärna så kan vi snacka mera.. =)

• FridaochSamuel

Jag är 19år och bor i Malmö, var i skåne bor du? Har en son på 9 månader, sambo 21 år i en lägenhet på 76km :).

• Allt går fort

JAg är 20 och har en dotter på 2.5 och väntar nr 2 nu med bf i februari. Jag hade varit lika stolt om ja varit 35 så inget med åldern att göra men är gärna med här=)

• Iilja

Va roligt att det är så många i så "ung" ålder som har barn, och som verkligen verkar trivas med det. Jag har inga barn själv men båda jag och min sambo vill ha. Är bara det att jag känner mig så ensam  och ung (22 i år) när det gäller barnlängtan. Ingen i min umgängeskrest har några tankar på barn.. Så då brukar jag gå in här och läsa lite :)

• MARIO

Är åxå en stolt mamma på 24år. Son 5år o dotter 3år väntar barn du till sommaren. Har inte känt mig som en ung mamma, men bor i en liten stad med många unga föräldrar i västergötland. Har träffat på en del negativt från ett dagis, men har nu byt tillbacka till den gamla och nu är de ingen som gnäller. De ända som folk här undrar om jag är tillsamman med pappa efter som de här i min stad skaffar barn utan sådan. :) Så jag är i hop med pappan 27år gammal. Vi bor i en 4:a.

• FamÅsling

Är 22 år nu, va 20 när jag fick reda på att jag väntade våran son som nu är 13 månader. Jag är tillsammans med hans pappa som är lika gammal som  mig. Vi har varit ett par i 8 år snart och bor tillsammans i en tre i lilla Nora. 

Älskar att vara ung mamma, kan nu spendare många härliga år med min son och framtida syskon. 
  • tiinaaaa

Jag är 19 år och har en dotter, Eveline somär 5 månader. Bor i Jönköping i bostadsrätt, en trea men pappan, Christian som är 24 år. Jättenöjd över att jag har fått barn tidigt, det känns helt prefekt och jag är sjuukt stolt! =)

Jag har dessvärre fått smaka på den sura delen av äpplet ett par gånger. Känner en hel del utanförskap på föräldragrupper, och har fåt ta emot många RUTTNA kommentarer som "hemskt vad din syster vresar på benen och blir på smällen" osv osv... Hemskt, jag vet.. =(
    Värst var när jag i stort sätt blev attackerad av två kärringar på Ica Maxi som daltade med min dotter och klagade på att hon inte hade napp för tillfället (???!).. Jag fick sedan uppslängt i ansiktet att det var synd att jag hade skaffat barn så ung, "man får ju inte tillbaka de 19 åren" sa de.. "Dom har jag ju redan levt så vafaan spelar det för roll?!" svarade jag och blängde bäcksvart tills de backade och gick..

Det är helt sjukt! Så fruktansvärt ung är jag ju inte!! Har man inte mer i huvudet så att man tror att man har rätt att gå fram till en okänd mamma och vräka ur sig skit så bevisar det fanimej att de är så mycket omognare själva! ..det är inga människor som jag tycker ska vara förebilder åt några barn, någonsin!

Så, nu fick jag rensa ut lite ;) hehe. För övrigt mår vi hur fint som helst och längtar till nästa kotte!! =)

• Topcom

Jag är 20 år nu, fick min son strax innan jag fyllde år:) Jag bor tillsammans med hans pappa i en nybyggd bostadsrätt på 80 Kvm. fanemej vad stolt man är:D Att man klarar av det, trotts lite trassel med ekonomin (inget allvarligt då men man önskar ju att man kunde unna sig lite mer..eheh).

Jo, jag har sett jävla idiotiska kommentarer här på FL. "De äldre" kanske inte vågar yttra sin riktiga åsikt IRL. Vad vet jag. Men hur som haver, någon skrev "Så fort jag ser en "uuung mammaaa" putta på en barnvagn tänker jag automatiskt att hon måste gå på soc eller knark". Barn ska inte ha barn". Det sorgligaste var att tre jävla personer höll med. Höll med hennes kommentar?!?!?! När jag frågade varför hon som "äääldre mammaaa" och förebild kunde säga det helt ohämmat svarade hon inte ens. Så sjukt att somliga aldrig mognar.. =/

• 123ABC

Hej!
    Jag är 24 och fick Tindra snart 4 år när jag var 20 och Melvin 2½ när jag var 21.
    Vi bor i Skåne utanför Helsingborg och barnen bor hos mig varannan vecka och hos pappa den andra veckan.

Jag ville redan flera år innan jag blev gravid bli förälder tidigt :)

Svar på tråden Vi som är "unga" föräldrar &jävligt stolta över det :-)